Den här gemensamma upphandlingen är uppdelad i två delar per kund men bland annat kraven och materialen är desamma för båda. Däremot finns det till exempel olika versioner av modellerna för upphandlingsavtal för bägge kundgrupper.
Observera att det finns ett särskilt motsvarande ramavtal Teleoperatörtjänster för välfärdsområdena 2025–2030 för välfärdsområdena och dem i nära samarbete med välfärdsområdena.
Fördelar med gemensam upphandling
- Du undviker kostnaderna som en egen konkurrensutsättning medför
- Konkurrenskraftiga priser
- Förutsägbara prisnivåer
- I kundarbetsgruppen kan du påverka upphandlingens innehåll
- Goda avtalsvillkor
- Stöd av Hansels sakkunniga under avtalsperioden (till exempel intressebevakning för kunden och leverantörshantering).
Läs på fliken Ansvarsfullhet hur hållbarheten har beaktats i den här gemensamma upphandlingen.
Vad kan jag upphandla?
Med det här ramavtalet kan du köpa teleoperatörtjänster som till exempel:
- Mobiltelefonanslutningar, telefoni och mobildata
- Växel-, förmedlings- och informationssystem
- Kundbetjäningslösningar
- Samtalskoppling
- Sakkunnigtjänster och andra tjänster som stöder tjänsterna som omfattas av ramavtalet
Avtalsperiod
Avtalsperioden för den gemensamma upphandlingen är 1.6.2025–31.5.2030.
Kundens upphandlingsavtal kan gälla i upp till två år efter ramavtalets upphörande, det vill säga till och med den 31 maj 2032.
Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in
Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig