Fördelar med upphandlingen
- Du säkerställer att din organisations upphandlingar är lagenliga.
- Sänkta kostnader för den egna upphandlingen.
- Du får bra och pålitliga avtalsleverantörer.
- Vi ställer lämplighetskrav på avtalsleverantörerna och kontrollerar att de uppfylls.
- Vi stödjer kunden under hela avtalsperioden.
- Beskrivningen av upphandlingsobjektet tar hänsyn till branschens lagstiftning.
- Vi utarbetar bra pris- och avtalsvillkor åt dig.
- Du kan publicera din egen anbudsförfrågan med hjälp av färdiga mallar.
- Vi säkerställer att hållbarhetsaspekterna beaktas och genomförs.
- Vi övervakar kundens intressen och ansvarar för leverantörshanteringen.
- Vi erbjuder en kommenteringstjänst för upphandlingsdokument.
Se fliken Ansvarsfullhet för att se hur hållbarhet beaktas i denna gemensamma upphandling.
Vad kan jag upphandla?
Föremål för det här dynamiska upphandlingssystemet är material, kemikalier och utrustning liksom anknytande tjänster.
Produkterna som är föremål för upphandlingen ingår i följande produktgrupper:
- Laboratoriematerial
- Glasmaterial
- Plastmaterial och annat material
- Mikrobiologi och cellodlingsmaterial
- Filtermaterial
- Kromatografimaterial
- Mekaniska och elektroniska pipetter och passande spetsar
- Transport-, förvarings- och avfallskärl samt steriliseringsmaterial
- Renrumsprodukter
- Provtagningsmaterial för kliniska laboratorier
- Övrigt laboratoriematerial
- Laboratoriekemikalier
- Baskemikalier och specialkemikalier
- Reagenser och kitt
- Anordningar som används i laboratorier
- Anordningar som används allmänt i laboratorier
- Kylanordningar och förvaring av kemikalier
Vid sidan om laboratoriematerial, -kemikalier och .anordningar kan kunden köpa följande tjänster:
- Stödtjänster (kundansvarig, kundbetjäning, tekniskt produktstöd)
- Produktutbildning och utbildning i användning
- Leverantörens nätbutik
- Beredskapslagringstjänst (buffertlager)
- Framplockning (påfyllnadstjänst)
- Service- och kalibreringstjänst för pipetter
- Tjänster som stöder användningen (installering, reparering och service)
- Återvinningstjänst (tjänst för produktens livscykelsslut)
- Eventuella andra tjänster i anslutning till produkter, till exempel kalibrering av mätinstrument eller kemikalieförteckningen som hör till arbetsgivarens skyldigheter
Närmare information om den gemensamma upphandlingens innhåll får du i bilagan "Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde” på mellanfliken Dokument (på finska).
Avtalsperiod
Den gemensamma upphandlingens avtalsperiod är 1.5.2023–31.12.2027.
Leverantörer som uppfyller kraven godkänns i DPS under hela den tid den tid som systemet är i kraft.
Kundens upphandlingsavtal kan gälla i kraft högst fem år och maximalt fram till och med den 31.12.2031.
Avtalsleverantörens lämplighetskrav
Avtalsleverantörerna har uppfyllt följande lämplighetskrav:
- Registrering i handelsregistret
- Betalning av skatter och pensionsförsäkringsavgifter
- Finansiell och ekonomisk ställning
- Riskklassificering minst 3 i Suomen Asiakastieto Oy:s riskklassificering Riskmätaren
- Omsättningen minst 500 000 euro.
- Ansvarsförsäkringen är 500 000 euro.
- Teknisk prestationsförmåga och yrkeskompetens
- Anbudsgivaren har tillgång till de resurser som anges i anbudet för att genomföra upphandlingen.
- Anbudsgivaren har erfarenhet av att leverera de produkter som utgör föremål för upphandlingen under de tre senaste åren. Det sammanlahda värdet av leveranserna är minst 400 000 euro.
- I leveransen av produkter som utgör föremål för upphandlingen iakttas kvalitetssäkringsåtgärder.
De detaljerade lämplighetskraven anges i deltagarbegäran.
Observera att enligt upphandlingsvillkoren i denna gemensamma upphandling ska kunden anmäla fel inom fem vardagar efter att han eller hon har upptäckt dem eller borde ha upptäckt dem.
Vill du bli leverantör?
Vi godkänner alla leverantörer som uppfyller lämplighetskraven. Läs mer om DPS som upphandlingsförfarande!
Fördelar för leverantören
- Elektroniska, formbundna upphandlingar är enkla jämfört med öppna upphandlingar.
- Du kan komma med och erbjuda tjänster under hela den tid som DPS pågår.
- Kontrollen av att lämplighetskraven uppfylls sker endast en gång (vid godkännande till DPS): inga ytterligare lämplighetskrav ställs vid kundernas interna upphandlingar.
Lämna in ansökan om deltagande i DPS för Laboratoriematerial, -kemikalier och utrustning 2023–2027 -DPS här.
Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in
Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig