Den här gemensamma upphandlingen är tillgänglig för alla våra kunder. Om du är leverantör vänligen gå till "Vill du bli leverantör?".
Fördelar med gemensam upphandling
- Du minskar kostnaderna och arbete för den egna upphandlingen
- Avtalsleverantörers lämplighet har kontrollerats
- Goda avtalsvillkor
- Geografiskt lätt tillgängliga tjänster
- Stöd av Hansels sakkunniga under avtalsperioden (till exempel intressebevakning för kunden och leverantörshantering).
Läs på fliken Ansvarsfullhet hur hållbarheten har beaktats i den här gemensamma upphandlingen.
Vad kan jag upphandla?
I den här gemensamma upphandlingen kan du upphandla kameraövervakningssystem. Via den gemensamma upphandlingen kan du också köpa service- och underhållstjänster för befintliga system och utrustning.
Dessutom omfattas följande tjänster av ramavtalet:
- Konsultering och planering
- Installering
- Dokumentering
- Garanti och underhåll samt för proaktivt underhåll
- Utbildning
- Huvudoperatör
- Kameraronder
- Alarmbildsövervakning
- Feldiagnostik
- Stöd och underhåll för programmet
Vill du presentera den gemensamma upphandlingen för de andra i din organisation? Ladda ner en kort presentation om gemensam upphandling (pdf) (på finska).
Avtalsperiod
Avtalsperioden för den gemensamma upphandlingen är 2.12.2024–31.12.2030.
Det lönar sig att ansluta sig
Även om det inte är obligatoriskt att gå med i det dynamiska upphandlingssystemet (DPS) rekommenderar vi det starkt. Anslut dig till DPS till höger uppe på sidan, du får till exempel information om ändringar i avtalet och andra aktuella frågor. Om du inte kan ansluta dig, vänligen kontakta oss på asiakaspalvelu@hansel.fi.
Lämplighetskrav som gäller avtalsleverantören
Avtalsleverantörerna har uppfyllt följande lämplighetskrav:
- Registrering i yrkes- och näringslivsregistret
- Betalning av skatter och avgifter till pensionsförsäkringar
- Den finansiella och ekonomiska situationen
- Riskklassificering minst 1–3
- Omsättning på minst 2 500 000 euro.
- Ansvarsförsäkring har tecknats för minst 1 000 000 euro.
- Teknisk prestanda och yrkesmässig kompetens
- Anbudsgivaren förfogar över resurserna hos de underleverantörer som anges i anbudet för att fullgöra avtalet.
- Anbudsgivaren har erfarenhet av att leverera de varor/tjänster som är föremål för upphandlingen under de senaste tre åren.
- Vid leveransen av varor/tjänster som är föremål för upphandlingen vidtas kvalitetsäkringsåtgärder.
- Anbudssökande har ett kvalitetscertifikat enligt ISO 9001:2015 för tillhandahållande av tjänster som avtalet omfattar eller dess kvalitetsledningssystem är på annat sätt förenligt med ISO 9001:2015.
- Anbudsgivaren eller en underleverantör iakttar miljöledningsåtgärder som omfattar de tjänster som är föremål för upphandlingen.
Detaljerade lämplighetskrav finns i anbudsbegäran.
Vill du bli leverantör?
Vi accepterar alla tjänsteleverantörer som uppfyller lämplighetskriterierna. Läs mer om DPS som upphandlingsförfarande.
Du kan lämna din anbudsansökan gällande DPS för Säkerhetstekniska system och utrustning 2024–2030 i Hilma.
Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in
Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig