Valmistelussa olevan Turvakalusteet 2026 -DPS:n kautta voit hankkia vaivattomasti ja kattavasti seuraavia tuotteita ja palveluita:
- kassa-, paloturva-, avain- ja asekaapit
- turvaovet
- holvit ja holvinovet
- palosuojatut arkistolaatikostot
- dataturvakaapit
- vaate- ja lokerokaapit
- edellä mainittuihin tuotteisiin kiinteästi liittyvät lisätarvikkeet ja laitteet.
Voit hankkia myös yllä mainittuihin tuotteisiin liittyvät palvelut, kuten konsultointi ja suunnittelu, asennuspalvelu, takuuhuolto, ennakkohuoltopalvelu, korjaushuoltopalvelu, korjaustyö, vanhan tuotteen noutopalvelu, kierrätyspalvelu ja koulutus ja lisäkoulutus.
Hankinta tehdään DPS:n sisäisenä kilpailutuksena, ja voit muokata hankinnan vaatimuksia vastaamaan organisaatiosi hankintatarpeita tarkemmin DPS:n sisäisen kilpailutuksen tarjouspyynnössä ja hankintasopimuksessa.
Tämä DPS on jatkoa nykyiselle Turvakalusteet 2021–2027 -yhteishankinnalle.
Tämä yhteishankinta on tarkoitettu kaikille asiakkaillemme.
Yhteishankinnan edut
Yhteishankinta säästää aikaa, rahaa ja resursseja
- Minikilpailutus on avointa kilpailutusta turvallisempi ja helpompi, koska Hansel on jo varmistanut toimittajien soveltuvuuden (muun muassa yrityksen taloudellinen tilanne ja referenssit). Hansel on myös tarkastanut toimittajien rikosrekisteriotteet puolestasi.
- Säästät aikaa ja vaivaa avoimeen kilpailutukseen verrattuna – minikilpailutus tapahtuu sähköisesti ja saat käyttöösi valmiit malliasiakirjat, joiden avulla tarjouspyynnön tekeminen on helpompaa, määrämuotoisempaa ja sitä kautta edullisempaa.
- Hanselin asiantuntijat ovat tukenasi minikilpailutuksessa, muun muassa katselmoimme ja kommentoimme minikilpailutusmateriaalisi ennen tarjouspyynnön julkaisua.
Olemme tukenasi koko sopimuskauden ajan – hallinnollinen taakkasi helpottuu
- Tarkastamme palveluntuottajien soveltuvuuden ja valvomme heitä koko sopimuskauden ajan, mikä säästää tarkastus- ja valvontakustannuksia.
- Valvomme palveluntuottajien ja niiden alihankkijoiden taloudellista riskiluokitusta ja tilaajavastuulain mukaisten velvollisuuksien täyttymistä koko sopimuskauden ajan.
- Tuemme sinua toimittajahallinnassa sopimuskauden aikana
- Saat käyttöösi hyvät sopimusehdot
- Vastuullisuus on otettu huomioon: ympäristö-, sosiaalinen ja taloudellinen vastuu
Mitä voin hankkia?
Tällä yhteishankinnalla voit kilpailuttaa ja hankkia joustavasti kustannustehokkaita ja tarpeisiin mukautuvia tuotteita ja palvelukokonaisuuksia.
Sopimuskausi
Tavoitteenamme on, että yhteishankinta on asiakkaidemme hyödynnettävissä kesäkuussa 2026.
Liittyminen kannattaa
Vaikka dynaamisiin hankintajärjestelmiin (DPS) ei ole välttämätöntä liittyä, suosittelemme sitä kuitenkin lämpimästi. Liittymällä DPS:ään sivun oikeasta ylälaidasta, saat tietoa esimerkiksi sopimusta koskevista muutoksista ja muista ajankohtaisista asioista. Jos et pääse tekemään liittymistä, otathan yhteyttä asiakaspalvelu@hansel.fi.
Miten hankin?
Valitset omiin tarpeisiisi sopivan toimittajan dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisen kilpailutuksen eli minikilpailutuksen avulla.
Asiakasyhteistyö
Valmistelemme yhteishankintojamme yhteistyössä asiakkaidemme kanssa asiakastyöryhmissä, ja tiivis yhteydenpito ryhmien kanssa jatkuu usein myös sopimuskauden aikana. Järjestämme myös avoimia infotilaisuuksia, joissa esittelemme tarkemmin yhteishankinnan tarjoamia etuja ja sen käyttämistä.
Infotilaisuus asiakkaille
Järjestämme 20.1.2026 klo 9–9.30 asiakasinfon tästä yhteishankinnasta kiinnostuneille asiakkaille. Tilaisuudessa käymme läpi muun muassa yhteishankinnan sisältöä ja aikataulua.
Tilaisuus järjestetään Teamsin välityksellä. Se tallennetaan ja tallenne lisätään myöhemmin tälle sivulle.
Tervetuloa kuulolle!
Asiakastyöryhmä
Perustamme kilpailutuksen valmistelua varten asiakastyöryhmän, jonka avulla pyrimme varmistamaan, että yhteishankinta vastaa asiakkaiden tarpeita parhaalla mahdollisella tavalla. Asiakastyöryhmässä pääset vaikuttamaan ja kommentoimaan kilpailutuksen sisältöä, kuten esimerkiksi hankinnan kohteen vaatimuksia, tuote- tai palveluvalikoimaa, sopimusehtoja tai toimittajan valintaperusteita.
Asiakastyöryhmä:
- Pyrkii kokoontumaan valmistelun aikana noin 2 kertaa.
- Kommentoi hankinnan asiakirjoja ennen osallistumispyynnön julkaisua
- Kommentoi asiakasmateriaaleja
Jos sinulla tai kollegallasi on tähän ryhmään soveltuvaa osaamista sekä aikaa osallistua aktiivisesti keskusteluun ja kommentoida materiaaleja, ota yhteyttä kategoriapäällikkö Harri Ojalaan, harri.ojala@hansel.fi. Asiakastyöryhmätyöskentely aloitetaan keväällä 2026.
Haluatko toimittajaksi?
Hyväksymme mukaan kaikki soveltuvuusehdot täyttävät toimittajat. Lue lisää DPS:stä hankintamenettelynä.
Edut toimittajalle
- Julkinen sektori on mahdollisuuksien maailma – kiinnostaisiko siivu miljardien markkinasta?
- Sähköiset, määrämuotoiset kilpailutukset ovat helppoja avoimiin kilpailutuksiin verrattuna
- Voit tulla mukaan tarjoamaan koko DPS:n keston ajan
Infotilaisuus toimittajille
Järjestämme 20.1.2026 klo 10–10.30 infotilaisuuden kaikille uudesta DPS:stä kiinnostuneille toimittajille. Tilaisuudessa käymme läpi muun muassa DPS:n sisältöä, markkinavuoropuhelukäytäntöjä ja muita alustavia suunnitelmia.
Tilaisuus järjestetään Teamsin välityksellä. Se tallennetaan ja tallenne lisätään myöhemmin tälle sivulle.
Tervetuloa kuulolle!
Näet vain osan sisällöstä, koska et ole kirjautunut. Kirjaudu sisään
Ei vielä tunnuksia? Rekisteröidy