<
Yhteishankinnat

Tietokoneet 2021–2025

'

Tämä yhteishankinta on kaikkien Hanselin asiakkaiden hyödynnettävissä. 

Mitä voin hankkia?

Olemme valmistelemassa kolmea erillistä yhteishankintaa dynaamisina hankintajärjestelminä tietokoneista:

1. Tietokoneet 2021-2025 (DPS)

Tähän yhteishankintaan perustetaan kaksi luokkaa, joihin tulee toisistaan poikkeavat toimittajien kelpoisuusehdot. Asiakkaan käyttämä luokka määräytyy minikilpailutuskohtaisesti alla olevien periaatteiden pohjalta:

  • Luokka ”Laitetyyppiriippumattomat tietokoneet”: tuotemerkkiriippumattomat tabletit, kannettavat, pöytäkoneet, tehotyöasemat ja näytöt sekä lisälaitteet ja -tarvikkeet palveluineen. Kohteena olevat tietokoneet voivat olla myös käytettyjä. Tämä luokka on tarkoitettu asiakkaille, jotka ovat hankkimassa yhtä laitetyyppiä (esim. kannettavia). Tämä luokka mahdollistaa myös käytettyjen tietokoneiden hankinnat.  
  • Luokka ”Usean laitetyypin tuotemerkkien tietokoneet”: samaa tuotemerkkiä olevat tabletit, kannettavat, pöytäkoneet, tehotyöasemat ja näytöt sekä lisälaitteet ja lisätarvikkeet palveluineen. Tämä luokka on tarkoitettu asiakkaille, jotka ovat hankkimassa useampaa eri laitetyyppiä. Asiakkaalle saattaa olla operatiivisesti tehokkaampaa se, että hankittavat eri laitetyyppien laitteet ovat samaa tuotemerkkiä (mm. ajurit, tilaus- & huoltoprosessit). Lisäksi saman tuotemerkin laitteiden yhteensopivuus keskenään on varmempaa.

2. Tietokoneet iPadOS/MacOS 2021-2025 (DPS)

Kohteena iPadOS-tabletit ja MacOS-tietokoneet, näytöt ja lisälaitteet sekä lisätarvikkeet.

3. Erikoiskäyttötietokoneet 2021-2025 (DPS)

Kohteena ruggeroidut-, sairaala- yms. erikoiskäyttötietokoneet, tabletit, näytöt ja lisälaitteet ja lisätarvikkeet.

Tietokoneiden hankintaan ja käyttöön liittyvät palvelut asiakkaan valitseman laajuuden mukaisesti:

  • Laitteiden käyttöönoton, huollon ja elinkaaren loppupään palvelut
  • Pääkäyttäjä sekä loppukäyttäjätuki
  • Asiantuntijapalvelut

Liittyminen kannattaa

Liittyminen on dynaamisissa hankintajärjestelyissä vapaaehtoinen, mutta liittymällä pääset halutessasi mukaan asiakastyöryhmään kommentoimaan materiaalejamme. Liittyminen kannattaa, koska saamme siitä tietoa yhteishankinnan kokonaisarvon määrittämiseen. Tee siis liittyminen ajoissa kunkin yhteishankinnan omalta sivulta.

Sopimuskausi

Tavoitteenamme on, että kyseiset dynaamiset hankintajärjestelmät ovat asiakkaittemme hyödynnettävissä lokakuussa 2021.

Asiakastyöryhmä

Mikäli olet kiinnostunut osallistumaan ja vaikuttamaan kohteen määrittelyyn, esimerkiksi laitteiden ja palvelujen vähimmäisvaatimuksiin, tai sinulla on aiheeseen liittyviä toiveita, ota yhteyttä: johanna.eloniemi@hansel.fi.