Reguljärflyg 2025–2026 (2028) Ramavtal

Inom ramavtalet tillhandahålls fasta avtalspriser på reguljärflyg både inrikes och utrikes på de rutter som kunderna använder mest, samt kampanj- och rabattpriser på dessa.

Fördelar med gemensam upphandling

  • Du säkerställer att din organisations upphandlingar är lagenliga
  • Ett utbud av reguljärflyg som möter dina affärs- och tjänsteresebehov, bokade via din egen resebyrå
  • Flexibla ändrings- och avbokningsvillkor
  • Du minskar arbetet och kostnaderna som beror på det egna anbudsförfarandet
  • Avtalsleverantörernas lämplighet har kontrollerats
  • Förutsägbar prisnivå
  • Stöd av Hansels sakkunniga under avtalsperioden (t.ex. intressebevakning för kunden och leverantörshantering)

Vad kan jag upphandla?

Ramavtalet ger ett fast avtalspris för inrikes och internationella reguljära flyg till de destinationer som kunderna oftast använder. Kunderna har också tillgång till kampanj- och rabattpriser. Fasta avtalspriser har flexibla villkor för ändringar och avbokningar. Reguljärflyg bokas via avtalsresebyrån.

Ramavtalet omfattas av artikel 22a i budgetlagen (flygtransporttjänster för resor i hemlandet och till utlandet).

Vill du presentera den gemensamma upphandlingen för din organisation? Ladda ner en kort presentation av den gemensamma upphandlingen här (på finska) (pdf).

Avtalsperiod

Vårt mål är att avtalet ska vara tillgängligt för våra kunder i februari 2025. Tidtabellen preciseras under 2024.

Avtalsperioden omfattar 4 år. Hansel har rätt att förkorta avtalsperioden om behov uppstår under beredningen av anbudsförfrågan.

Anslut dig i tid

Anslut dig till ramavtalet senast den 31.5.2024 uppe till höger på sidan. Ramavtalet kan tillämpas endast av kunder som anslutit sig innan upphandlingsannonsen publicerades. Anslut dig alltså i god tid!

När du ansluter dig begär vi en uppskattning det totala värdet av de kommande upphandlingarna (4 år). Uppgiften förutsätts numera i alla offentliga upphandlingsannonser och vi hjälper er vid behov med att ta fram en uppskattning. 

Om du har anlitat Hansels tidigare ramavtal för reguljär flygtrafik kan du hitta historisk information om anlitande av avtalet, till exempel i tjänsten Hankintapulssi. Du kan använda uppgifterna när du tar fram en uppskattning av upphandlingens helhetsvärde. Din egen avtalsresebyrå kan också ge dig omfattande information om upphandling av flygresor. Vi rekommenderar att du beräkningen av upphandlingens helhetsvärde anger den mest sannolika uppskattningen av hur mycket tjänsten kommer att utnyttjas.

Vi skickar ett upphandlingsformulär till kunder som har anslutit sig till ramavtalet och ber om mer detaljerade uppskattningar av anlitandet av det framtida avtalet. Vi behöver svaren i upphandlingsenkäten för beredningen av anbudsbegäran. Vi räknar med att skicka ut upphandlingsformuläret i maj och sista svarsdag är i mitten av augusti. I frågeformuläret specificeras dina upphandlingsbehov med några ytterligare frågor. 

Om du inte lyckas ansluta dig ber vi dig kontakta asiakaspalvelu@hansel.fi.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Anslut dig senast 31.05.2024

Avtalsperiod
02.02.2025 - 01.02.2029
Verksamhetsmodell
Ranking

Ytterligare information

Jag vill ha ytterligare information om upphandlingens fas

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information om konkurrensutsättning

Annika Hämäläinen

Konkurrensutsättningskonsult

kilpailutus@hansel.fi

Ytterligare information om innehållet i upphandlingen

Minna Isoherranen

Kategorichef

minna.isoherranen@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga