Fördelar med gemensam upphandling
- Du minskar kostnaderna och arbete för den egna upphandlingen
- Avtalsleverantörers lämplighet har kontrollerats
- Goda avtalsvillkor
- Priser knutna till marknadsreferenspriser för de mest använda och nya produkterna
- Stöd av Hansels sakkunniga under avtalsperioden
Läs på fliken Ansvarsfullhet hur ansvarsfullheten har beaktats i den här gemensamma upphandlingen.
Vad kan jag upphandla?
Ramavtalet ger dig möjlighet att köpa mobila enheter, mobila tillbehör och mobilrelaterade tjänster, inklusive:
- Mobiltelefoner och surfplattor för köp (du kan också anlita ditt eget leasingavtal)
- Tilläggsutrustning och tillbehör, till exempel strömkällor
- Produktregistreringstjänst
- Buffertlagerservice
- Förinstallationstjänst
- Underhållstjänster
- Återvinningstjänster
- Experttjänster
Obs:Genom det här ramavtalet kan du inte köpa bärbara datorer, mini-bärbara datorer eller hybriddatorer med dockningsstation. Dem kan du köpa med hjälp av DPS för Datorer 2023–2027 eller DPS för Datorer för special bruk 2023–2027.
Vill du presentera den gemensamma upphandlingen för de andra i din organisation? Ladda ner en kort presentation av den gemensamma upphandlingen här (pdf) (på finska).
Avtalsperiod
Ramavtalets avtalsperiod on 1.1.2025–31.12.2025. Hansel kan förlänga avtalsperioden med högst tre optionsperioder på ett år. Vi informerar dig om optionen as i bruk minst fyra månader före utgången av den nuvarande avtalsperioden.
Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in
Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig