Hyppää sisältöön

Tankningar med oljebolagens kort 2024–2026 (2028) Ramavtal

Obs! Kunder som tillhör statens budgetekonomi och som är under Statskontorets tillsyn behöver tillstånd från Statskontoret för att använda leverantörens betalningsmedel. Statskontorets anvisningar är färdiga och har skickats till kunder som tillhör statens budgetekonomi. Vid eventuella frågor hjälper vi gärna!

St1 övergår till en enmärkesstrategi. De nuvarande Shell-korten kommer att ersättas med St1 Business -kort. Nya PIN-koder kommer att levereras med de nya korten, som du vid behov kan byta i portalen. Du kan beställa de nya St1 Business-korten via e-post på kortit@st1.fi. Hansel och St1 beklagar det besvär och den sena informationen som detta kan ha orsakat.

Fördelar med gemensam upphandling

  • Geografiskt väl tillgängliga tjänster.
  • Konkurrenskraftiga priser
  • Du säkerställer att din organisations upphandlingar är lagenliga
  • Sänkta kostnader för den egna upphandlingen 

Läs på mellanfliken Ansvarsfullhet om hur hållbarheten har beaktats i den här gemensamma upphandlingen.

Vad kan jag upphandla?

Med det här ramavtalet kan du köpa diesel, bensin, motorbrännolja och andra trafikbränslen i flytande form på leverantörernas service-, automat-, express och båttrafik och yrkestrafikstationer.

Du kan också ladda din elbil i leverantörens laddningsnät om betalningen kan genomföras med leverantörens betalningsmedel (leverantörens betaltidskort eller mobil app).

OBS! Kunder som tillhör statsbudgeten ska ha Statskontorets tillstånd att använda det avtalade betalningsinstrumentet: maksuliike@valtiokonttori.fi.

Ramavtalet omfattar även andra bil- och småmaskinsrelaterade produkter och tjänster som tillhandahålls på stationerna, till exempel smörjmedel, glastvättvätskor, urea-lösningar, torkarblad, glödlampor, bensin för småmotorer och biltvätt. Du kan också komma överens med din leverantör om reservtankning om leverantören erbjuder en sådan tjänst.

Varken cylindergaser eller bulkgaser helium kan köpas genom ramavtalet.

Vill du presentera den gemensamma upphandlingen för din organisation? Ladda ner en kort presentation om gemensam upphandling här (pdf) (på finska). 

Avtalsperiod

Avtalsperiod för den gemensamma upphandlingen är 12.7.2024–11.7.2026. Hansel kan förlänga avtalsperioden med högst två ettåriga optionsperioder. Vi informerar dig med en uppsägningstid på minst sex månader före avtalsperiodens slut. 

I upphandlingen ersätts de kundspecifika avtalen med kortavtal med leverantörer. Kortavtalen är giltiga enligt villkoren i ramavtalet fram till att ramavtalet löper ut. 

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Avtalsperiod
12.07.2024 - 11.07.2026
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
11.07.2026
Verksamhetsmodell
Ranking

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Miljöansvar
  • Ekonomiskt ansvar

Kontroll av sanktioner

Vi genomför sanktionskontroller på alla leverantörer som deltar i gemensamma upphandlingar.

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information

Pasi Tainio

Kategorichef

pasi.tainio@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga