Terveydenhuollon tarvikkeet ja laitteet 2024–2028 DPS

Tästä dynaamisesta hankintajärjestelmästä (DPS) voit hankkia terveydenhuollon tarvikkeita ja laitteita sekä niihin liittyviä palveluita.

Hankinnan kohteena olevat tarvikkeet, laitteet ja palvelut on tarkoitettu ensihoitoon, perusterveydenhuoltoon (pois lukien suun terveydenhuolto), perustasoiseen erikoissairaanhoitoon (pois lukien vaativan tason erikoissairaanhoito), kotisairaanhoitoon ja kotisairaalahoitoon, palveluasumiseen sekä opetus- ja tutkimuslaitoksiin.

Tämä yhteishankinta on kaikkien Hanselin asiakkaiden käytettävissä.

Yhteishankinnan edut

  • Vähennät omasta kilpailutuksesta aiheutuvia kustannuksia.
  • Saat hyvät ja luotettavat sopimustoimittajat.
    • Hansel asettaa sopimustoimittajille soveltuvuusehdot ja tarkistaa niiden täyttymisen.
  • Hansel tukee asiakasta koko hankinnan elinkaaren ajan.
    • Toimialan lainsäädäntö on otettu huomioon hankinnan kohteen kuvauksessa.
    • Hansel laatii puolestasi hyvät hinnoittelu- ja sopimusehdot.
    • Teet DPS:n sisäisen kilpailutuksen eli minikilpailutuksen valmiiden mallipohjien avulla. 
    • Hansel varmistaa vastuullisuusnäkökulmat ja niiden toteutumisen.

Mitä voin hankkia?

Alustavan suunnitelman mukaan yhteishankinnan kautta voit hankkia terveydenhuollon tarvikkeita ja laitteita sekä niihin liittyviä palveluita, kuten:

Terveydenhuollon tarvikkeet ja laitteet

  • Ensihoidon tarvikkeet ja laitteet
  • Kenttälääkinnän materiaalit
  • Toimenpidepakkaukset, räätälöidyt toimenpidepakkaukset ja muut pakkaukset
  • Yleiset terveydenhuollon tarvikkeet ja laitteet
  • Kirurgiset tarvikkeet
  • Hengitystie- ja intubaatiotarvikkeet
  • Infuusiotarvikkeet
  • Hoitotarvikkeet sairaanhoitoon, kotisairaanhoitoon, kotisairaalahoitoon ja kotihoitoon 
  • Avanne- ja dialyysitarvikkeet
  • Inkontinenssituotteet
  • Haavanhoitotarvikkeet
  • Lääkinnälliset pienlaitteet
  • Lääkinnälliset laitteet

Palvelut

  • Tukipalvelut (asiakasvastaava, asiakaspalvelu, tekninen tuotetuki)
  • Tuote- ja käyttökoulutus
  • Kotijakelu
  • Toimittajan verkkokauppa
  • Varmuusvarastointipalvelu (puskurivarasto)
  • Hyllytyspalvelu (täyttöpalvelu)
  • Käyttöä tukevat palvelut (laitteiden asennus-, korjaus- ja huoltopalvelut)
  • Kierrätyspalvelu (tuotteen elinkaaren lopun palvelu)
  • Muut hankinnan kohteeseen liittyvät palvelut 

Hankinnan kohde tarkentuu kevään aikana.

Haluatko esitellä yhteishankinnan muulle organisaatiollesi? Lataa tästä yhteishankinnan lyhyt esittely (pdf).Lataa tästä yhteishankinnan lyhyt esittely (pdf).

Sopimuskausi

Tavoitteenamme on, että DPS on asiakkaidemme hyödynnettävissä 1.9.2024. Aikataulu tarkentuu kevään aikana.

Liittyminen kannattaa

Vaikka dynaamisiin hankintajärjestelmiin (DPS) ei ole välttämätöntä liittyä, suosittelemme sitä kuitenkin lämpimästi. Liittymällä DPS:ään sivun oikeasta ylälaidasta, saat tietoa esimerkiksi sopimusta koskevista muutoksista ja muista ajankohtaisista asioista. Jos et pääse tekemään liittymistä, otathan yhteyttä asiakaspalvelu@hansel.fi.

Liittymisen edut:

  • Pääset halutessasi mukaan asiakastyöryhmään kommentoimaan materiaalejamme, esimerkiksi DPS:n kohdetta ja hankinnan ehtoja.
  • Saat sähköpostiisi sopimusta koskevat ajankohtaiset uutiset ja pysyt perillä esimerkiksi mahdollisista toimittajamuutoksista.
  • Saat tiedot järjestettävistä info- ja koulutustilaisuuksista.

Miten hankin?

Valitset omiin tarpeisiisi sopivan toimittajan dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisen kilpailutuksen eli minikilpailutuksen avulla.

Asiakasyhteistyö

Valmistelemme yhteishankintojamme yhteistyössä asiakkaidemme kanssa asiakastyöryhmässä, ja mahdollinen yhteydenpito ryhmän kanssa voi jatkua sopimuskauden aikana. Järjestämme myös avoimia infotilaisuuksia, joissa esittelemme tarkemmin yhteishankinnan tarjoamia etuja ja sen käyttämistä.

Infotilaisuus asiakkaille

Järjestämme 21.5.2024 klo 14–15.30 asiakasinfon kaikille tästä DPS:stä kiinnostuneille asiakkaillemme. Asiakasinfossa esittelemme DPS:n toimintamallina ja kerromme lisää tulevan yhteishankinnan sisällöstä.

Tilaisuus järjestetään Teamsin välityksellä. Tilaisuus tallennetaan ja tallenne lisätään myöhemmin tälle sivulle.

Tervetuloa kuulolle!

Ilmoittaudu asiakasinfoon

Asiakastyöryhmä

Perustamme kilpailutuksen valmistelua varten asiakastyöryhmän, johon voivat osallistua yhteishankinnasta kiinnostuneet asiakkaamme. Toivomme asiakastyöryhmään osallistuvilta sitoutumista yhteishankinnan hyödyntämiseen. Asiakastyöryhmässä pääset vaikuttamaan sekä kommentoimaan DPS-asiakirjojen sisältöä. 

Jos sinulla tai kollegallasi on tähän ryhmään soveltuvaa osaamista sekä aikaa osallistua aktiivisesti keskusteluun ja kommentoida materiaaleja, ota yhteys kategoriapäällikkö Kirsi Kujanpäähän (kirsi.kujanpaa@hansel.fi).

Haluatko toimittajaksi?

Hyväksymme mukaan kaikki soveltuvuusehdot täyttävät toimittajat. Lue lisää DPS:stä hankintamenettelynä.

Edut toimittajalle

  • Sähköiset, määrämuotoiset kilpailutukset ovat helppoja avoimiin kilpailutuksiin verrattuna.
  • Voit tulla mukaan tarjoamaan koko DPS:n keston ajan.

Infotilaisuus toimittajille

Järjestämme valmisteilla olevasta DPS:stä infotilaisuuden siitä kiinnostuneille yrityksille. Infotilaisuudessa kerromme tarkemmin hankinnan kohteeseen liittyvistä suunnitelmista sekä DPS:stä hankintamenettelynä. Infotilaisuuden ajankohta tarkentuu myöhemmin.

Näet vain osan sisällöstä, koska et ole kirjautunut. Kirjaudu sisään

Ei vielä tunnuksia? Rekisteröidy

Kirjaudu sisään

Liittyminen

Liity viimeistään 31.12.2028

Sopimuskausi
30.08.2024 - 31.12.2028
Asiakkaan hankintasopimusten viimeinen voimassaolopäivä
31.12.2029
Toimintamalli
Sisäinen kilpailutus

Lisätietoja

Haluan lisätietoja hankinnan etenemisestä.

Yhteystiedot

Kysy lisää asiantuntijoiltamme

Kirsi Kujanpää

Kategoriapäällikkö

kirsi.kujanpaa@hansel.fi

Hankinnan vaihe

  1. Esiselvityksessä
  2. Valmistelussa
  3. Kilpailutuksessa
  4. Käynnissä
  5. Päättynyt, asiakaskohtaiset sopimukset voimassa