Är du vår nya kund ?

Vi tillhandahåller stöd för offentlig upphandling i form av färdiga avtal som konkurrensutsätts, utvecklingstjänster och konsultering i konkurrensfrågor.  Ansvar och digitalisering är nyckelord i vår verksamhet.

Hör du till vår kundkrets?

Hansels kundkrets baserar sig på Hansel-lagen. Är du osäker på om din organisation är redan vår kund? Kolla vår kundlista här.

Om det inte är klart för dig om er organisation kan använda sig av våra tjänster kan du kontakta vår kundtjänst asiakaspalvelu@hansel.fi. Kundtjänsten hjälper dig gärna med att kolla om er organisation uppfyller kraven enligt Hansel-lagen. Du kan även fylla i formulär för kundundersökning och skicka det till asiakkuusselvitys@hansel.fi. Vi återkommer så snart som möjligt.

Bekanta dig med våra kundchefer här!

Hur börjar man använda våra tjänster? Registrera dig uppe till höger

Först skall du registrera dig i vår webbtjänst. Efter registreringen kan du ta del av information om våra samordnade upphandlingar och ansluta dig till de avtal du har valt. Registreringen styr webbplatsen så att du bara kan se de avtal och tjänster som du kan använda.

  1. Klicka på ”Registrering” på sidans övre högra hörn. Fyll i de uppgifter som krävs och ge ett valfritt lösenord. (Obs! Registrera dig inte genom HAKA eller VIRTU).
  2. Registreringen bekräftas genom en länk som skickas per e-post. Kontrollera din skräppostmapp om du inte får ett bekräftelsemeddelande. Efter bekräftelsen kan du logga in dig i vår tjänst och godkänna vår dataskyddspolicy.
  3. Du vet att du är inloggad när dina initialer står i det övre högra hörnet.
  4. Anslutningsrättigheter: Er organisation bestämmer själv vem eller vilka som får delta i samordnade upphandlingar för organisationens räkning. Hansel ställer inte upp noggranna kriterier för detta, och förutsätter inte heller till exempel rätt att underteckna.

039-hansel-oletko-uusi-asiakas-s.jpg

Det lönar sig att göra upphandlingar tillsammans

Samordnade upphandlingar skapar kärnan i våra tjänster. Med hjälp av dem kan du göra upphandlingar utan egen konkurrensutsättning. Fördelar med samordnade upphandlingar är att de är riskfria, sparar på kostnader och har god prisnivå. Vi ser även till att marknaden fungerar, och 42 procent av våra avtalsleverantörer är små och medelstora företag.

Bekanta dig med den kontinuerligt utvecklande avtalsutvalet och gör din anslutning!

Stöd till dina konkurrensutsättningar

Du får stöd från våra experter med att genomföra egna konkurrensutsättningar. Våra erfarna experter är insatta i konkurrensutsättning och avtalsrätt. Med vår hjälp kan du förvissa dig om att upphandlingarna konkurrensutsätts enligt reglerna, med bästa möjliga avtalsvillkor och med hänsyn till pris och kvalitet. Läs mer om våra konkurrensutsättningstjänster.

Drivkraft för utvecklingen av upphandlingar

Upphandlingarna utgör en betydande del av kommunernas utgifter och därför är det viktigt att upphandlingen genomförs på ett ekonomiskt, planenligt och effektivt sätt. Våra utvecklingschefer hjälper till med detta. Tillsammans definierar vi en utvecklingsväg som tar i beaktande behovet av utveckling och resurserna i just din enhet.