Vad kan jag upphandla?
Genom det här ramavtalet får du tillgång till en tjänst, som producerats av Cloudia Ab och förvaltas av Hansel, och vars valbara moduler möjliggör planering och beredning, elektronisk konkurrensutsättning och avtalsförvaltning av upphandling, samt relaterade tjänster.
För en enskild elektronisk konkurrensutsättning kan du skaffa en ”småbruksfunktionalitet”, d v s en engångstjänst för elektroniskt skickande och mottagande av upphandlingsdokument.
Reklamationer
Kom ihåg att granska den mottagna tjänsten eller produkten. Reklamera upptäckta fel till avtalsleverantören. Så upprätthåller du möjligheten att utnyttja de rättigheter, till exempel avtalsvite eller skadeersättning, som avtalet medför.
Det viktigaste är att i tid informera avtalsleverantören om fel. Om det finns bestämmelser om reklamationstid i avtalet, ska du göra reklamation inom den tidsfrist som avtalet förutsätter.
Du kan skriva en reklamation på Hansels reklamationsblanket (34,1 kB) eller formfritt. Vi rekommenderar att du använder vår blankett.
Du ska göra en reklamation omedelbart när en mottagen produkt eller tjänst inte motsvarar det som överenskommits om. Fyll in dina kontaktuppgifter i blanketten och redogör felen tydligt.
Välj genom att kryssa för det önskade alternativet om du vill framföra dina krav genast eller senare.
Skicka reklamationsblanketten till avtalsleverantörens kontaktperson och till Hansels kundtjänst asiakaspalvelu@hansel.fi
Ytterligare information hittar du i avtalet och genom att kontakta vår kundtjänst.
Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in
Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig