Yhteishankinnan edut
- Kattava palveluvalikoima
- Minikilpailutus on avointa kilpailutusta turvallisempi ja helpompi, koska Hansel on jo varmistanut toimittajien soveltuvuuden (muun muassa yrityksen taloudellinen tilanne ja referenssit). Hansel on myös tarkastanut toimittajien rikosrekisteriotteet puolestasi.
- Säästät aikaa ja vaivaa avoimeen kilpailutukseen verrattuna – minikilpailutus tapahtuu sähköisesti valmiita mallipohjia käyttäen
- Hanselin asiantuntijat ovat tukenasi minikilpailutuksessa: järjestämme koulutuksia ja kommentoimme minikilpailutuksen asiakirjasi ennen julkaisua
- Löydät sopivan toimittajan tarpeeseesi, oli sitten kyseessä laaja-alaisesti kokonaispalvelua tuottava toimittaja tai erikoistuneempi osaaja uudempaankin palveluun
- DPS pysyy ajan hermolla, vaikka palvelut kehittyvät jatkuvasti
- Toimivia malleja laadun vertailuun
- Asiakkaalle edulliset sopimusehdot ja tarvittaessa tukea toimittajahallinnassa sopimuskauden aikana
Katso Vastuullisuus-välilehdeltä, kuinka vastuullisuus on tässä yhteishankinnassa huomioitu.
Mitä voin hankkia?
Tämän yhteishankinnan kautta löydät tekijät kokonaisvaltaisesti viestinnän ja markkinoinnin koko paletin hallintaan tai suppeampiin tehtäviin, kuten graafiseen suunnitteluun tai viestinnän koulutuksiin.
Hankintasi voi koskea
- koko yhteishankinnan kohteen kattavaa kokonaispalvelua,
- yhtä tai useampaa palvelualuetta tai palvelua tai
- yksittäistä hanketta.
Palvelualueita ovat:
- Viestinnän ja markkinoinnin konsultointi
- Viestinnän suunnittelu ja toteutus
- Markkinoinnin suunnittelu ja toteutus
- Viestinnän ja markkinoinnin tuotanto
- Digitaalinen markkinointi ja viestintä
- Mediasuunnittelupalvelut
- Viestinnän koulutuspalvelut
Tämän lisäksi DPS:n kohteeseen kuuluu useita lisäpalveluita, kuten viestinnän ja markkinoinnin tutkimukset, tapahtumamarkkinointi ja webinaaripalvelut. Hankintasi kohteena voi olla myös pelkkä lisäpalvelu, mutta viestintään ja markkinointiin liittyviä ohjelmistopalveluita (esim. mediaseuranta) voi ostaa osana asiantuntijapalveluhankintaa vähäisessä määrin (enintään 30 % hankinnan arvosta).
Haluatko esitellä yhteishankinnan muulle organisaatiollesi? Lataa tästä yhteishankinnan lyhyt esittely (pdf).
Sopimuskausi
Yhteishankinnan sopimuskausi on 1.10.2025–30.9.2033.
Asiakkaan hankintasopimuksen kesto voi olla enintään kuusi vuotta. Esimerkiksi, jos hankintasopimus alkaa 1.2.2028, se voi olla voimassa enintään 31.1.2034 asti. Toimeksiannot suoritetaan hankintasopimuksen voimassaolon aikana.
Liittyminen kannattaa
Vaikka dynaamisiin hankintajärjestelmiin (DPS) ei ole välttämätöntä liittyä, suosittelemme sitä kuitenkin lämpimästi. Liittymällä DPS:ään sivun oikeasta ylälaidasta, saat tietoa esimerkiksi sopimusta koskevista muutoksista ja muista ajankohtaisista asioista. Jos et pääse tekemään liittymistä, otathan yhteyttä asiakaspalvelu@hansel.fi.
Miten hankin?
Toimittajavalinta tehdään DPS:n sisäisellä kilpailutuksella. Minikilpailutukseen saat tueksesi valmiit malliasiakirjat. Nämä asiakirjat löydät Asiakirjat-välilehdeltä.
Päätä millä työvälineellä teet minikilpailutuksen:
Vaihtoehto 1. Cloudia-järjestelmästä löydät valmiin Hanselin laatiman tarjouspyynnön mallipohjan minikilpailutuksen tekemiselle. Täydennä tarvittavat tiedot tarjouspyyntöön ja liitä tarvittavat lomakkeet ja liitteet sekä hankintasopimusmalli osaksi minikilpailutusta.
Vaihtoehto 2. Käytä Hanselin ylläpitämää Kisa-apuria. Kisa-apurin löydät tämän sivun oikeasta reunasta kohdasta ”Tee tarjouspyyntö”. Kisa-apuri on käytettävissäsi maksutta, ilman asentamista ja ilman erillistä kirjautumista.
Tutustu tarkempiin ohjeisiin Minikilpailutuksen ohje -välilehdellä!
Toimittajien yhteystiedot
Vaatimukset täyttäviä toimittajia hyväksytään mukaan DPS:ään koko sen keston ajan. Ajantasainen lista toimittajista löytyy Cloudian sähköisestä kilpailutusjärjestelmästä. Toimittajatiedot päivittyvät myös Toimittajat-välilehdelle.
Asiakasyhteistyö
Minikisaklinikka
Järjestämme 6.10.2025 klo 13–14 koulutuksen uudesta Viestintä- ja markkinointipalveluiden DPS:stä. Koulutuksessa opastamme sinut alkuun minikilpailutuksen teossa. Keskitymme minikilpailutuksen läpiviemiseen käytännössä:
- esittelemme lyhyesti DPS toimintamallina,
- neuvomme, kuinka käytät minikilpailutuksen mallipohjia,
- keskustelemme hinnan ja laadun vertailuperusteiden käytöstä toimittajavalinnassa sekä
- annamme parhaat vinkkimme onnistuneeseen minikilpailutukseen.
Tilaisuus järjestetään Teamsin välityksellä ja se tallennetaan.
Ilmoittaudu minikisaklinikalle
Infotilaisuus asiakkaille
Järjestimme 16.1.2025 asiakasinfon kaikille tästä DPS:stä kiinnostuneille asiakkaille. Tilaisuudessa kerroimme muun muassa tulevan yhteishankinnan sisällöstä, toimintamallista ja aikataulusta. Katso tilaisuuden tallenne ja esitysmateriaali alta.
Tutustu tilaisuuden esitysmateriaaliin.
Yhteishankinnassa sovittua
Yhteishankinnoissamme moni asia on jo sovittu valmiiksi.
Sopimustoimittajan soveltuvuusvaatimukset
Sopimustoimittajat ovat täyttäneet seuraavat soveltuvuusvaatimukset:
- Rekisteröityminen ammatti- ja elinkeinorekisteriin
- Verojen ja eläkevakuutusmaksujen maksaminen
- Rahoituksellinen ja taloudellinen tilanne
- Riskiluokitus vähintään 1–3 (4)
- Liikevaihto vähintään 400 000 euroa
- Vastuuvakuutus 500 000 euroa
- Tekninen suorituskyky ja ammatillinen pätevyys
- Tarjoajalla on kokemusta hankinnan kohteena olevien palvelujen tuottamisesta viimeisen kolmen vuoden aikana.
- 10–20 referenssiä, joiden sisältämän DPS:n kohteen mukaisen asiantuntijatyön laajuus on ollut yhteensä vähintään 300 henkilötyöpäivää (htp) viimeisen kolmen vuoden aikana.
- Tarjoajalla on kokemusta hankinnan kohteena olevien palvelujen tuottamisesta viimeisen kolmen vuoden aikana.
Referenssien voivat kohdistua yhteen tai useampaan DPS:n kohteeseen kuuluvaan palveluun ja niiden tulee kohdistua vähintään kymmenelle eri asiakkaalle.
Yksityiskohtaiset soveltuvuusvaatimukset löytyvät osallistumispyynnöltä.
Hinnoittelu
Hinnat määräytyvät aina DPS:n sisäisessä kilpailutuksessa. Asiakkaan hankintasopimuksessa määritellään, kuinka kauan hintojen tulee olla kiinteinä voimassa.
Reklamaatiot
Tarkista aina vastaanottamasi palvelu tai tuote. Reklamoi havaitsemistasi virheistä sopimustoimittajalle. Näin säilytät mahdollisuuden sopimusten mukaisten oikeuksien, kuten sopimussakon tai vahingonkorvauksen, käyttöön.
Tärkeintä on ilmoittaa virheistä ajoissa sopimustoimittajille. Jos puitesopimuksessa on sovittu reklamaatioajasta, tee reklamaatio sopimuksenmukaisessa ajassa.
Voit tehdä reklamaation Hanselin reklamaatiolomakkeella tai vapaamuotoisesti. Suosittelemme, että käytät lomakettamme.
- Tee reklamaatio heti, kun saatu tuote tai palvelu ei vastaa sovittua. Täytä lomakkeeseen yhteystietosi ja selosta selvästi virheet.
- Valitse rastittamalla, ilmoitatko vaatimuksesi heti vai esitätkö ne myöhemmin.
- Lähetä reklamaatiolomake sopimustoimittajan yhteyshenkilölle ja Hanselin asiakaspalveluun asiakaspalvelu@hansel.fi.
Lisätietoja saat sopimuksesta ja asiakaspalvelustamme.
Haluatko toimittajaksi?
Hyväksymme mukaan kaikki soveltuvuusehdot täyttävät toimittajat. Lue lisää DPS:stä hankintamenettelynä.
Voit jättää osallistumishakemuksen Viestintä- ja markkinointipalvelut 2025 (00697) -DPS:ään Cloudian Tarjouspalvelussa.
Infotilaisuus kiinnostuneille toimittajille
Järjestimme 22.1.2025 infotilaisuuden, jossa kerroimme muun muassa hankinnan kohteesta, DPS:stä toimintamallina sekä markkinavuoropuheluun osallistumisesta. Katso tilaisuuden tallenne ja esitysmateriaali alta.
Tutustu tilaisuuden esitysmateriaaliin.
Näet vain osan sisällöstä, koska et ole kirjautunut. Kirjaudu sisään
Ei vielä tunnuksia? Rekisteröidy