Usein kysyttyä
Tervetuloa tutustumaan usein kysyttyihin kysymyksiin!
- Yleistä Hansel.fi-verkkopalvelusta
- Asiakkaiden usein kysytyt kysymykset: liittyminen yhteishankintoihin
- Toimittajien usein kysytyt kysymykset: miten pääsen sopimustoimittajaksi ja miten toimin sopimuskaudella
Yleistä Hansel.fi-verkkopalvelusta
Miksi en pysty kirjautumaan verkkopalveluun?
Tarkista, oletko jo rekisteröitynyt verkkopalveluumme ja että sinulla on verkkopalvelutunnukset. Voit tarkistaa yrittämällä kirjautua sisään. Jos saat virheilmoituksen "Kirjautumisessa tapahtui virhe", kokeile vaihtaa salasanasi "Unohditko salasanan?"-toiminnon avulla. Jos sähköpostiisi (tai roskapostiisi) ei ilmesty salasananvaihtolinkkiä, et todennäköisesti ole rekisteröitynyt. Rekisteröitymisohjeet löydät täältä: hansel.fi/meista/oletko-uusi-asiakas/. Jos tarvitset apua tai lisätietoja, ole yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@hansel.fi.
Olen unohtanut hansel.fi-verkkopalvelun salasanan, mitä teen?
Voit vaihtaa salasanasi klikkaamalla verkkopalvelun etusivulla "Kirjaudu/rekisteröidy"- ja sen jälkeen "Unohditko salasanan?"-painiketta. Huomioithan, että salasananvaihtolinkki voi päätyä myös roskapostikansioon. Jos et saa vaihdettua salasanaasi, ole yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@hansel.fi.
En saa uusittua salasanaani
Varmista ensin, että olet rekisteröitynyt verkkopalveluumme. Tarkista sen jälkeen, onko salasananvaihtolinkki päätynyt roskapostikansioon. Jos et ole saanut salasananvaihtolinkkiä, et todennäköisesti ole vielä rekisteröitynyt. Jos olet rekisteröitynyt eikä salasananvaihtolinkkiä löydy roskapostikansiosta, ole yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@hansel.fi.
En pysty rekisteröitymään hansel.fi-verkkopalveluun
Rekisteröityminen on mahdollista vain Hanselin asiakkaille ja sopimustoimittajille. Jos olet kiinnostunut sopimustoimittajuudesta, niin lisätietoja löydät täältä: hansel.fi/toimittajalle/haluatko-sopimustoimittajaksi/
Jos haluat selvittää, onko Hanselin asiakkuus mahdollista, täytä asiakkuusselvityslomake täällä: hansel.fi/meista/oletko-uusi-asiakas/
Jos tarvitset apua rekisteröitymisessä verkkopalvelun käyttäjäksi, ole yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@hansel.fi.
Asiakkaiden usein kysytyt kysymykset: liittyminen yhteishankintoihin
Miksi en voi tehdä liittymistä yhteishankintaan?
Liittymisiä voivat tehdä vain ne asiakkaiden yhteyshenkilöt, joilla on liittymisoikeus ko. organisaation puolesta. Näet oman organisaatiosi liittymisoikeudet "Oma Hansel"-valikon alta kohdasta "Liittymistiedot" ja välilehdeltä "Liittymisoikeudet".
Miten voin vaihtaa liittymisen yhteyshenkilöä?
Jos sinulla on liittymisoikeus, voit käydä lisäämässä tai poistamassa yhteyshenkilöitä verkkopalvelussamme. Lisäys onnistuu kirjautuneena sivun ylälaidasta "Oma Hansel"-valikon alta kohdasta "Liittymistiedot", jolloin saat luettelon yhteishankinnoista. Kun käytät rajausta "Liitytyt", niin luettelo lyhenee. Klikkaamalla haluamasi yhteishankinnan yhteyshenkilön nimen kohdalla olevaa kynän ja lehtiön kuvaa voit vaihtaa ko. liittymisen yhteyshenkilöitä.
Voinko tehdä tilauksia Hanselin verkkopalvelussa?
Hanselin verkkopalvelussa ei voi tehdä tilauksia, vaan ne tulee osoittaa sopimustoimittajille.
Onko yhteishankintaan pakko liittyä etukäteen?
Puitejärjestelyissä etukäteisliittyminen on pakollista, mutta DPS:iin (dynaamisiin hankintajärjestelmiin) ei ole pakko liittyä etukäteen.
Miten pääsen liittymään tiettyyn hankintaan?
Liittymiset yhteishankintoihin tehdään verkkosivujemme kautta. Voit liittyä joko suoraan yhteishankinnan sivulta tai "Oma Hansel"-valikon alta kohdasta "Tee liittymisilmoitus". Liittymisiä voivat tehdä henkilöt, joilla on liittymisoikeus ko. organisaation puolesta. Näet oman organisaatiosi liittymisoikeudet kohdasta "Liittymistiedot" ja välilehdeltä "Liittymisoikeudet". Jos haluat tehdä muutoksia liittymisoikeuksiin, laita meille siitä viestiä osoitteeseen asiakaspalvelu@hansel.fi.
Tarvitseeko allekirjoitettua liittymisilmoitusta lähettää Hanseliin?
Liittyminen tehdään verkkosivujemme kautta. Liittymisen yhteydessä ilmoitetaan asiakkaan allekirjoittaja, yhteyshenkilöt ja hankinnan arvo. Hanselille riittää sähköisesti tehty liittymisilmoitus, sinun ei tarvitse erikseen lähettää allekirjoitettua liittymisilmoitusta.
Mistä löydän ne yhteishankinnat, joihin liittyminen on parhaillaan käynnissä?
Löydät kyseiset yhteishankinnat Yhteishankinnat-sivulta käyttämällä rajausta "Liittyminen mahdollista".
Mistä löydän ne yhteishankinnat, joihin organisaationi on jo liittynyt?
Löydät kyseiset yhteishankinnat "Oma Hansel"-valikon alta kohdasta "Liittymistiedot" valitsemalla alasvetovalikosta "Liitytyt". Tarkista, että organisaatio on oikein kohdassa "Valitse organisaatio".
Mistä näen, keitä toimittajia on mukana yhteishankinnassa?
Löydät tiedon Yhteishankinnat-sivulta klikkaamalla kyseistä yhteisvalintaa ja valitsemalla välilehden "Toimittajat".
Miten saan Hankintapulssi-oikeudet?
Sinun on ensimmäiseksi rekisteröidyttävä verkkopalveluumme saadaksesi verkkopalvelutunnukset. Rekisteröitymisohjeet löytyvät verkkopalvelustamme Meistä-sivulta kohdasta "Oletko uusi asiakas?". Hankintapulssi-oikeutta voi rekisteröitymisen jälkeen pyytää Hanselin asiakaspalvelusta asiakaspalvelu@hansel.fi.
Toimittajien usein kysytyt kysymykset
Haluan tarjota tuotteita ja palveluitani Hanselin asiakkaille. Miten pääsen Hanselin sopimustoimittajaksi?
Löydät ohjeet Toimittajalle-sivulta kohdasta "Haluatko sopimustoimittajaksi?".
Miten pääsen mukaan pienhankintaan?
Pienhankintaan voivat osallistua vain vastaavassa DPS:ssä mukana olevat sopimustoimittajat. Lisätietoa pienhankinnoista löydät sivulta Myös pienhankintojen kilpailuttaminen kannattaa.
Mistä näen, keitä asiakkaita on mukana yhteishankinnassa?
Löydät tiedon Yhteishankinnat-sivulta klikkaamalla kyseistä yhteishankintaa ja valitsemalla välilehden "Asiakkaat".
Kenen ja miten tulee raportoida?
Raportointiohjeet löydät täältä: hansel.fi/toimittajalle/sopimustoimittajan-tietopaketti/raportointipalvelu/. Huomioithan, että myös nollaraportit on raportoitava. Jos sinulla on kysymyksiä raportointiin liittyen, ota yhteyttä raportointi@hansel.fi.
Ota yhteyttä
Mistä saan helpoiten vastauksia kysymyksiini?
Asiakaspalvelumme palvelee ma–pe klo 9–15, puh. 029 444 4300, asiakaspalvelu@hansel.fi. Myös asiakkuuspäällikkömme ovat apunasi, katso tarkemmat yhteystiedot. Jos tarvitset tukea kevennettyihin kilpailutuksiin, on apunasi Hankintojen tuki -yksikkö arkipäivisin klo 9–15, puh. 029 444 4288, tuki@hansel.fi.