Fördelar med gemensam upphandling
- En minikonkurrensutsättning är snabbare och enklare än en öppen konkurrensutsättning, eftersom Hansel redan sett till att leverantörerna uppfyller kraven (bland annat företagens ekonomiska situation och referenser som gäller leveranser av motsvarande tjänster).
- En minikonkurrensutsättning görs elektroniskt med färdiga dokumentmallar.
- Avtalsvillkoren och servicenivåvillkoren kan anpassas för dina behov, och du kan påverka dessa med krav i anbudsbegäran inom minikonkurrensutsättningen.
- Hansels experter ger support under hela avtalsperioden, bland annat intressebevakning för kunden och leverantörshantering samt, om så önskas, kommentarer till konkurrensutsättningsdokumenten.
Vad kan jag upphandla?
Den här gemensamma upphandlingen är avsedd för kunder som vill upphandla enhetstypsoberoende datorer (till exempel bärbara datorer och stationära datorer) och av bland annat processeffektivitets- och/eller kompatibilitetsorsaker värdesätter olika typer av enheter från samma varumärke.
Inom det här dynamiska inköpssystemet kan du upphandla datorer som är kompatibla med operativsystemen Windows, Linux och ChromeOS (bland annat pekplattor, bärbara datorer, stationära datorer, datorer för specialbruk, ThinClient), skärmar och tilläggsutrustning.
Upphandlingen innehåller anknytande tjänster för datorer, för alla faser av livscykeln, bland annat:
- Beställning/leverans
- Buffertlager för kortare leveranstider
- Produktregistrering (till exempel registrering för Microsoft Autopilot och Google Chrome OS Zero-Touch)
- Förhandsinstallation (till exempel förhandsinstallation av program och etiketter)
- Idrifttagning
- Att packa ur enheten ur förpackningen
- Installation vid arbetsbordet
- Användning
- Hämtning-returgaranti
- On-Site-underhållstjänst
- Support för slutanvändare
- Urdrifttagning
- Mellanlager för använda enheter
- Återvinning och Inlösning av använda enheter
- Datasäker förstöring
- Experttjänster
- Kundservice och teknisk support för huvudanvändare
- Experttjänster till exempel för utbildning och konfigurering
Krav på avtalsleverantören
Avtalsleverantörerna uppfyller följande krav:
- Registrering i yrkes- och näringsregistret
- Skatter och pensionsförsäkringspremier ska betalas
- Finansiell och ekonomisk situation
- Riskklass minst RL1-3 (RL4 kräver en tillförlitlig utredning)
- Omsättning minst 50 miljoner euro
- Ansvarsförsäkring 1 miljoner euro
- Teknisk prestanda och professionell kompetens
- Anbudsgivaren har tillgång till kapaciteten hos de underleverantörer som anges i anbudet.
- Anbudsgivaren ska bevisligen under de senaste tre åren ha levererat de produkter/producerat de tjänster som är objekt i upphandlingen.
- Kvalitetssäkringsåtgärder utförs när de produkter/tjänster som är objekt i upphandlingen levereras.
- Anbudsgivaren ska ha för upphandlingen relevanta verktyg, maskinpark och teknisk utrustning.
- Anbudsgivaren eller dess underleverantör utför miljöskyddsåtgärder som omfattar de tjänster som ingår i upphandlingen.
- Personalen som ansvarar för tjänsteproduktionen ska ha relevant kunnande.
Se begäran om att ansluta sig för de fullständiga lämplighetsvillkoren.
Reklamationer
Kom ihåg att granska den mottagna tjänsten eller produkten. Reklamera upptäckta fel till avtalsleverantören. Så upprätthåller du möjligheten att utnyttja de rättigheter, till exempel avtalsvite eller skadeersättning, som avtalet medför.
Det viktigaste är att i tid informera avtalsleverantören om fel. Om det finns bestämmelser om reklamationstid i avtalet, ska du göra reklamation inom den tidsfrist som avtalet förutsätter.
Du kan skriva en reklamation på Hansels reklamationsblanket (34,1 kB) eller formfritt. Vi rekommenderar att du använder vår blankett.
Du ska göra en reklamation omedelbart när en mottagen produkt eller tjänst inte motsvarar det som överenskommits om. Fyll in dina kontaktuppgifter i blanketten och redogör felen tydligt.
Välj genom att kryssa för det önskade alternativet om du vill framföra dina krav genast eller senare.
Skicka reklamationsblanketten till avtalsleverantörens kontaktperson och till Hansels kundtjänst asiakaspalvelu@hansel.fi
Ytterligare information hittar du i avtalet och genom att kontakta vår kundtjänst.
Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in
Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig