Laboratoriotarvikkeet, -kemikaalit ja -laitteet 2023–2027 DPS

Tämä yhteishankinta on kaikkien asiakkaidemme käytettävissä. Jos olet toimittaja, siirry kohtaan "Haluatko toimittajaksi?".

Yhteishankinnan edut

  • Vähennät omasta kilpailutuksesta aiheutuvia kustannuksia.
  • Teet minikilpailutuksen valmiiden mallipohjien avulla. Tuotteiden perusvaatimukset on jo valmiiksi määritelty DPS:n hankinnan kohteessa. Lisäksi suurelle osalle tuotteita on laadittu mallivaatimuksia Tuotteet ja hinnat -liiteasiakirjassa. 
  • Alan lainsäädäntö on otettu huomioon hankinnan kohteen kuvauksessa.
  • Järjestelmään hyväksyttyjen toimittajien taustat on tarkastettu.
  • Hanselin asiantuntijoiden tuki sopimuskauden aikana (esim. mahdollisuus kilpailutuskonsultointiin minikilpailutuksissa, asiakkaan edunvalvonta ja toimittajahallinta).
  • Hyvät sopimusehdot.

Mitä voin hankkia?

Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena ovat laboratorioissa käytettävät tarvikkeet, kemikaalit ja laitteet sekä hankinnan kohteeseen liittyvät palvelut.

Hankinnan kohteena olevat tuotteet sisältyvät seuraaviin päätuoteryhmiin:

  1. Laboratoriotarvikkeet 
    • Lasitarvikkeet
    • Muovitarvikkeet ja muut tarvikkeet
    • Mikrobiologia ja soluviljelytarvikkeet
    • Suodatintarvikkeet
    • Kromatografiatarvikkeet
    • Mekaaniset ja elektroniset pipetit sekä niihin yhteensopivat kärjet
    • Kuljetus-, säilytys- ja jäteastiat sekä sterilointitarvikkeet
    • Puhdastilatuotteet
    • Kliinisen laboratorion näytteenottotarvikkeet
    • Muut laboratoriotarvikkeet
  2. Laboratoriokemikaalit
    • Peruskemikaalit ja erikoiskemikaalit
    • Reagenssit ja kitit
  3. Laboratorioissa käytettävät laitteet
    • Yleisesti laboratoriossa käytettävät laitteet
    • Kylmälaitteet ja kemikaalien säilytys

Laboratoriotarvikkeiden, -kemikaalien ja -laitteiden ohella asiakas voi hankkia seuraavia palveluita:

  • Tukipalvelut (asiakasvastaava, asiakaspalvelu, tekninen tuotetuki)
  • Tuote- ja käyttökoulutus
  • Toimittajan verkkokauppa
  • Varmuusvarastointipalvelu (puskurivarasto)
  • Hyllytyspalvelu (täyttöpalvelu)
  • Pipettien huolto- ja kalibrointipalvelut
  • Käyttöä tukevat palvelut (laitteiden asennus-, korjaus- ja huoltopalvelu)
  • Kierrätyspalvelu (tuotteen elinkaaren lopun palvelu)
  • Mahdolliset muut tuotteisiin liittyvät palvelut, esimerkkinä mittalaitteiden kalibrointipalvelut tai työnantajan velvollisuuksiin kuuluva kemikaaliluettelon ylläpito

Tarkemmat tiedot yhteishankinnan sisällöstä saat liitteestä ”Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde” Asiakirjat-välilehdeltä.

Haluatko esitellä yhteishankinnan muulle organisaatiollesi? Lataa tästä yhteishankinnan lyhyt esittely.

Sopimuskausi

Yhteishankinnan sopimuskausi on 1.5.2023–31.12.2027.

Vaatimukset täyttäviä toimittajia hyväksytään DPS:ään koko sen keston ajan.

Asiakkaan hankintasopimus voi olla voimassa enintään viisi (5) vuotta ja se voi olla voimassa enintään 31.12.2031 saakka.

Sopimustoimittajan soveltuvuusvaatimukset 

Sopimustoimittajat ovat täyttäneet seuraavat soveltuvuusvaatimukset:

  1. Rekisteröityminen kaupparekisteriin
  2. Verojen ja eläkevakuutusmaksujen maksaminen
  3. Rahoituksellinen ja taloudellinen tilanne
    • Suomen Asiakastieto Oy:n Riskimittarin riskiluokitus vähintään 3 
    • Liikevaihto vähintään 500 000 euroa.
    • Vastuuvakuutus 500 000 euroa.
  4. Tekninen suorituskyky ja ammatillinen pätevyys
    • Tarjoajalla on kokemusta hankinnan kohteena olevien tuotteiden toimittamisesta viimeisen kolmen vuoden aikana: Toimitusten yhteenlasketun arvon on tullut vähintään 400 000 euroa. 
    • Hankinnan kohteena olevien tuotteiden toimittamisessa noudatetaan laadunvarmistustoimenpiteitä.

Yksityiskohtaiset soveltuvuusvaatimukset löytyvät osallistumispyynnöltä.

Reklamaatiot

Tarkista aina vastaanottamasi palvelu tai tuote. Reklamoi havaitsemistasi virheistä sopimustoimittajalle. Näin säilytät mahdollisuuden sopimusten mukaisten oikeuksien, kuten sopimussakon tai vahingonkorvauksen, käyttöön.

Tärkeintä on ilmoittaa virheistä ajoissa sopimustoimittajille. Jos puitesopimuksessa on sovittu reklamaatioajasta, tee reklamaatio sopimuksenmukaisessa ajassa.

Voit tehdä reklamaation Hanselin reklamaatiolomakkeella tai vapaamuotoisesti. Suosittelemme, että käytät lomakettamme.

  1. Tee reklamaatio heti, kun saatu tuote tai palvelu ei vastaa sovittua. Täytä lomakkeeseen yhteystietosi ja selosta selvästi virheet.
  2. Valitse rastittamalla, ilmoitatko vaatimuksesi heti vai esitätkö ne myöhemmin.
  3. Lähetä reklamaatiolomake sopimustoimittajan yhteyshenkilölle ja Hanselin asiakaspalveluun asiakaspalvelu@hansel.fi.

Lisätietoja saat sopimuksesta ja asiakaspalvelustamme.

Haluatko toimittajaksi?

Hyväksymme mukaan kaikki soveltuvuusehdot täyttävät toimittajat. Lue lisää DPS:stä hankintamenettelynä ja kurkkaa lisätietoja videolta! 

Lisätietoja DPS:stä hankintamenettelynä löytyy:

Hansel – Mikä on dynaaminen hankintajärjestelmä (DPS)?

Edut toimittajalle

  • Sähköiset, määrämuotoiset kilpailutukset ovat helppoja avoimiin kilpailutuksiin verrattuna
  • Voit tulla mukaan tarjoamaan koko DPS:n keston ajan

Laboratoriotarvikkeet, -kemikaalit ja -laitteet 2023-2027 (DPS) -hankintailmoitus on julkaistu täällä

Näet vain osan sisällöstä, koska et ole kirjautunut. Kirjaudu sisään

Ei vielä tunnuksia? Rekisteröidy

Kirjaudu sisään

Liittyminen

Liity viimeistään 31.12.2027

Sopimuskausi
01.05.2023 - 31.12.2027
Asiakkaan hankintasopimusten viimeinen voimassaolopäivä
31.12.2031
Toimintamalli
Sisäinen kilpailutus

Vastuullisuus

Kaikki yhteishankintamme on vastuullisuusanalysoitu ja merkitty vastuullisuustunnuksin. Tässä yhteishankinnassa on huomioitu:

  • Ympäristövastuu
  • Sosiaalinen vastuu
  • Taloudellinen vastuu

Yhteystiedot

Kysy lisää asiantuntijoiltamme

Lisätietoja yhteishankinnasta

Kirsi Kujanpää

Kategoriapäällikkö

kirsi.kujanpaa@hansel.fi

Hankinnan vaihe

  1. Esiselvityksessä
  2. Valmistelussa
  3. Kilpailutuksessa
  4. Käynnissä
  5. Päättynyt, asiakaskohtaiset sopimukset voimassa