Genom ramavtalet för charterflyg kan du beställa charterflygtjänster till de resmål och enligt den tidtabell som du själv bestämt.
Fördelar med gemensam upphandling
- Förutsägbara prisnivåer, färdigt konkurrensutsatta priser
- Du säkerställer att din organisations upphandlingar är lagenliga
- Du undviker kostnader som en egen konkurrensutsättning medför
- Goda avtalsvillkor
- Stöd av Hansels sakkunniga under avtalsperioden (till exempel kundens intressebevakning och leverantörsförvaltning)
Vad kan jag upphandla?
Genom ramavtalet för charterflyg kan du beställa charterflygtjänster till de resmål och enligt den tidtabell som du själv bestämt.
Tjänsterna produceras i enlighet med Europeiska unionens och Finlands lagar och förordningar samt de finska myndigheternas föreskrifter.
Ramavtalet omfattar charterflygningar med små affärsflygplan och stora passagerarflygplan samt frakttjänster med fraktflygplan.
Lufttransporttjänster med helikopter omfattas inte av ramavtalet.
Preliminär beskrivning av den gemensamma upphandlingsmodellen
- Små affärsflygplan
- en leverantör, fasta €/nm-priser
- Stora passagerarflygplan
- tre leverantörer, minikonkurrensutsättning och prioriterad ordning för brådskande situationer (fasta €/nm-priser för prioriterad ordning)
- Fraktflygplan
- tre leverantörer, minikonkurrensutsättning och prioriterad ordning för brådskande situationer (fasta €/nm-priser för prioriterad ordning)
Avtalsperiod
Vårt mål är att avtalet ska vara tillgängligt för våra kunder den 1.10.2025.
Anslut dig i tid
Anslut dig till ramavtalet senast den 11.4.2025 längst upp till höger på sidan. Endast kunder som har anslutit sig före publiceringen av upphandlingsannonsen kan tillämpa ramavtalet. Anslut dig alltså i tid!
Du kan börja göra inköp via ramavtalet antingen i början av avtalsperioden eller senare (till exempel efter det att din organisations nuvarande avtal har löpt ut).
När du blir ansluter dig ber vi om en uppskattning av det totala värdet av dina framtida upphandlingar. Informationen krävs nu i alla offentliga upphandlingsannonser och vi kan hjälpa dig att göra en bedömning om det behövs.
Vi skickar ett upphandlingsformulär till kunder som har anslutit sig till ramavtalet och begär mer detaljerade uppskattningar om anlitandet av det kommande avtalet. Vi behöver dina svar på upphandlingsformuläret för den fortsatta beredningen av anbudsbegäran.
Om din organisation deltar i det nuvarande ramavtalet för charterflyg 2021–2025 skickar vi ett separat e-postmeddelande med mer information om det nuvarande ramavtalet.
Om du inte kan ansluta dig, vänligen kontakta oss på asiakaspalvelu@hansel.fi.
Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in
Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig