<
Yhteishankinnat

Painatus- ja digitointipalvelut 2022–2027

DPS

Dynaamisen hankintajärjestelmän yhteenveto

Nimi

Painatus- ja digitointipalvelut 2022–2027

Liity viimeistään

Sopimuskausi

01.09.2022 - 31.08.2026

Asiakaskohtaisten sopimusten viimeinen voimassaolopäivä

31.08.2027

Toimintamalli

Sisäinen kilpailutus

Vastuullisuus


Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) tarkoituksena on mahdollistaa painatus-, tulostus-, kopiointi- ja digitointipalveluiden sekä niihin liittyvien tuotteiden ja oheispalveluiden hankinta.

Tämä DPS tulee olemaan kaikkien Hanselin asiakkaiden käytettävissä.

Yhteishankinta tulee olemaan jatkoa syksyllä 2022 päättyvälle Painatuspalvelut 2018–2022 puitejärjestelylle.

Lue lisää dynaamisesta hankintajärjestelmästä (DPS).

Mitä voin hankkia?

Dynaamisella hankintajärjestelmällä voit hankkia painatus-, tulostus-, kopiointi- ja digitointipalvelut oheispalveluineen sekä palveluihin liittyvät tuotteet valtakunnallisesti toimitettuna.

Palveluita on mm.

  • Tilausjärjestelmäpalvelut
  • Asiakaspalvelu
  • Painatus-, tulostus- ja kopiointipalvelu
  • Skannaus- ja digitointipalvelu
  • Toimittamiseen ja varastointiin liittyvät palvelut
  • Aineistojen suunnittelupalvelu (graafinen suunnittelu)
  • Esi- ja jälkikäsittelypalvelut
  • Digitaaliset aineistonhallintapalvelut
  • Välitysmyyntipalvelu
  • Monikanavajulkaisupalvelut
  • Muut mahdolliset painatukseen-, tulostukseen- ja digitointiin liittyvät oheispalvelut

Palveluihin liittyviä tuotteita on mm.

  • Painotuotteet
  • Tulosteet
  • Kopiot
  • Digitaaliset tuotteet

Haluatko esitellä yhteishankinnan muulle organisaatiollesi? Lataa Icon tästä (2,1 MB) yhteishankinnan lyhyt esittely.

Pienhankintapalvelu

Pienhankintojen tekemiseksi tullaan Hanselin verkkopalveluun perustamaan digitaalinen pienhankintapalvelu, jota voit käyttää, kun hankintasi arvo jää alle kansallisen kynnysarvon (60 000 euroa vuodessa).

Lue lisää Hanselin pienhankintapalvelusta ja katso ohjevideot täältä.

Liittyminen kannattaa!

Vaikka dynaamisiin hankintajärjestelmiin (DPS) ei ole välttämätöntä liittyä, suosittelemme sitä kuitenkin lämpimästi.

Liittymisen edut:

  • Pääset mukaan asiakastyöryhmään kommentoimaan materiaalejamme esimerkiksi DPS:n kohteesta ja ehdoista
  • Saat sähköpostiisi sopimusta koskevat ajankohtaiset uutiset ja pysyt perillä esimerkiksi mahdollisista toimittajamuutoksista
  • Saat tiedot järjestettävistä info- ja koulutustilaisuuksista

Liittyminen tehdään sivun oikeasta ylälaidasta. Jos et pääse tekemään liittymistä, otathan yhteyttä asiakaspalvelu@hansel.fi.

Infotilaisuus asiakkaille

Järjestämme infotilaisuuden yhteishankinnasta kiinnostuneille asiakkaille 16.12.2021 klo 9–10 Teamsin välityksellä.

Tilaisuuden kulku:

  • Alustava ajatus DPS:n kohteesta
  • DPS toimintamallina painatus- ja digitointipalveluissa
  • Asiakastyöryhmätyöskentely
  • Yhteishankinnan aikataulu

Ilmoittaudu mukaan asiakasinfoon viimeistään 15.12.2021 jättämällä yhteystietosi täällä. Lähetämme Teams-linkin ilmoittautuneille lähempänä asiakasinfon ajankohtaa.

Infotilaisuuden esitys tallennetaan tilaisuuden jälkeen tälle sivustolle.

Oletko kiinnostunut yhteishankinnasta?

Hankinnan valmistelun tueksi Hansel kartoittaa asiakkaiden kiinnostusta tulevaa yhteishankintaa kohtaan. Vastaa kyselyyn täällä.

Vastaaminen kyselyyn ei sido mihinkään, vaan käytämme sitä alustavan asiakaskunnan kartoitukseen.

Asiakastyöryhmä

Kilpailutusta varten perustetaan asiakastyöryhmä, johon voivat osallistua yhteishankintaan liittyneet asiakkaat. Asiakastyöryhmässä pääset vaikuttamaan sekä kommentoimaan kilpailutuksen sisältöä.

Asiakastyöryhmän tehtävät:

  • Osallistumishakemuksen ja osallistumispyynnön kirjallinen kommentointi ennen osallistumispyynnön julkaisua
  • Sopimuksen ja sen liitteiden kirjallinen kommentointi ennen osallistumispyynnön julkaisua
  • Asiakasmateriaalin kirjallinen kommentointi ennen osallistumispyynnön julkaisua
  • Asiakasmateriaalin testaus ennen osallistumispyynnön julkaisua sekä sopimuskaudella
  • Osallistuminen sopimuksen kehittämiseen myös sopimuskaudella.

Jos sinulla tai kollegallasi on tähän ryhmään soveltuvaa osaamista sekä aikaa kommentoida materiaaleja ja osallistua aktiivisesti keskusteluun, ota yhteys kategoriapäällikköön, jonka yhteystiedot löydät tämän sivun oikeasta ylälaidasta. Asiakastyöryhmätyöskentely aloitetaan liittyneiden asiakkaiden kanssa jo tammikuussa 2021, joten älä siis jätä liittymistä viime tippaan!

Asiakastyöryhmä kokoontuu kevään 2022 aikana 2–3 kertaa.

Sopimuskausi

Tavoitteenamme on, että DPS on asiakkaidemme hyödynnettävissä 1.9.2022.

Kysyttävää?

Jos sinulla tulee mitä tahansa ajatuksia, kommentteja, kysymyksiä tai toiveita painatus- ja digitointipalveluiden hankinnasta, ole matalalla kynnyksellä yhteydessä kategoriapäällikkö Essi Muukkaan, essi.muukka@hansel.fi.

Haluatko toimittajaksi?

Hansel hyväksyy mukaan kaikki soveltuvuusehdot täyttävät toimittajat. Kurkkaa lisätietoja videolta! 

Hansel - Haluatko sopimustoimittajaksi?

Lisätietoja DPS:stä hankintamenettelynä löytyy:

Hansel - Mikä on dynaaminen hankintajärjestelmä (DPS)?

 

'