Fördelar med den gemensamma upphandlingen
- Processbesparingar motsvarande flera månaders arbetsinsats
- Konkurrenskraftiga priser
- Välfungerande avtalsvillkor
- En centraliserad inköpskanal för tryckta och digitala läromedel från olika förlag för småbarnspedagogik samt förskole- och grundutbildning
- Rapporter i leverantörens beställningssystem och i Hansels Hankintapulssi som möjliggör uppföljning av inköp
- En enkel verksamhetsmodell för kunden
- Hansel ansvarar för avtalsförvaltningen under hela avtalsperioden
- Hansels experter stöder kunderna under hela avtalsperioden
- Du säkerställer att din organisations upphandlingar är lagenliga
Läs på fliken Ansvarsfullhet hur hållbarheten har beaktats i den här gemensamma upphandlingen.
Vad kan jag upphandla?
Med hjälp av ramavtalet får du tillgång till de läromedel du behöver för undervisningen på andra stadiet och alla tjänster relaterade till beställning och leverans av produkterna.
Läromedel som ingår i ramavtalet är tryckta och digitala läroböcker, undervisningsmaterial och uppgifter samt andra tryckta och digitala material som behövs i undervisning och fostran.
Ramavtalet omfattar ett brett utbud av läromedel från olika förlag och innehållsleverantörer på finska, svenska och andra språk.
För mer detaljerad information om innehållet i ramavtalet, se fliken Dokument i dokumentet Upphandlingsföremål.
Vill du presentera den gemensamma upphandlingen för din organisation? Ladda ner en kort presentation av den gemensamma upphandlingen här (pdf) (på finska).
Avtalsperiod
Avtalsperioden för den gemensamma upphandlingen är 1.9.2025–31.8.2027. Hansel kan dessutom förlänga avtalsperioden med två optioner på högst ett år vardera. Vi meddelar om användningen av optionerna senast fyra månader före avtalsperiodens slut.
Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in
Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig