Hyppää sisältöön

Varor som används för byggnadsändamål och VVS-arbeten 2019-2027 DPS

Denna gemensamma upphandling är endast avsedd för kunder i statsförvaltningen. Om du är leverantör, gå till ”Vill du bli leverantör?”.

Vad kan jag upphandla?

Du kan köpa funktionssäkra, hållbara, miljövänliga och livscykelkostnadseffektiva byggprodukter, el- och VVS-tillbehör. Utöver produkterna kan du också köpa relaterade tjänster, till exempel för renovering, fastighets- och byggserviceunderhåll.

Sortimentet omfattar bygg- och VVS-artiklar samt tjänster för professionellt bruk:

  • Bygg- och järnhandelsprodukter
  • VVS – värme, vattenlednings- och ventilationsprodukter 
  • S – eltekniska produkter
  • A – styr- och automationsprodukter för tekniska byggnadssystem 
  • Reservdelar och tillbehör
  • Förstahjälpenmaterial
  • Personlig säkerhetsutrustning och klädsel
  • Allmänna förnödenheter (till exempel målartejp)
  • Dagligvaruprodukter (till exempel mjukpapper) 
  • För enskilda kunder skräddarsydda produkter
  • Tjänster i anslutning till förnödenheter

Lämplighetskrav som gäller avtalsleverantören

Avtalsleverantörerna har uppfyllt följande lämplighetskrav:

  1. Registrering i yrkes- och näringslivsregistret
  2. Betalning av skatter och avgifter till pensionsförsäkringar
  3. Den finansiella och ekonomiska situationen
    • Riskklassificering 1–3
    • Omsättning på minst fyra miljoner euro per år
  4. Ansvarsförsäkring på minst en miljon euro
  5. Teknisk prestanda och yrkesmässig kompetens
    • Leverantören förfogar över resurserna hos underleverantörerna som anges i anbudet för att fullgöra avtalet.
    • Vid leveransen av produkter som är föremål för upphandling vidtas kvalitetsäkringsåtgärder både i produkttillverkningen och i processen med att handlägga reklamationer.
    • Leverantören följer de krav som ställts på miljön och ansvar.

Detaljerade lämplighetskrav finns i anbudsnsökan.

Vill du bli leverantör?

Vi accepterar alla tjänsteleverantörer som uppfyller lämplighetskriterierna. Läs mer om DPS som upphandlingsförfarande.

Du kan lämna din anbudsbegäran för DPS för Varor som används för byggnadsändamål och VVS-arbeten 2019–2027 här.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Anslut dig senast 07.07.2027

Avtalsperiod
07.07.2019 - 07.07.2027
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
07.07.2028
Verksamhetsmodell
Intern upphandling

Aktuellt

Inga aktuella nyheter för tillfället
Genom att logga in får du tillgång till nyheter och annat innehåll som är avsett enbart för inloggade användare.

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Miljöansvar
  • Ekonomiskt ansvar

Kontroll av sanktioner

Vi genomför sanktionskontroller på alla leverantörer som deltar i gemensamma upphandlingar.

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information om upphandlingen

Marko Hentilä

Kategorichef

marko.hentila@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga