Suojavarusteet 2023–2027 DPS

Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) tarkoituksena on mahdollistaa suojavarusteiden sekä niihin liittyvien palveluiden hankinta.

Tämä DPS tulee olemaan kaikkien Hanselin asiakkaiden käytettävissä.

Suojavarusteilla tarkoitetaan tässä yhteishankinnassa suojavarusteita sekä niihin liittyviä palveluita. Alustavan suunnitelman mukaan tuotevalikoima kattaa muun muassa henkilöille haittaa aiheuttavien tai heidän terveyttään vaarantavien biologisten, kemiallisten ja fysikaalisten vaarojen torjuntaan tarkoitettuja varusteita. Hankintoja voidaan tehdä myös covid-19 pandemian tai muun uhan aiheuttamaan tarpeeseen, esimerkkeinä desinfektioaineet ja antigeenitestit virusdiagnostiikkaan. Yhteishankinta tulee olemaan jatkoa 31.12.2022 päättyvälle Suojavarusteet 2020-2022 yhteishankinnalle. 

Lue lisää dynaamisesta hankintajärjestelmästä (DPS).

Yhteishankinnan edut

  • Vähennät omasta kilpailutuksesta aiheutuvia kustannuksia. 
  • Sopimustoimittajien soveltuvuus tarkistettu.
  • Hanselin asiantuntijoiden tuki sopimuskauden aikana (esim. asiakkaan edunvalvonta ja toimittajahallinta). Valvomme DPS-sopimusehtojen toteutumista ja vastaamme niiden hallinasta koko sopimuskauden keston ajan.
  • Yhteishankinnassa kiinnitetään erityistä huomiota tiettyjen tuoteryhmien osalta hankintaketjun ihmisoikeuskysymyksiin ja työoloihin maissa, joissa riskit ihmisoikeusloukkauksille ovat suurimmat. Merkittävä osa suojavarusteista valmistetaan Aasiassa riskimaissa. DPS:n ehtoihin ja sopimuksiin on otettu mukaan toimittajia velvoittavat Code of Conduct -vaatimukset.

Mitä voin hankkia?

Hankinnan kohde tarkentuu syksyllä asiakastyöryhmän palautteiden ja kommenttien pohjalta. Tämänhetkisen, alustavan suunnitelman mukaan yhteishankinnan kautta voit hankkia suojavarusteita ja niihin liittyviä palveluita, kuten:

  • Hengityksensuojaimet, esimerkiksi FFP2- ja FFP3-tason hengityksensuojaimet
  • Kasvojen suojaimet, silmien- ja päänsuojaimet, suojavaatteet, suoja- ja turvajalkineet
  • Suojakäsineet ja muut käsineet eri käyttötarkoituksiin
  • Kirurgiset suu-nenäsuojaimet, esimerkiksi suojausluokat I, II ja IIR
  • Käsien ja pintojen desinfiointiaineet ja niiden annostelijat
  • Antigeenitestit virusdiagnostiikkaan (esim. SARS-CoV-2)
  • Muut vastaavat suojavarusteet

Asiakkaat voivat hankkia myös tuotteisiin liittyviä palveluita, esimerkiksi varastointia, toimituspalveluita, pesulapalveluita tai mahdollisten laitteiden asennuspalveluita.

Haluatko esitellä yhteishankinnan muulle organisaatiollesi? Lataa tästä yhteishankinnan lyhyt esittely.

Sopimuskausi

Tavoitteenamme on, että sopimus on asiakkaidemme hyödynnettävissä 1.1.2023. Aikataulu tarkentuu syksyn aikana.
Asiakas voi alkaa tehdä hankintoja joko heti sopimuskauden alusta tai vasta myöhemmin sopimuskaudella, esimerkiksi asiakkaan oman voimassa olevan hankintasopimuksen päättymisen jälkeen.

Miten hankin?

Liittyminen kannattaa!

Vaikka dynaamisiin hankintajärjestelmiin (DPS) ei ole välttämätöntä liittyä, suosittelemme sitä kuitenkin lämpimästi. Liittymällä DPS:ään sivun oikeasta ylälaidasta saat tietoa esimerkiksi sopimusta koskevista muutoksista ja muista ajankohtaisista asioista. Jos et pääse tekemään liittymistä, otathan yhteyttä asiakaspalvelu@hansel.fi.

Liittymisen edut:

  • Pääset mukaan asiakastyöryhmään kommentoimaan materiaalejamme esimerkiksi DPS:n kohteesta ja ehdoista.
  • Saat sähköpostiisi sopimusta koskevat ajankohtaiset uutiset ja pysyt perillä esimerkiksi mahdollisista toimittajamuutoksista.
  • Saat tiedot järjestettävistä info- ja koulutustilaisuuksista.

Pienhankintapalvelu

Pienhankintojen tekemiseksi tullaan Hanselin verkkopalveluun perustamaan digitaalinen pienhankintapalvelu, jota voit käyttää, kun hankintasi arvo jää alle kansallisen kynnysarvon (60 000 €).

Lue lisää Hanselin pienhankintapalvelusta ja katso ohjevideot täältä.

Haluatko toimittajaksi?

Hyväksymme mukaan kaikki soveltuvuusehdot täyttävät toimittajat.

Edut toimittajalle

Sähköiset, määrämuotoiset kilpailutukset ovat helppoja avoimiin kilpailutuksiin verrattuna. Voit tulla mukaan tarjoamaan koko DPS:n keston ajan

Näet vain osan sisällöstä, koska et ole kirjautunut. Kirjaudu sisään

Ei vielä tunnuksia? Rekisteröidy

Kirjaudu sisään

Liittyminen

Liity viimeistään 31.12.2027

Sopimuskausi
01.01.2023 - 31.12.2027
Asiakaskohtaisten sopimusten viimeinen voimassaolopäivä
31.05.2028
Toimintamalli
Sisäinen kilpailutus

Yhteystiedot

Kysy lisää asiantuntijoiltamme

Lisätietoja kilpailutuksesta

Minna Eisanen

Kilpailuttamiskonsultti

kilpailutus@hansel.fi

Lisätietoja hankinnan sisällöstä

Kirsi Kujanpää

Kategoriapäällikkö

kirsi.kujanpaa@hansel.fi

Hankinnan vaihe

  1. Esiselvityksessä
  2. Valmistelussa
  3. Kilpailutuksessa
  4. Käynnissä
  5. Päättynyt, asiakaskohtaiset sopimukset voimassa