Hyppää sisältöön

Suojavarusteet 2023–2027 DPS

Tämä yhteishankinta on kaikkien asiakkaidemme käytettävissä. Jos olet toimittaja, siirry kohtaan "Haluatko toimittajaksi?".

Yhteishankinnan edut

  • Turvaat organisaatiosi hankintojen lainmukaisuuden.
  • Vähennät omasta kilpailutuksesta aiheutuvia kustannuksia.
  • Saat hyvät ja luotettavat sopimustoimittajat.
    • Asetamme sopimustoimittajille soveltuvuusehdot ja tarkistamme niiden täyttymisen.
  • Tuemme asiakasta koko sopimuskauden ajan.
    • Hankinnan kohteen kuvauksessa on huomioitu toimialan lainsäädäntö.
    • Laadimme puolestasi hyvät hinnoittelu- ja sopimusehdot.
    • Voit julkaista oman tarjouspyynnön valmiiden mallipohjien avulla.
    • Varmistamme vastuullisuusnäkökulmien huomioimisen ja toteutumisen.
    • Valvomme asiakkaan etua ja vastaa toimittajahallinnasta.
    • Tarjoamme kilpailutusasiakirjojen kommentointipalvelun.

Katso Vastuullisuus-välilehdeltä, kuinka vastuullisuus on tässä yhteishankinnassa huomioitu.

Mitä voin hankkia?

Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena ovat henkilöille haittaa aiheuttavien tai heidän terveyttään vaarantavien biologisten, kemiallisten ja fysikaalisten vaarojen torjuntaan tarkoitetut suojavarusteet ja niihin liittyvät palvelut.

Hankinnan kohteena olevat suojavarusteet sisältyvät seuraaviin tuoteryhmiin:

  • Hengityksensuojaimet, kirurgiset suu-nenäsuojukset
  • Kasvojen-, silmien-, kuulon ja päänsuojaimet sekä suojajalkineet
  • Suojavaatetus
  • Käsineet eri käyttötarkoituksiin
  • Muut vastaavat suojavarusteet

Voit myös hankkia tästä yhteishankinnasta käsien ja pintojen desinfiointiaineita, antigeenitestejä ja tuotteisiin liittyviä palveluita esimerkiksi varastointia, täyttöpalvelua, mahdollisten laitteiden asennuspalvelua tai suojavaatteiden huoltopalvelua.

Hankinnan ehdoissa on huomioitu varautuminen. Hankinnan kohteena olevien tuotteiden toimitusvarmuudella on olennainen merkitys ja voit myös edellyttää tuotteiden osalta varmuusvarastointia erillistä veloitusta vastaan. Toimittaja kehittää häiriönsietokykyään ja toimitusvarmuutta jatkuvuussuunnittelun avulla, huomioiden yhteistyön merkityksen toimintavarmuuden hallinnassa. Toimittaja ilmoittaa viipymättä kaikista toimintaansa liittyvistä muutoksista, jotka voivat vaikuttaa sopimusvelvoitteiden täyttämiseen. Lisäksi hän ilmoittaa Hanselille ja asiakkaalle kaikista muutoksista, jotka voivat vaikuttaa kykyyn suoriutua sopimusvelvoitteista. 

Tarkemmat tiedot yhteishankinnan sisällöstä saat Asiakirjat-välilehdeltä, liitteestä ”Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde” .

Haluatko esitellä yhteishankinnan muulle organisaatiollesi? Lataa tästä yhteishankinnan lyhyt esittely (pdf).

Sopimuskausi

Yhteishankinnan sopimuskausi on 9.1.2023–31.12.2027.

Vaatimukset täyttäviä toimittajia hyväksytään DPS:ään koko sen keston ajan.

Asiakkaan tekemät hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään viisi kuukautta DPS:n päättymisen jälkeen.

Sopimustoimittajan soveltuvuusvaatimukset 

Sopimustoimittajat ovat täyttäneet seuraavat soveltuvuusvaatimukset:

  1.  Rekisteröityminen ammatti- ja elinkeinorekisteriin
  2. Verojen ja eläkevakuutusmaksujen maksaminen
  3. Rahoituksellinen ja taloudellinen tilanne
    • Riskiluokitus vähintään 3 (Riskiluokka 4 hyväksytään riittävällä ja luotettavalla selvityksellä).
    • Liikevaihto vähintään 500 000 euroa.
    • Vastuuvakuutus 500 000 euroa.
  4. Tekninen suorituskyky ja ammatillinen pätevyys
    • Tarjoajalla on käytettävissään tarjouksessa ilmoitettujen alihankkijoiden voimavarat hankinnan toteuttamisessa.
    • Tarjoajalla on kokemusta hankinnan kohteena olevien tuotteiden toimittamisesta viimeisen kolmen vuoden aikana: Laskutuksen on tullut yhteenlaskettuna olla vähintään 500 000 euroa, ja sen on tullut kertyä korkeintaan kymmenestä referenssistä. Samalta asiakasorganisaatiolta voi olla useampi referenssi. 
    • Hankinnan kohteena olevien tuotteiden toimittamisessa noudatetaan laadunvarmistustoimenpiteitä joko suojavarusteiden tuotannossa tai alihankintaketjun hallinnassa, jos toimittaja myy muiden valmistajia suojavarusteita.

Toimittaja on myös sitoutunut toimimaan DPS:n Code of Conduct -vaatimusten mukaisesti.

Yksityiskohtaiset soveltuvuusvaatimukset löytyvät osallistumispyynnöltä.

Huomaathan, että tässä yhteishankinnassa hankinnan ehtojen mukaan asiakkaan tulee ilmoittaa virheestä viiden arkipäivän kuluessa virheen havaitsemisesta tai siitä, kun se olisi tullut havaita. 

Haluatko toimittajaksi?

Hyväksymme mukaan kaikki soveltuvuusehdot täyttävät toimittajat. Lue lisää DPS:stä hankintamenettelynä! 

Edut toimittajalle

  • Sähköiset, määrämuotoiset kilpailutukset ovat helppoja avoimiin kilpailutuksiin verrattuna.
  • Voit tulla mukaan tarjoamaan koko DPS:n keston ajan.
  • Soveltuvuusvaatimusten täyttymisen tarkastaminen ainoastaan kerran (DPS:ään hyväksyttäessä): asiakkaiden sisäisten kilpailutusten yhteydessä ei aseteta enää yrityksen soveltuvuusvaatimuksia.

Voit jättää osallistumishakemuksen Suojavarusteet 2023–2027 -DPS:ään täällä. 

Näet vain osan sisällöstä, koska et ole kirjautunut. Kirjaudu sisään

Ei vielä tunnuksia? Rekisteröidy

Kirjaudu sisään

Liittyminen

Liity viimeistään 31.12.2027

Sopimuskausi
09.01.2023 - 31.12.2027
Asiakkaan hankintasopimusten viimeinen voimassaolopäivä
31.05.2028
Toimintamalli
Sisäinen kilpailutus
Hyvä tietää

Vastuullisuus

Kaikki yhteishankintamme on vastuullisuusanalysoitu ja merkitty vastuullisuustunnuksin. Tässä yhteishankinnassa on huomioitu:

  • Ympäristövastuu
  • Sosiaalinen vastuu
  • Taloudellinen vastuu

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Yhteystiedot

Kysy lisää asiantuntijoiltamme

Lisätietoja yhteishankinnasta

Kirsi Kujanpää

Kategoriapäällikkö

kirsi.kujanpaa@hansel.fi

Hankinnan vaihe

  1. Esiselvityksessä
  2. Valmistelussa
  3. Kilpailutuksessa
  4. Käynnissä
  5. Päättynyt, asiakaskohtaisesti voimassa