<
Yhteishankinnat

Toimitilojen käyttäjäpalvelut 2021–2025

DPS

Dynaamisen hankintajärjestelmän yhteenveto

Nimi

Toimitilojen käyttäjäpalvelut 2021–2025

Liity viimeistään

31.12.2025

Sopimuskausi

18.06.2021 - 31.12.2025

Asiakaskohtaisten sopimusten viimeinen voimassaolopäivä

31.12.2028

Toimintamalli

Sisäinen kilpailutus

Tilaajavastuulain selvitykset tehdään keskitetysti Hanselin toimesta

 

Toimitilojen käyttäjäpalvelut 2021–2025 on dynaaminen hankintajärjestelmä, jolla kaikki julkisen sektorin Hansel-asiakkaat voivat hankkia toimitilojen käyttäjäpalveluita.

Toimitilojen käyttäjäpalvelut- yhteishankinta tarjoaa toimitiloihin joustavat ratkaisut eri palveluyhdistelmien hankintaan, kuten Siivouspalvelut ja Turvallisuus- ja aulapalvelut, Siivouspalvelut ja Ateriapalveluiden avustavat tehtävät tai Toimitilojen lisäpalvelut.

Mitä voin hankkia?

Toimitilojen käyttäjäpalvelut -yhteishankinnasta voi hankkia eri asiakastarpeisiin ja toimintaympäristöihin seuraavia palveluyhdistelmiä:
•    Luokka 1. Siivouspalvelut ja Turvallisuus- ja aulapalvelut
•    Luokka 2. Siivouspalvelut ja Ateriapalvelun avustavat tehtävät
•    Luokka 3. Toimitilojen lisäpalvelut
 
Voit tehdä hankintojasi koko manner-Suomen alueella ja myös paikallisesti.

Luokka 1. Siivouspalvelut ja Turvallisuus- ja aulapalvelut

Siivouspalvelut voi sisältää seuraavat palvelut

  • Asiakkaan tarpeen mukaisen ylläpito- ja perussiivouksen sekä
  • siivoustehtävään liittyvien tarvittavien tavaroiden ja palvelujen hankinnan sekä jakelun, kuten 
    • saniteettitarvikkeet ja muut hygieniatuotteet
    • tarviketäydennykset
  • erikseen tilattavan ylläpito- ja perussiivouksen, kuten
    • tilamuutoksista aiheutuvat siivoustyöt
    • vahinkojen jälkisiivoukset jne. kuten vesivahingot, tekstiilikalusteiden äkillinen likaantuminen esim. eritesiivous
  • siivouspalveluihin välittömästi liittyvien ja/tai prosessia tukevien lisäpalveluiden hankinnan, kuten
    • vaihtomattopalvelu
    • tietoaineiston käsittely ja hävittäminen tietoturvallisuusvaatimusten mukaisesti 
    • välipala-/juoma-automaattien hoitopalvelu
    • liinavaate- ja pyykkihuoltopalvelu mm. työvaatteiden ja virka-asujen pesulaan lähettäminen, pyykkihuolto asiakkaan tiloissa jne.
    • viherkasvien hoitopalvelu
    • Asiakkaan vastuulla olevat kiinteistönhoitopalvelut, jotka eivät vaadi erityistä ammattitaitoa esim. lamppujen vaihto (alavalaisimet) hälytysjärjestelmien kytkeminen, ovien aukaisu/sulkeminen jne.
    • erityissiivous
    • muut pienehköt erikseen sovittavat asiakaskohtaiset lisäpalvelut.

Siivouspalveluihin välittömästi liittyvät ja/tai siivousprosessia tukevat lisäpalvelut eivät saa muodostaa kuitenkaan yli puolta hankittavien palvelujen arvosta.

Turvallisuus- ja aulapalvelut voi sisältää seuraavat palvelut

  • aula-, vastaanotto- ja virastotukipalvelu
  • hälytysvalvonta 
  • järjestyksenvalvonta
  • paikallisvartiointi
  • piirivartiointi 
  • työmaiden vartiointi
  • turvatarkastus.
  • Turvallisuus- ja aulapalveluiden lisäpalvelut
    • arvokuljetukset
    • avainhallintapalvelut
    • etävalvonta
    • henkilökorttipalvelu
    • henkilösuojaus
    • koulutus- tarkastus- ja suunnitelmapalvelut (kuten suojelujohtaminen)
    • langaton kutsupainike -palvelu
    • pääkäyttäjäpalvelut
    • virtuaaliaulapalvelu.

Katso tarkemmat tiedot Asiakirjat-välilehdeltä, hankinnan kohteen kuvauksesta (Kirjaudu sisään verkkopalveluun, niin näet asiakirjakirjaston sisällön.)

Luokka 2. Siivouspalvelut ja Ateriapalvelun avustavat tehtävät

Siivouspalvelut voi sisältää seuraavat palvelut

  • Asiakkaan tarpeen mukaisen ylläpito- ja perussiivouksen sekä
  • siivoustehtävään liittyvien tarvittavien tavaroiden ja palvelujen hankinnan sekä jakelun, kuten 
    • saniteettitarvikkeet ja muut hygieniatuotteet
    • tarviketäydennykset
  • erikseen tilattavan ylläpito- ja perussiivouksen, kuten
    • tilamuutoksista aiheutuvat siivoustyöt
    • vahinkojen jälkisiivoukset jne. kuten vesivahingot, tekstiilikalusteiden äkillinen likaantuminen esim. eritesiivous
  • siivouspalveluihin välittömästi liittyvien ja/tai prosessia tukevien lisäpalveluiden hankinnan, kuten
    • vaihtomattopalvelu
    • tietoaineiston käsittely ja hävittäminen tietoturvallisuusvaatimusten mukaisesti 
    • välipala-/juoma-automaattien hoitopalvelu
    • liinavaate- ja pyykkihuoltopalvelu mm. työvaatteiden ja virka-asujen pesulaan lähettäminen, pyykkihuolto asiakkaan tiloissa jne.
    • viherkasvien hoitopalvelu
    • asiakkaan vastuulla olevat kiinteistönhoitopalvelut, jotka eivät vaadi erityistä ammattitaitoa esim. lamppujen vaihto (alavalaisimet) hälytysjärjestelmien kytkeminen, ovien aukaisu/sulkeminen jne.
    • aula-, vastaanotto- ja virastotukipalvelu esim. työskentely neuvonnassa (ei edellytä vartijakorttia) ja puhelinvaihteenhoito, paperien kopiointi, postin jakelu, huonekalujen siirrot ja järjestelyt jne. 
    • erityissiivous
    • muut pienehköt erikseen sovittavat asiakaskohtaiset lisäpalvelut.

Siivouspalveluihin välittömästi liittyvät ja/tai siivousprosessia tukevat lisäpalvelut eivät saa muodostaa kuitenkaan yli puolta hankittavien palvelujen arvosta.

Ateriapalveluiden avustavat tehtävät voi sisältää seuraavat palvelut

  • astiahuoltotehtävät
  • ruoan lämmitys annettujen ohjeiden mukaisesti
  • ruoan esillepano ja poislaitto (mukaan lukien ylläpito, siistiminen)
  • avustaminen ruoanjaossa
  • pienet jakelukeittiön tehtävät

Tarvittava palvelu voi olla myös niin sanottua yhdistelmätyötä, johon voi liittyä esimerkiksi Asiakkaan kohteen siivoustehtävät ja avustavat tehtävät keittiössä.

Katso tarkemmat tiedot Asiakirjat-välilehdeltä, hankinnan kohteen kuvauksesta (Kirjaudu sisään verkkopalveluun, niin näet asiakirjakirjaston sisällön.)


Luokka 3. Toimitilojen lisäpalvelut

Toimitilojen lisäpalveluita voi olla seuraavat 

  • perussiivous
  • ikkunoidenpesu
  • erityissiivous
  • vaihtomattopalvelu
  • tietoaineiston käsittely ja hävittäminen tietoturvallisuusvaatimusten mukaisesti 
  • liinavaate- ja pyykkihuoltopalvelu mm. työvaatteiden ja virka-asujen pesulaan lähettäminen, pyykkihuolto Asiakkaan tiloissa jne.

Katso tarkemmat tiedot Asiakirjat-välilehdeltä, hankinnan kohteen kuvauksesta (Kirjaudu sisään verkkopalveluun, niin näet asiakirjakirjaston sisällön.)

Yhteishankinnan edut asiakkaalle

  • Sopimustoimittajien soveltuvuus tarkistettu
  • Hyvät sopimusehdot
  • Hanselin asiantuntijoiden tuki sopimuskauden aikana (esim. asiakkaan edunvalvonta ja toimittajahallinta)
  • Vastuullisuus huomioitu
  • Maantieteellisesti hyvin saatavilla olevat palvelut
  • Minikilpailutuksen malliasiakirjat auttavat tarpeen kartoituksessa, kilpailutuksen toteutuksessa ja hankintapäätöksen tekemisessä
  • Tarpeitasi tukevat sopimus-, turvallisuus- ja palvelutasoehdot, joihin on mahdollisuus vaikuttaa asiakaskohtaisella sopimuksella.

Haluatko toimittajaksi?

Hyväksymme mukaan kaikki soveltuvuusehdot täyttävät toimittajat. Lue lisää DPS:stä hankintamenettelynä ja kurkkaa lisätietoja videolta! 

Edut

  • Julkinen sektori on mahdollisuuksien maailma – kiinnostaisiko siivu miljardien markkinasta?
  • Sähköiset, määrämuotoiset kilpailutukset ovat helppoja avoimiin kilpailutuksiin verrattuna
  • Voit tulla mukaan tarjoamaan koko DPS:n keston ajan
     

Tutustu tarkemmin osallistumispyyntöön.

'