Painatus- ja digitointipalvelut 2022–2027 DPS

Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) tarkoituksena on mahdollistaa painatus-, tulostus-, kopiointi- ja digitointipalveluiden sekä niihin liittyvien tuotteiden ja oheispalveluiden hankinta.

Tämä DPS tulee olemaan kaikkien Hanselin asiakkaiden käytettävissä.

Yhteishankinta tulee olemaan jatkoa syksyllä 2022 päättyvälle Painatuspalvelut 2018–2022 puitejärjestelylle.

Lue lisää dynaamisesta hankintajärjestelmästä (DPS).

Yhteishankinnan edut

  • Säästöä omasta kilpailutuksesta aiheutuviin prosessikustannuksiin
  • Sopimustoimittajien soveltuvuus tarkistettu (muun muassa yrityksen taloudellinen tilanne ja referenssit vastaavien palveluiden tuottamisesta)
  • Tarpeitasi tukevat sopimusehdot, joita on mahdollisuus täsmentää minikilpailutuksessa
  • Minikilpailutus helposti Hanselin laatimien mallipohjien avulla
  • Asiakastyöryhmässä voit vaikuttaa hankinnan sisältöön
  • Hanselin asiantuntijoiden laaja tuki koko sopimuskauden ajaksi, muun muassa asiakkaan edunvalvonta ja toimittajahallinta

Mitä voin hankkia?

Painatus- ja digitointipalvelut 2022-2027 dynaaminen hankintajärjestelmä koostuu seuraavista palveluista:

  • painatuspalvelu,
  • tulostus- ja kopiointipalvelu, 
  • painatus- ja tulostustöihin liittyvät palvelut, kuten 
    • transaktio- eli muuttuvan tiedon tulostaminen (VDP),
    • tarvepainatuspalvelu,
    • prepress- ja jälkikäsittelypalvelu,
  • tukipalvelut:
    • asiakaspalvelu,
    • asiakkuuden hallintaan liittyvät palvelut, 
    • tilausjärjestelmäpalvelu,
    • raportointipalvelu,
  • aineiston suunnittelupalvelu,
  • digitointipalvelu,
  • logistiikkapalvelu,
  • digitaaliset aineistonhallintapalvelut,
  • varastointipalvelu,
  • välitysmyyntipalvelu,
  • lisäraportointipalvelu,
  • tilausjärjestelmän vähimmäisvaatimukset ylittävä palvelu ja lisäominaisuudet sekä
  • muut mahdolliset painatus-, tulostus-, kopiointi- ja digitointipalveluihin liittyvät palvelut.

Haluatko esitellä yhteishankinnan muulle organisaatiollesi? Lataa Icon tästä (277,8 KB) yhteishankinnan lyhyt esittely.

Sopimuskausi

Tavoitteenamme on, että DPS on asiakkaidemme hyödynnettävissä 1.9.2022.

Miten hankin?

Liittyminen kannattaa!

Vaikka dynaamisiin hankintajärjestelmiin (DPS) ei ole välttämätöntä liittyä, suosittelemme sitä kuitenkin lämpimästi.

Liittymisen edut:

  • Pääset mukaan asiakastyöryhmään kommentoimaan materiaalejamme esimerkiksi DPS:n kohteesta ja ehdoista
  • Saat sähköpostiisi sopimusta koskevat ajankohtaiset uutiset ja pysyt perillä esimerkiksi mahdollisista toimittajamuutoksista
  • Saat tiedot järjestettävistä info- ja koulutustilaisuuksista

Liittyminen tehdään sivun oikeasta ylälaidasta. Jos et pääse tekemään liittymistä, otathan yhteyttä asiakaspalvelu@hansel.fi.

Pienhankintapalvelu

Pienhankintojen tekemiseksi tullaan Hanselin verkkopalveluun perustamaan digitaalinen pienhankintapalvelu, jota voit käyttää, kun hankintasi arvo jää alle kansallisen kynnysarvon (60 000 euroa vuodessa).

Lue lisää Hanselin pienhankintapalvelusta ja katso ohjevideot täältä.

Asiakasyhteistyö

Valmistelemme yhteishankintojamme yhteistyössä asiakkaidemme kanssa asiakastyöryhmissä, ja tiivis yhteydenpito ryhmien kanssa jatkuu usein myös sopimuskauden aikana. Järjestämme myös avoimia infotilaisuuksia, joissa esittelemme tarkemmin yhteishankinnan tarjoamia etuja ja sen käyttämistä. 

Infotilaisuus asiakkaille

Järjestimme yhteishankinnasta kiinnostuneille asiakkaille infotilaisuuden 16.12.2021. Tutustu asiakasinfossa esitettyyn materiaaliin.

Icon Painatus- ja digitointipalvelut 2022-2027 -asiakasinfon esitysmateriaali (410,3 KB)

Oletko kiinnostunut yhteishankinnasta?

Hankinnan valmistelun tueksi Hansel kartoittaa asiakkaiden kiinnostusta tulevaa yhteishankintaa kohtaan. Vastaa kyselyyn täällä.

Vastaaminen kyselyyn ei sido mihinkään, vaan käytämme sitä alustavan asiakaskunnan kartoitukseen.

Asiakastyöryhmä

Kilpailutusta varten perustetaan asiakastyöryhmä, johon voivat osallistua yhteishankintaan liittyneet asiakkaat. Asiakastyöryhmässä pääset vaikuttamaan sekä kommentoimaan kilpailutuksen sisältöä.

Asiakastyöryhmän tehtävät:

  • Osallistumishakemuksen ja osallistumispyynnön kirjallinen kommentointi ennen osallistumispyynnön julkaisua
  • Sopimuksen ja sen liitteiden kirjallinen kommentointi ennen osallistumispyynnön julkaisua
  • Asiakasmateriaalin kirjallinen kommentointi ennen osallistumispyynnön julkaisua
  • Asiakasmateriaalin testaus ennen osallistumispyynnön julkaisua sekä sopimuskaudella
  • Osallistuminen sopimuksen kehittämiseen myös sopimuskaudella.

Jos sinulla tai kollegallasi on tähän ryhmään soveltuvaa osaamista sekä aikaa kommentoida materiaaleja ja osallistua aktiivisesti keskusteluun, ota yhteys kategoriapäällikköön, jonka yhteystiedot löydät tämän sivun oikeasta ylälaidasta. Asiakastyöryhmätyöskentely aloitetaan liittyneiden asiakkaiden kanssa jo tammikuussa 2022, joten älä siis jätä liittymistä viime tippaan!

Asiakastyöryhmä kokoontuu kevään 2022 aikana 2–3 kertaa.

Kysyttävää?

Jos sinulla tulee mitä tahansa ajatuksia, kommentteja, kysymyksiä tai toiveita painatus- ja digitointipalveluiden hankinnasta, ole matalalla kynnyksellä yhteydessä kategoriapäällikkö Essi Muukkaan, essi.muukka@hansel.fi.

Haluatko toimittajaksi?

Hansel hyväksyy mukaan kaikki soveltuvuusehdot täyttävät toimittajat. Kurkkaa lisätietoja videolta! 

Hansel - Haluatko sopimustoimittajaksi?

Lisätietoja DPS:stä hankintamenettelynä löytyy:

Hansel - Mikä on dynaaminen hankintajärjestelmä (DPS)?

Infotilaisuus toimittajille

Järjestimme Teams-infotilaisuuden painatus- ja digitointipalveluiden osallistumisesta kiinnostuneille toimittajaehdokkaille 19.1.2022. Tutustu infossa esitettyyn materiaaliin sekä infon jälkeen esitettyihin kysymyksiin ja niihin annettuihin vastauksiin.

Icon Painatus- ja digitointipalvelut 2022-2027 -toimittajainfon esitysmateriaali (369,9 KB)

 

Näet vain osan sisällöstä, koska et ole kirjautunut. Kirjaudu sisään

Ei vielä tunnuksia? Rekisteröidy

Kirjaudu sisään

Liittyminen

Liity viimeistään 31.08.2027

Sopimuskausi
01.09.2022 - 31.08.2027
Asiakaskohtaisten sopimusten viimeinen voimassaolopäivä
31.08.2028
Toimintamalli
Sisäinen kilpailutus

Yhteystiedot

Kysy lisää asiantuntijoiltamme

Lisätietoja kilpailutuksesta

Krista-Marilla Foudila

Kilpailuttamiskonsultti

kilpailutus@hansel.fi

Lisätietoja hankinnan sisällöstä

Essi Muukka

Kategoriapäällikkö

essi.muukka@hansel.fi

Hankinnan vaihe

  1. Esiselvityksessä
  2. Valmistelussa
  3. Kilpailutuksessa
  4. Käynnissä
  5. Päättynyt, asiakaskohtaiset sopimukset voimassa