Tämä dynaaminen hankintajärjestelmä (DPS) tulee olemaan kaikkien Hanselin asiakkaiden käytettävissä. DPS:ssä ei vaadita ennakkositoutumista, mutta liittyminen on suositeltavaa.
Yhteishankinnalla voi hankkia turvallisuustekniikan järjestelmiä ja laitteita sekä niihin liittyviä palveluja. Hankinnan kohde kattaa seuraavat turvallisuustekniikan järjestelmät:
- kulunvalvontajärjestelmät
- työajanseurantajärjestelmät
- rikosilmoitinjärjestelmät
- kameravalvontajärjestelmät
- (paloilmoitinjärjestelmät)
Hankinnan kohteena on myös turvallisuustekniikan laitteisiin ja järjestelmiin liittyvät palvelut.
Yhteishankinnan edut
- Vähennät omasta kilpailutuksesta aiheutuvaa työtä ja kustannuksia
- Asiakastyöryhmässä voit vaikuttaa hankinnan sisältöön: pääset kommentoimaan hankintamallia ja painotuksia ennen kilpailutusta
- Sopimustoimittajien soveltuvuus tarkistettu
- Hyvät sopimusehdot
- Maantieteellisesti hyvin saatavilla olevat palvelut
- Hanselin asiantuntijoiden tuki sopimuskauden aikana (esimerkiksi asiakkaan edunvalvonta ja toimittajahallinta)
Mitä voin hankkia?
Alustavan suunnitelman mukaan yhteishankinnan kautta voit hankkia turvallisuustekniikan järjestelmiä ja laitteita sekä niihin liittyviä palveluja. Lisäksi yhteishankinnan kautta voi hankkia huoltoa ja ylläpitoa jo olemassa oleville järjestelmille ja laitteille. Järjestelmät, laitteet ja palvelut voidaan hankkia myös kokonaispalveluna.
Turvallisuustekniikan järjestelmät ja -laitteet:
- Kulunvalvontajärjestelmät ja -laitteet
- Työajanseurantajärjestelmät ja -laitteet
- Rikosilmoitusjärjestelmät ja -laitteet
- Kameravalvontajärjestelmät ja -laitteet
Palvelut:
- Konsultointi- ja suunnittelupalvelut
- Asennuspalvelut
- Dokumentointipalvelut
- Takuu- ja huoltopalvelut sekä ennakkohuoltopalvelut
- Koulutuspalvelut
- Pääkäyttäjäpalvelut
- Kamerakierrokset
- Hälytyskuvavalvontapalvelut
- Vikadiagnostiikkapalvelut
- Ohjelmiston tuki- ja ylläpitopalvelut
Sopimuskausi
Tavoitteenamme on, että sopimus on asiakkaidemme hyödynnettävissä 1.12.2024. Aikataulu tarkentuu syksyn aikana.
Liittyminen kannattaa
Vaikka dynaamisiin hankintajärjestelmiin (DPS) ei ole välttämätöntä liittyä, suosittelemme sitä kuitenkin lämpimästi. Liittymällä DPS:ään sivun oikeasta ylälaidasta, saat tietoa esimerkiksi sopimusta koskevista muutoksista ja muista ajankohtaisista asioista. Jos et pääse tekemään liittymistä, otathan yhteyttä asiakaspalvelu@hansel.fi.
Miten hankin?
Valitset omiin tarpeisiisi sopivan toimittajan dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisen kilpailutuksen eli minikilpailutuksen avulla.
Asiakasyhteistyö
Valmistelemme yhteishankintojamme yhteistyössä asiakkaidemme kanssa asiakastyöryhmissä, ja tiivis yhteydenpito ryhmien kanssa jatkuu usein myös sopimuskauden aikana. Järjestämme myös avoimia infotilaisuuksia, joissa esittelemme tarkemmin yhteishankinnan tarjoamia etuja ja sen käyttämistä.
Asiakastyöryhmä
Perustamme kilpailutuksen valmistelua varten asiakastyöryhmän, jonka avulla pyrimme varmistamaan, että yhteishankinta vastaa asiakkaiden tarpeita parhaalla mahdollisella tavalla. Asiakastyöryhmässä pääset vaikuttamaan ja kommentoimaan kilpailutuksen sisältöä, kuten esimerkiksi hankinnan kohteen vaatimuksia, tuote- tai palveluvalikoimaa, sopimusehtoja tai toimittajan valintaperusteita.
Asiakastyöryhmä:
- Kokoontuu kilpailutuksen valmistelun aikana 2–3 kertaa.
- Kommentoi hankinnan asiakirjoja ennen osallistumispyynnön julkaisua
- Kommentoi asiakasmateriaaleja
Jos sinulla tai kollegallasi on tähän ryhmään soveltuvaa osaamista sekä aikaa osallistua aktiivisesti keskusteluun ja kommentoida materiaaleja, ota yhteys kategoriapäällikkö Harri Ojalaan (harri.ojala@hansel.fi).
Haluatko toimittajaksi?
Hyväksymme mukaan kaikki soveltuvuusehdot täyttävät toimittajat. Lue lisää DPS:stä hankintamenettelynä.
Edut toimittajalle
- Julkinen sektori on mahdollisuuksien maailma – kiinnostaisiko siivu miljardien markkinasta?
- Sähköiset, määrämuotoiset kilpailutukset ovat helppoja avoimiin kilpailutuksiin verrattuna
- Voit tulla mukaan tarjoamaan koko DPS:n keston ajan
Infotilaisuus toimittajille
Järjestimme 6.5.2024 valmisteilla olevasta DPS:stä infotilaisuuden siitä kiinnostuneille yrityksille. Infotilaisuudessa kerroimme tarkemmin hankinnan kohteeseen liittyvistä suunnitelmista sekä DPS:stä hankintamenettelynä. Katso tilaisuuden tallenne ja esitysmateriaali alta.
Tutustu tilaisuuden esitysmateriaaliin.
Markkinavuoropuhelu
Pyydämme dynaamisesta hankintajärjestelmästä kiinnostuneita yrityksiä ilmoittautumaan markkinavuoropuheluun Forms-lomakkeella. Ilmoittautuneiden henkilöiden henkilötietoja käytetään vain tämän dynaamisen hankintajärjestelmän valmisteluun liittyviin yhteydenottoihin.
Lähetämme ilmoittautuneille yrityksille valmistelussa olevaan dynaamiseen hankintajärjestelmään liittyvää luonnosmateriaalia kommenteille arviolta elokuussa 2024 (1. kommenttikierros) ja syyskuussa 2024 (2. kommenttikierros). Ilmoittautuneille varataan mahdollisuus kommentoida luonnosmateriaalia kirjallisesti. Lisäksi ennen 17.5.2024 ilmoittautuneille yrityksille varataan mahdollisuus osallistua yrityskohtaisiin tapaamisiin Hanselin kanssa.
Tapaamiset järjestetään Teamsin välityksellä tai paikan päällä Hanselin toimitiloissa Helsingissä. Tapaamiset järjestetään 29.5–31.5.2024 ja 4.6.–6.6.2024.
Markkinavuoropuheluun osallistuminen tai osallistumatta jättäminen ei estä mahdolliseen hankintamenettelyyn osallistumista.
Näet vain osan sisällöstä, koska et ole kirjautunut. Kirjaudu sisään
Ei vielä tunnuksia? Rekisteröidy