Fördelar med en gemensam upphandling
- En minikonkurrensutsättning är snabbare och enklare än en öppen konkurrensutsättning, eftersom Hansel redan sett till att leverantörerna uppfyller kraven (bland annat företagens ekonomiska situation och referenser med motsvarande tjänster).
- En minikonkurrensutsättning görs elektroniskt utifrån färdiga mallar.
- Avtalsvillkor och servicenivåvillkor som passar dina behov, och du kan påverka dessa med en precisering i anbudsbegäran för minikonkurrensutsättningen.
- Omfattande stöd av Hansels experter under hela avtalsperioden, bland annat intressebevakning för kunden och leverantörskontroll samt kommentarer till konkurrensutsättningsdokumenten om du så vill.
Vad kan jag upphandla?
Den här upphandlingen är avsedd för kunder som vill upphandla en viss typ av datorenhet (till exempel bärbara datorer eller stationära datorer).
I det här dynamiska inköpssystemet kan du upphandla datorer som är kompatibla med Windows-, Linux- och ChromeOS-operativsystemen (bland annat pekplattor, bärbara datorer, stationära datorer, datorer för specialbruk, ThinClient), skärmar, tilläggsutrustning. Den gemensamma upphandlingen innehåller också tjänster för hela livscykeln, bland annat:
- Beställning/leverans
- Buffertlager för att förkorta leveranstiderna
- Produktregistrering (till exempel registrering av Microsoft Autopilot och Google Chrome OS Zero-Touch)
- Förhandsinstallation (till exempel förhandsinstallation av program och etiketter)
- Idrifttagning
- Att packa upp enheten ur förpackningen
- Installation vid arbetsbordet
- Användning
- Hämtning-returgaranti
- On-Site-underhållstjänst
- Support för slutanvändare
- Urdrifttagning
- Mellanlager för använda enheter
- Återanvändning och Inlösning av använda enheter
- Datasäker förstöring
- Experttjänster
- Kundservice och teknisk support för huvudanvändare
- Experttjänster till exempel för utbildning och konfigurering
Krav på avtalsleverantörerna
Avtalsleverantörerna ska uppfylla följande krav:
- Registrering i yrkes- och näringsregistret
- Skatter och pensionsförsäkringspremier ska betalas
- Ekonomisk och finansiell situation
- Riskklass minst RL1-3 (RL4 kräver en tillförlitlig utredning)
- Omsättning minst 5 miljoner euro
- Ansvarsförsäkring 1 miljoner euro
- Teknisk prestanda och professionell kompetens
- Inom en upphandling har anbudsgivaren tillgång till de underleverantörers kapacitet som anges i anbudet.
- Anbudsgivaren har dokumenterad erfarenhet av att under de tre senaste åren ha levererat de produkter/producerat de tjänster som är objekt i upphandlingen.
- Leverantören ska ha minst fem (5) kundreferenser som gäller upphandlingar där leverantören levererat minst 500 datorer under de senaste tre (3) åren från och med datumet när ansökan om att delta inlämnas.
- Åtgärder för kvalitetssäkring utförs när de produkter/tjänster som är objekt i upphandlingen levereras.
- Anbudsgivaren har relevanta verktyg och teknisk utrustning för upphandlingen.
- Anbudsgivaren och dess underleverantörer utför miljöskyddsåtgärder som gäller de tjänster som är objekt i upphandlingen.
- De medarbetare som ansvarar för tjänsteproduktionen ska ha relevant kompetens
Se begäran om att ansluta sig för de fullständiga lämplighetsvillkoren.
Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in
Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig