Tämä yhteishankinta on kaikkien asiakkaidemme käytettävissä. Jos olet toimittaja, siirry kohtaan "Haluatko toimittajaksi?".
Yhteishankinnan edut
- Turvaat organisaatiosi hankintojen lainmukaisuuden.
- Vähennät omasta kilpailutuksesta aiheutuvia kustannuksia.
- Saat hyvät ja luotettavat sopimustoimittajat.
- Asetamme sopimustoimittajille soveltuvuusehdot ja tarkistamme niiden täyttymisen.
- Tuemme asiakasta koko sopimuskauden ajan.
- Hankinnan kohteen kuvauksessa on huomioitu toimialan lainsäädäntö.
- Laadimme puolestasi hyvät hinnoittelu- ja sopimusehdot.
- Voit julkaista oman tarjouspyynnön valmiiden mallipohjien avulla.
- Varmistamme vastuullisuusnäkökulmien huomioimisen ja toteutumisen.
- Valvomme asiakkaan etua ja vastaa toimittajahallinnasta.
- Tarjoamme kilpailutusasiakirjojen kommentointipalvelun.
Katso Vastuullisuus-välilehdeltä, kuinka vastuullisuus on tässä yhteishankinnassa huomioitu.
Mitä voin hankkia?
Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena ovat laboratorioissa käytettävät tarvikkeet, kemikaalit ja laitteet sekä hankinnan kohteeseen liittyvät palvelut.
Hankinnan kohteena olevat tuotteet sisältyvät seuraaviin päätuoteryhmiin:
- Laboratoriotarvikkeet
- Lasitarvikkeet
- Muovitarvikkeet ja muut tarvikkeet
- Mikrobiologia ja soluviljelytarvikkeet
- Suodatintarvikkeet
- Kromatografiatarvikkeet
- Mekaaniset ja elektroniset pipetit sekä niihin yhteensopivat kärjet
- Kuljetus-, säilytys- ja jäteastiat sekä sterilointitarvikkeet
- Puhdastilatuotteet
- Kliinisen laboratorion näytteenottotarvikkeet
- Muut laboratoriotarvikkeet
- Laboratoriokemikaalit
- Peruskemikaalit ja erikoiskemikaalit
- Reagenssit ja kitit
- Laboratorioissa käytettävät laitteet
- Yleisesti laboratoriossa käytettävät laitteet
- Kylmälaitteet ja kemikaalien säilytys
Laboratoriotarvikkeiden, -kemikaalien ja -laitteiden ohella asiakas voi hankkia seuraavia palveluita:
- Tukipalvelut (asiakasvastaava, asiakaspalvelu, tekninen tuotetuki)
- Tuote- ja käyttökoulutus
- Toimittajan verkkokauppa
- Varmuusvarastointipalvelu (puskurivarasto)
- Hyllytyspalvelu (täyttöpalvelu)
- Pipettien huolto- ja kalibrointipalvelut
- Käyttöä tukevat palvelut (laitteiden asennus-, korjaus- ja huoltopalvelu)
- Kierrätyspalvelu (tuotteen elinkaaren lopun palvelu)
- Mahdolliset muut tuotteisiin liittyvät palvelut, esimerkkinä mittalaitteiden kalibrointipalvelut tai työnantajan velvollisuuksiin kuuluva kemikaaliluettelon ylläpito
Tarkemmat tiedot yhteishankinnan sisällöstä saat liitteestä ”Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde” Asiakirjat-välilehdeltä.
Haluatko esitellä yhteishankinnan muulle organisaatiollesi? Lataa tästä yhteishankinnan lyhyt esittely (pdf).
Sopimuskausi
Yhteishankinnan sopimuskausi on 1.5.2023–31.12.2027.
Vaatimukset täyttäviä toimittajia hyväksytään DPS:ään koko sen keston ajan.
Asiakkaan hankintasopimus voi olla voimassa enintään viisi vuotta ja se voi olla voimassa enintään 31.12.2031 saakka.
Sopimustoimittajan soveltuvuusvaatimukset
Sopimustoimittajat ovat täyttäneet seuraavat soveltuvuusvaatimukset:
- Rekisteröityminen kaupparekisteriin
- Verojen ja eläkevakuutusmaksujen maksaminen
- Rahoituksellinen ja taloudellinen tilanne
- Suomen Asiakastieto Oy:n Riskimittarin riskiluokitus vähintään 3
- Liikevaihto vähintään 500 000 euroa.
- Vastuuvakuutus 500 000 euroa.
- Tekninen suorituskyky ja ammatillinen pätevyys
- Tarjoajalla on käytettävissään tarjouksessa ilmoitettujen alihankkijoiden voimavarat hankinnan toteuttamisessa.
- Tarjoajalla on kokemusta hankinnan kohteena olevien tuotteiden toimittamisesta viimeisen kolmen vuoden aikana: Toimitusten yhteenlasketun arvon on tullut vähintään 400 000 euroa.
- Hankinnan kohteena olevien tuotteiden toimittamisessa noudatetaan laadunvarmistustoimenpiteitä.
Yksityiskohtaiset soveltuvuusvaatimukset löytyvät osallistumispyynnöltä.
Reklamaatiot
Tarkista aina vastaanottamasi palvelu tai tuote. Reklamoi havaitsemistasi virheistä sopimustoimittajalle. Näin säilytät mahdollisuuden sopimusten mukaisten oikeuksien, kuten sopimussakon tai vahingonkorvauksen, käyttöön.
Tärkeintä on ilmoittaa virheistä ajoissa sopimustoimittajille. Jos puitesopimuksessa on sovittu reklamaatioajasta, tee reklamaatio sopimuksenmukaisessa ajassa.
Voit tehdä reklamaation Hanselin reklamaatiolomakkeella tai vapaamuotoisesti. Suosittelemme, että käytät lomakettamme.
- Tee reklamaatio heti, kun saatu tuote tai palvelu ei vastaa sovittua. Täytä lomakkeeseen yhteystietosi ja selosta selvästi virheet.
- Valitse rastittamalla, ilmoitatko vaatimuksesi heti vai esitätkö ne myöhemmin.
- Lähetä reklamaatiolomake sopimustoimittajan yhteyshenkilölle ja Hanselin asiakaspalveluun asiakaspalvelu@hansel.fi.
Lisätietoja saat sopimuksesta ja asiakaspalvelustamme.
Haluatko toimittajaksi?
Hyväksymme mukaan kaikki soveltuvuusehdot täyttävät toimittajat. Lue lisää DPS:stä hankintamenettelynä!
Edut toimittajalle
- Sähköiset, määrämuotoiset kilpailutukset ovat helppoja avoimiin kilpailutuksiin verrattuna.
- Voit tulla mukaan tarjoamaan koko DPS:n keston ajan.
- Soveltuvuusvaatimusten täyttymisen tarkastaminen ainoastaan kerran (DPS:ään hyväksyttäessä): asiakkaiden sisäisten kilpailutusten yhteydessä ei aseteta enää yrityksen soveltuvuusvaatimuksia.
Voit jättää osallistumishakemuksen Laboratoriotarvikkeet, -kemikaalit ja -laitteet 2023-2027 -DPS:ään Hilmassa.
Näet vain osan sisällöstä, koska et ole kirjautunut. Kirjaudu sisään
Ei vielä tunnuksia? Rekisteröidy