Yhteishankintojen käytön tuki
Hyödyntäessäsi yhteishankintojamme saat veloituksetta katselmointi- ja kommentointiapua minikilpailutukseesi.
Minikilpailutus tehdään, jos yhteishankinnan toimintamalli edellyttää kilpailutusta mukana olevien sopimustoimittajien kesken. Kun kommentoimme kilpailutusmateriaalejanne, on tavoitteenamme:
- varmistaa kilpailutuksen lain- ja sopimuksenmukaisuus
- minimoida riskejä sekä
- karsia materiaaleista mahdollisia ristiriitoja.
Voit saada myös apua hankinnan suunnitteluun pisteytys- ja hinnoittelumallien osalta. Huomioithan, että hankinnan kohteen määrittelee asiakas itse.
Ohjeita minikilpailutuksen tekoon
- Määrittele hankinnan kohde ja laajuus tarpeesi pohjalta.
- Tutustu materiaaliin yhteishankinnan sivulla ja liity mukaan!
- Käytä minikilpailutuksessa tarjoamiamme mallipohjia, jotka on laadittu kuhunkin yhteishankintaan erikseen. Mallipohjat löydät yhteishankinnan sivulta, asiakirjat-välilehdeltä sekä kilpailutusjärjestelmistä (Cloudia tai Minikisa-apuri).
- Täydennä mallipohjiin hankintaasi koskevat tiedot ja tee muut tarvittavat täsmennykset.
- Jos tarvitset apua, ota yhteyttä Hankintojen tukeen. Muistathan varata aikaa suorittamallemme kommentoinnille noin viikon verran.
Lisätietoja minikilpailutuksesta löydät sivun oikeassa laidassa olevista yleisohjeista.
Hankintojen tuen yhteystiedot
- Puhelinpäivystys 029 444 4288 arkipäivisin klo 9–15
- Sähköposti tuki@hansel.fi. Vastaamme tiedusteluihin mahdollisimman pian ja annamme arvion kommentointiin tarvittavasta ajasta.
MinikisaPlus
Kun tarvitset enemmän apua minikilpailutuksen läpivientiin, voit tiedustella meiltä maksullista MinikisaPlus-palvelua. Me huolehdimme kilpailutuksen läpiviennistä, sinä määrittelet hankinnan kohteen.
MinikisaPlussassa
Asiakas
- toimii hankintayksikkönä
- määrittelee hankinnan kohteen ja ehdottomat vaatimukset
- päättää vertailuperusteista ja painoarvoista
- osallistuu hankintasopimuksen laadintaan sekä tarjouskilpailun kysymyksiin vastaamiseen
Hanselin projektipäällikkö
- vastaa kilpailutusprojektin läpiviemisestä
- laatii tarjouspyyntöasiakirjat yhteistyössä asiakkaan kanssa
- vastaa asiakirjaliikenteestä sähköisessä kilpailutusjärjestelmässä (Cloudia)
- osallistuu tarjousten vertailuun
- huolehtii jälki-ilmoituksen tekemisestä
Hanselin lakimies
- laatii hyvät sopimusehdot
- varmistaa kilpailutuksen lainmukaisuuden
- tukee tarvittaessa sopimuksen teossa
Onnistunut kilpailutus tehdään yhdessä!
Tyypillisesti minikilpailutuksen läpivieminen tarjous- ja valitusaika huomioiden vie 2–3 kuukautta. Asiantuntijamme käyttävät asiakkaan MinikisaPlussan tekemiseen 3–5 henkilötyöpäivää. Hinnoittelu: 700 €/htp + alv.
Jos kiinnostuit MinikisaPlussasta, täytä toimeksiantolomake tai ota yhteyttä asiakkuuspäällikköösi!
Kymmenen vinkkiä minikilpailutukseen
Listasimme asiat, jotka kannattaa ottaa huomioon minikilpailutuksessa.
Minikilpailutus DPS:ssä
Mitä tarkoittaa minikilpailutus DPS:ssä ja miten se tehdään? Tutustu alta yleisohjeeseemme.
Minikilpailutus puitejärjestelyssä
Mitä tarkoittaa minikilpailutus puitejärjestelyssä ja miten se tehdään? Tutustu yleisohjeeseemme.
Minikisa-apurin ohjeet
Miten käytät digitaalista Minikisa-apuriamme? Kurkkaa ohjevideo tai lue ohjeet! Tarkempia tietoja löydät myös kunkin yhteishankinnan omalta verkkosivulta.