Fördelar med den gemensamma upphandlingen
- Förhandsupphandlade förmånliga priser på de produkter som kunderna använder mest
- Du kan beställa alla kontorsmaterial du behöver från en och samma avtalsleverantör
- Ett brett sortiment av ansvarsfullt producerade produkter
- Du säkerställer att din organisations upphandlingar följer lagen
- Hansel övervakar prisnivån och tillgången på produkter under hela avtalsperioden
- Hansel ansvarar för avtalsförvaltningen under hela avtalsperioden
- Hansels experter stöder dig under hela avtalsperioden
Läs på mellanfliken Ansvarsfullhet om hur hållbarheten har beaktats i den här gemensamma upphandlingen.
Vad kan jag upphandla?
Föremål för ramavtalet är de vanligaste kontorsmaterialen liksom tjänster i samband med beställning och leverans av dem.
Upphandlingen omfattar produkter i följande produktgrupper:
- Produkter för arkivering och lagring
- Postningsprodukter
- Kopierngs- och utskriftspapper
- Material för enskilda arbetsplatser
- Små apparater och tavlor för kontoret
- Mjukpapper
- Produkter för kaffeservering, rengöring och hygien
- Förstahjälpenmaterial
- Ergonomiprodukter
- IT-material
- Utskriftstillbehör
För mer detaljerad information om produktgruppernas innehåll finns i dokumentet Upphandlingsföremål under fliken Dokument.
Utöver produkterna som ingår i de fastställda produktkategorierna omfattar leveransen ett begränsat antal affärsgåvor och marknadsföringsprodukter som kunderna behöver och som ingår i leverantörens sortiment.
Du kan också beställa produkter i avtalsproduktutbudet med tryckta med till exempel organisationens logotyp eller namn.
Tjänster som ingår i ramavtalet är bland annat
- Leverantörens kundservice
- Leverans- och lagringstjänster
- Påfyllningsservice
- Återvinninsservice
För mer detaljerad information om innehållet i ramavtalet, se fliken Dokument i dokumentet Upphandlingsföremål.
Vill du presentera den gemensamma upphandlingen för din organisation? Ladda ner en kort presentation av den gemensamma upphandlingen här (pdf) (på finska).
Avtalsperiod
Avtalsperiod för den gemensamma upphandlingen är 1.9.2025–31.8.2027. Dessutom kan Hansel förlänga avtalsperioden med två optioner på högst ett år vardera. Vi meddelar om användningen av optionerna senast fyra månader före avtalsperiodens slut.
Kundens upphandlingsavtal kan ha en varaktighet på högst fyra år och vara giltiga högst sex månader efter att avtalsperioden har avslutats.
Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in
Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig