Resebyråtjänster för statliga kunder 2024–2028 Ramavtal

Den gemensamma upphandlingen har omfattats av användningsskyldigheten i lagen om statsbudgeten och är avsedd för statsrådet, ämbetsverk och Servicecentret för statens ekonomi- och personalförvaltning Palkeet.

Fördelar med gemensam upphandling

  • Du säkerställer att din organisations upphandlingar är lagenliga
  • Sänkta kostnader för den egna upphandlingen 
  • Konkurrenskraftiga priser
  • Avtalsleverantörernas lämplighet har kontrollerats
  • Goda avtalsvillkor
  • Stöd av Hansels sakkunniga under avtalsperioden (t.ex. intressebevakning och leverantörshantering för kunden)
  • Ansvarsfullheten har beaktats

Vad kan jag upphandla?

Du får tillgång till omfattande resebyråtjänster som stöder administrationen av resor. Du väljer själv i vilken utsträckning du anlitar resebyråtjänsterna.

Du får bland annat tillgång till:

  • bokning av arbets- och tjänsteresor
    • serviceteam (du kan välja servicenivåalternativ basnivå/prioriterad nivå beroende på kundbehovet)
    • online- och mobilbokning
  • bokning av gruppresor
  • reseförvaltningstjänster, t.ex.:
    • 24 h jourtjänst
    • hantering av undantagssituationer
    • rapporteringstjänster
    • informationstjänster för resor
    • visumförmedlingstjänst
  • sakkunnigtjänster för reseförvaltning, t.ex.:
    • utbildningar
    • kundspecifika projekt
    • förvaltning av mötes- och evenemangslokaler
  • tjänst för hantering av kundrelationer
  • utlokaliserade tjänster inom reseförvaltningen, till exempel reseförvaltning, resebokarservice eller mötes- och evenemangsförvaltningen

Avtalsperiod

Vårt mål är att våra kunder ska kunna tillämpa avtalet från och med den 1.10.2024 och att nya bokningar ska kunna göras från och med 1.1.2025.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Avtalsperiod
01.10.2024 - 31.08.2028
Verksamhetsmodell
En leverantör

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information om konkurrensutsättning

Anne Karlin-Vartiovaara

Konkurrensutsättningskonsult

kilpailutus@hansel.fi

Ytterligare information om innehållet i upphandlingen

Minna Isoherranen

Kategorichef

minna.isoherranen@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga