Vad kan jag upphandla?
Abonnemangstrafiktjänster 2021 – 2026 (DPS) – Klass 1
I klass 1 för Chartrade busstransporter kan du upphandla passagerartrafiktjänster med buss samt tjänster av en assistent. Med chartrade busstransporter avses passagerartransport inom det finska fastlandet. Chartrade busstransporter utförs med bussar av klass M3 på de rutter och i den omfattning som kunden bestämt. I Chartrade busstransporter ingår chaufför.
Utöver Charter busstransport är det möjligt att inbegripa i upphandlingen tjänster som inkluderar en assistent. Assistenten kan hjälpa passagerare under resan eller hjälpa med hantering av baggage vid lastning och avlastning vid bussens avgång och/eller ankomst.
Mer detaljerad information om innehållet av den gemensamma upphandlingen hittar du i dokumentet ”Bilaga 1 Föremålet och villkor för det dynamiska inköpssystemet – Chartrade busstransporter” (på finska Liite 1 Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde ja ehdot – Kertaluontoiset tilausajopalvelut) på fliken ”Dokument”.
Lämplighetskrav för avtalsleverantör
Valda avtalsleverantörer har uppfyllt följande lämplighetskrav:
1) Registrering i yrkes- och näringsregister
2) Betalning av skatter och pensionsförsäkringsavgifter
3) Finansiell och ekonomisk belägenhet
a) Riskklass 3 eller bättre enligt riskklassificering av Suomen Asiakastieto
b) Den sammanlagda årliga omsättningen under den senaste räkenskapsperioden har varit minst 400 000 euro.
c) Leverantören har en giltig ansvarsförsäkring för produktionen av tjänster som är föremålet för upphandlingskontraktet. Försäkringsbeloppet ska stå i proportion till de risker som tjänsteproduktionen hänför sig till, ändå minst 300 000 euro.
4) Ett giltigt persontrafiktillstånd (Gemenskapstillstånd för kollektivtrafik, beviljat av Trafi eller Traficom, eller kollektivtrafiktillstånd som beviljats före 1.7.2018).
Valda avtalsleverantörer har uppfyllt följande referenskrav:
Minst tio (10) referenstransporter av vilka var och en uppfyller följande minimikrav:
- Referenstransport ska ha utförts under de tre (3) senaste åren före inlämningen av begäran om deltagande.
- Referenstransport ska ha utförts med bussar eller med buss och chaufför enligt följande:
- minst med två (2) envåningsbussar där det finns sittplats för 40 passagerare
ELLER
minst med en (1) tvåvåningsbuss där det finns sittplats för 80 passagerare
Se begäran om att ansluta sig för de fullständiga lämplighetsvillkoren.
Reklamationer
Kom ihåg att granska den mottagna tjänsten eller produkten. Reklamera upptäckta fel till avtalsleverantören. Så upprätthåller du möjligheten att utnyttja de rättigheter, till exempel avtalsvite eller skadeersättning, som avtalet medför.
Det viktigaste är att i tid informera avtalsleverantören om fel. Om det finns bestämmelser om reklamationstid i avtalet, ska du göra reklamation inom den tidsfrist som avtalet förutsätter.
Du kan skriva en reklamation på Hansels reklamationsblanket (34,1 kB) eller formfritt. Vi rekommenderar att du använder vår blankett.
Du ska göra en reklamation omedelbart när en mottagen produkt eller tjänst inte motsvarar det som överenskommits om. Fyll in dina kontaktuppgifter i blanketten och redogör felen tydligt.
Välj genom att kryssa för det önskade alternativet om du vill framföra dina krav genast eller senare.
Skicka reklamationsblanketten till avtalsleverantörens kontaktperson och till Hansels kundtjänst asiakaspalvelu@hansel.fi
Ytterligare information hittar du i avtalet och genom att kontakta vår kundtjänst.
Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in
Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig