Helhetstjänster DPS

Nyttor

  • Minitävling är ett snabbare och enklare förfarande än öppen konkurrensutsättning, eftersom Hansel redan i förhand har bekräftat leverantörernas lämplighet (bl.a. leverantörernas ekonomiska belägenhet samt referensuppdrag på liknande övergripande tjänsteleveranser). Hansel har också granskat DPS-leverantörernas straffregisterutdrag på dina vägnar.
  • Minitävling besparar dig tid och besvär jämfört med öppen konkurrensutsättning: den genomförs elektroniskt med hjälp av färdiga dokumentmallar.
  • Hansels sakkunniga stöder dig vid minikonkurrensutsättningen: vi bl.a. organiserar utbildningstillfällen och kommenterar upphandlingsdokumenten innan de blir publicerade.
  • Du hittar alltid en lämplig leverantör för dina behov, vare sig en leverantör som producerar omfattande helhetstjänster eller en mer specialiserad leverantör av även helt nyutvecklade tjänster.
    • DPS hålls á jour även när tjänsterna kontinuerligt utvecklas.
    • Två klasser och möjlighet att dela upp din upphandling om det behövs
    • Fungerande modeller för kvalitetsjämförelse
    • Branschens bästa leverantörer ska tas med i DPS: Hansel marknadsför DPS till leverantörerna!
  • Kunden får förmånliga avtalsvillkor, samt stöd vid leverantörsförvaltningen under avtalsperioden när det behövs.

Vad kan jag upphandla?

Föremålet för upphandlingen är indelat i tjänsteområden.  

Tjänsteområdena är följande:

1. Konsultation om kommunikation och marknadsföring

  • Till exempel strategisk konsultation: utvärdering och utveckling av kundrelations-, varumärkes-, kommunikations- och marknadsföringsstrategi; utvärdering av kommunikationens slagkraft och resultatrikhet; varumärkesförvaltning

2. Planering och genomförande av kommunikation

  • Planering, förverkligande och produktion av marknadsföringsåtgärder, till exempel: kommunikationsprojekt, kampanjer och innehåll, årsredovisning, ansvarsfullhetskommunikation, intern kommunikation

3. Planering och genomförande av marknadsföring

  • Planering, förverkligande och produktion av marknadsföringsåtgärder, till exempel: kampanj, innehåll, visuell uppsyn, textplanering, material osv.

4. Digital marknadsföring och kommunikation

  • Planering, förverkligande och produktion av digital marknadsföring och kommunikation, till exempel: design och produktion av innehåll för digitala kanaler, digitala tjänster (inklusive mobiltjänster), teknologi- och systemplanering som hänför sig till marknadsföringskommunikation

5. Mediebyråtjänster

  • T.ex.: medieanalys, kampanj-, målgrupps- och medieundersökningar, mediekonsultation, utarbetande av mediestrategi, kanalplanering o s v.; medieinköp och dess effektivitet, medieförbindelser och trafikering

6. Utbildningstjänster inom kommunikation

  • Utbildningstjänster kan gälla utbildning inom vilket som helst delområde i DPS, exempelvis medieträning, scencoaching

Hos leverantörer i DPS kan du också upphandla en mängd olika tilläggstjänster, sådana som:  

  • Kvalitativa och kvantitativa undersökningar inom kommunikation och marknadsföring
  • Evenemangsmarknadsföring samt planering och genomförande av evenemang
  • Medieuppföljningstjänster
  • Tillgänglighetstjänster
  • Tjänster för kontroll över kanalerna i sociala medier
  • Programvarutjänster avsedda för produktion, redigering och distribution av videor
  • Webinarier och webcasting-tjänster
  • Tjänster för evenemangsadministration
  • Nyhetsbrevtjänster, tjänster för distribution av bulletiner och meddelanden, podcast, nyhetsrumstjänster
  • Underhålls- och dataskyddstjänster för digitala slutprodukter / tjänster
  • Enkätsystem som exempelvis hänför sig till kundservice eller uppföljning av kundtillfredsställelse

Vill du introducera ramavtalet till de andra i er organisation?  Icon Kommunikations- och marknadsföringstjänser (333,2 kB)  Ladda ner en kort presentation av ramavtalet, tyvärr finns materialet endast på finska.

Avtalsleverantör

Leverantörer som uppfyller kraven godkänns i DPS under systemets hela giltighetstid. En uppdaterad lista över leverantörer finns i Cloudia. Leverantörsuppgifterna uppdateras också på fliken Leverantörer.

Leverantören har rätt att anlita underleverantörer vid uppdrag för sina kunder. Anbudsgivaren ska ange sina underleverantörer i sitt anbud som den lämnar in i en minikonkurrensutsättning. Hansel upprätthåller inte uppgifter om underleverantörer.

Avtalsleverantörerna har uppfyllt följande lämplighetskrav:
1. Registrering i yrkes- och näringsregister
2. Betalning av skatter och pensionsförsäkringsavgifter
3. Finansiell och ekonomisk ställning
            
a) Riskklassificering minst 1 ˗ 4
b) Försäljningsbidrag på minst 1,25 miljoner euro
c) Ansvarsförsäkring: ansvarsförsäkringssumman ska vara minst 500 000 euro

4. Teknisk prestationsförmåga och yrkesmässig kompetens
a) Leverantören har tidigare erfarenheter av produktion av tjänster som är föremålet för upphandlingen under de tre senaste åren. Av leverantörerna krävs det erfarenheter på följande områden:

1. Konsultation i kommunikation och marknadsföring
2. Planering och genomförande av kommunikation och/eller
3. Planering och genomförande av marknadsföring
4. Digital marknadsföring och kommunikation
5. Mediebyråtjänster
6. Utbildningstjänster inom kommunikation

b) Anbudsgivaren har till sitt förfogande specialister inom alla ovannämnda områden. 

Se begäran om att ansluta sig för de fullständiga lämplighetsvillkoren.

Vill du bli leverantör?

Vill du bli leverantör i DPS för kommunikations- och marknadsföringstjänster? Bekanta dig med begäran om deltagningsansökningar. Det dynamiska upphandlingssystemet är indelat i två kategorier. En leverantör kan lämna ansökan om deltagande antingen i en kategori eller i båda kategorierna.

Om du som kund, vill veta vilka leverantörer som är med i Kommunikations- och marknadsföringstjänster ? Logga in här på vår hemsida, så kan du se en lista på alla leverantörer som är med, du får även mera information on detta ramavtal samt goda råd för att göra en egen minikonkurrensutsättning.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Anslut dig senast

Avtalsperiod
01.12.2020 - 30.11.2026
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
30.11.2028
Verksamhetsmodell
Intern upphandling

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Ekonomiskt ansvar

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information om upphandlingen

Anni Airaksinen

Kategorichef

anni.airaksinen@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga