Hyppää sisältöön

Jätehuollon palvelut 2026 (00735) DPS

Jätehuollon palveluiden dynaamisesta hankintajärjestelmästä (DPS) voit hankkia jätehuoltopalvelua yhdyskunta-, terveydenhuollon-, tietoturva- ja märkäjätteelle (lietteet). Tarpeesi mukaan voit hankkia myös  jäteastioiden vuokrausta, jätehuoltopalvelun suunnittelua, toiminnan tarkkailua, seurantaa tai raportointia. 

Yhteishankinta on suunnattu kaikille asiakasryhmillemme: valtion organisaatioille, hyvinvointialueille, kunnille ja seurakunnille. Olemme valinneet tomintamalliksi dynaamisen hankintajärjestelmän, jotta yhteishankinta vastaa kaikkien asiakkaidemme tarpeisiin sekä nyt että tulevaisuudessa. DPS tarjoaa mahdollisuuden räätälöidä hankinta omiin tarpeisiin sopivaksi, mutta antaa kuitenkin hankinnalle yhteiset raamit. Tavoitteena on varmistaa hankinnan helppous, kustannustehokkuus, luotettavat palvelut, korkea tietoturvataso ja ympäristövastuu. 

Kutsumme sinut ja kollegasi mukaan yhteishankinnan valmisteluun: osallistumalla valmistelutyöhön organisaatiollasi on mahdollisuus vaikuttaa siihen, miten palvelut käytännössä toteutetaan ja miten ne parhaiten tukevat virastosi tai laitoksesi toimintaa. Ilmoita halukkuudestasi osallistua valmistelutyöhön tällä lomakkeella


Mitä voin hankkia? 

  1. Yhdyskuntajätteet
    Kattavat keräys-, kuljetus- ja käsittelypalvelut eri jätejakeille (sekajäte, biojäte, paperi, kartonki, lasi, metallit, muovi, SER, vaarallinen jäte, puutarhajäte). Sisältää asiakaspalvelun, lajitteluohjeistuksen ja raportoinnin.   
  2. Tietoturvamateriaalit
    Tietoturvapapereiden ja tietoturva-ICT-laitteiden keräys ja käsittely tietoturvallisesti. Sisältää tuhoustodistukset ja käsittelyraportit.   
  3. Viemärihuoltopalvelut
    Imuautopalvelut (lokakaivot, öljynerotuskaivot, yms.) ja viemärihuolto (avaus, huuhtelu, sulatus, kuvaus).   
  4. Hoito- ja laboratoriojätteet
    Erityisjätteiden (pistävät/viiltävät, biologiset, tartuntavaaralliset, sytostaattiset, lääke-, kemikaali-, röntgenjätteet) lajittelu, keräys, kuljetus ja käsittely. Sisältää neuvonnan, koulutuksen ja raportoinnin.   

Näet vain osan sisällöstä, koska et ole kirjautunut. Kirjaudu sisään

Ei vielä tunnuksia? Rekisteröidy

Kirjaudu sisään

Liittyminen

Sopimuskausi
01.09.2026 - 31.08.2032
Asiakkaan hankintasopimusten viimeinen voimassaolopäivä
31.08.2034
Toimintamalli
Sisäinen kilpailutus

Lisätietoja

Haluan lisätietoja hankinnan etenemisestä.

Vastuullisuus

Kaikki yhteishankintamme on vastuullisuusanalysoitu ja merkitty vastuullisuustunnuksin. Tässä yhteishankinnassa on huomioitu:

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Yhteystiedot

Kysy lisää asiantuntijoiltamme

Marko Hentilä

Kategoriapäällikkö

marko.hentila@hansel.fi

Hankinnan vaihe

  1. Esiselvityksessä
  2. Valmistelussa
  3. Kilpailutuksessa
  4. Käynnissä
  5. Päättynyt, asiakaskohtaisesti voimassa