Toimistokalusteiden kilpailutuksen keskeytyspäätös ja uuden hankintaratkaisun perustaminen

21.03.2019

Hansel on 20.3.2019 keskeyttänyt Toimistokalusteet 2018-2020 (2022) -kilpailutuksen, josta tehtiin hankintapäätös 21.12.2018. Keskeytyspäätös on lainvoimainen.

Nykyisten väliaikaisten sopimusten voimassaolo

Käynnissä olleen markkinaoikeuskäsittelyn vuoksi tehdyt väliaikaiset puitesopimukset on irtisanottu päättymään 22.6.2019. Väliaikaisia sopimuksia on mahdollista hyödyntää 20.6.2019 asti välttämättömien kalustehankintojen osalta (kevennettyjä kilpailutuksia on mahdollista tehdä, ja myös asiakaskohtaiset sopimukset voivat olla voimassa 20.6.2019 asti). Kalustetoimitusten tulee tapahtua kolmen kuukauden kuluessa väliaikaisten sopimusten päättymisestä, eli viimeistään 20.9.2019.

Uusi hankintaratkaisu valmisteilla

Valmistelemme uudeksi hankintaratkaisuksi dynaamista hankintajärjestelmää (DPS). Ratkaisu mahdollistaa laajemman toimittajakunnan osallistumisen valtion kalustehankintoihin, koska järjestelmään hyväksytään soveltuvuusehdot täyttäviä toimittajia koko DPS:n keston ajan. Asiakkaille tämä merkitsee entistäkin varmempaa toimituskapasiteettia, aikaisempaa laajempaa valikoimaa sekä joustavuutta hankintatarpeiden kilpailuttamiseen.

Tavoitteena on, että uusi hankintaratkaisu olisi asiakkaiden käytettävissä vielä kevään aikana.

Lue lisää dynaamisesta hankintajärjestelmästä verkkopalvelustamme.

Lisätiedot:

Sari Ylipalo
kategoriapäällikkö
etunimi.sukunimi@hansel.fi