Flytande gaser i hyrestank 2025–2027 (2029) Ramavtal

Fortsättning för ramavtalet Gaser 2021–2023 (2025). Vi bereder tre nya ramavtal. Kunderna ansluter sig separat till alla tre ramavtal. Läs också mer om ramavtalet Flaskgaser 2025–2027 (2029) och ramavtalet Flytande helium 2025–2027 (2029).

Fördelar med gemensam upphandling

  • Stora volymer innebär att du kan få tillgång till konkurrenskraftiga priser för de produkter som oftast används av kunderna.
  • Ett brett utbud av ansvarsfullt producerade produkter med god leveranssäkerhet
  • Processbesparingar kan motsvara upp till flera månaders arbete
  • Hansels stöd under hela avtalsperioden
    • Övervakning av prisnivåer och produkttillgänglighet
    • Ansvar avtalshantering
  • I kundarbetsgruppen kan du påverka innehållet i upphandlingen och utvecklingen av avtalet:
    • Medlemmar kan kommentera material
    • Kundernas olika behov lyfts fram på ett bra sätt

Vad kan jag upphandla?

Genom detta ramavtal kan du köpa kväve, syre, koldioxid och argon när de levereras med tankbil och lossas i en fast bulktank hos kunden.

Ramavtalet ger dig också tillgång till tjänster för tankuthyrning, underhåll och tillståndsövervakning samt gassystem, deras utformning och installation, övervakning och underhåll av systemets tillstånd samt nätverksanalys.

Varken flaskgaser eller flytande helium kan köpas genom detta ramavtal. Cylindergaser kan upphandlas via ramavtalet Flaskgaser 2025–2027 (2029) och flytande helium genom ramavtalet Flytande helium 2025–2027 (2029).

Avtalsperiod

Vårt mål är att avtalet ska vara tillgängligt för våra kunder senast den 1 mars 2025. Tidtabellen kommer att preciseras i kundarbetsgrupperna.

Anslut dig i tid

Anslut dig till avtalet senast den 31.5.2024 uppe till höger på sidan. Avtalet kan endast tillämpas av kunder som anslutit sig innan upphandlingsannonsen publicerades. Anslut dig alltså i god tid!

Kunderna kan börja köpa in via ramavtalet antingen genast i början av avtalsperioden eller först senare under avtalsperioden (till exempel efter att kundens egna giltiga upphandlingsavtal har upphört att gälla).

När du ansluter dig begär vi en uppskattning det totala värdet av de kommande upphandlingarna. Uppgiften förutsätts numera i alla offentliga upphandlingsannonser och vi hjälper er vid behov med att ta fram en uppskattning. 

Efter att du har anslutit dig skickar vi en separat upphandlingsförfrågan där vi ber om mer detaljerade uppskattningar av användningen av det framtida avtalet. Vi behöver svaren i upphandlingsenkäten för att kunna förbereda en noggrannare anbudsbegäran. Vi räknar med att skicka ut anbudsförfrågan i april. I anbudsförfrågan efterfrågas följande inledande information om behoven för den kommande avtalsperioden:

  • Vilka typer av gas behöver ni?
  • Hur många olika typer av gas behöver ni?
  • Vilka gasrelaterade tjänster behöver ni?

Om du inte lyckas ansluta dig ber vi dig kontakta asiakaspalvelu@hansel.fi.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Anslut dig senast 31.05.2024

Avtalsperiod
01.03.2025 - 28.02.2027
Verksamhetsmodell
En leverantör

Ytterligare information

Jag vill ha ytterligare information om upphandlingens fas

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information om konkurrensutsättning

Anna-Elina Mølgaard

Konkurrensutsättningskonsult

kilpailutus@hansel.fi

Ytterligare information om innehållet i upphandlingen

Pasi Tainio

Kategorichef

pasi.tainio@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga