Inkvarteringstjänster i hemlandet 2025–2026 (2028) Ramavtal

Det här ramavtalet är en fortsättning på ramavtalet för Inkvarteringstjänster i hemlandet 2021–2022 (2024) som upphör den 31.12.2024. Vårt mål är att våra kunder som anslutit sig till ramavtalet ska kunna tillämpa det den 1.1.2025.

Fördelar med gemensam upphandling

  • Ett omfattande urval av inkvarteringsplatser för olika behov i samband med arbetsresor
  • Konkurrenskraftiga priser som innefattar tjänster som är väsentliga i samband med arbetsresor
  • Flexibla ändrings- och avbokningsvillkor
  • Lätta att boka
  • I avtalet har ansvar, säkerhet, tillgänglighet och leverantörernas miljöåtgärder beaktats.
  • Du får våra sakkunnigas omfattande stöd under hela avtalsperioden (bland annat intressebevakning för kunder och leverantörshantering)
  • Geografiskt väl tillgängliga tjänster.

 
Vad kan jag upphandla? 

Via ramavtalet får du landsomfattande inkvarteringstjänster till konkurrenskraftiga avtalspris. Du kan köpa tjänster som täcker behoven i samband med arbets- och tjänsteresor.

Du kan också köpa följande tilläggstjänster: 

  • Inkvarteringstjänster för grupper 
  • Tilläggstjänster i samband med inkvartering, bland annat extra sängar
  • Inkvarteringstjänster förutom i rumstyper med avtalspriser även i andra rumstyper i inkvarteringen
  • Rekreations- och motionstjänster och restaurangtjänster i anslutning till inkvarteringen

Vill du presentera den gemensamma upphandlingen för din organisation? Ladda ner en kort presentation av den gemensamma upphandlingen här. (på finska).

 Avtalsperiod 

Vårt mål är att våra kunder ska kunna tillämpa avtalet från och med den 1.1.2025. 

Anslut dig i tid

Anslut dig till ramavtalet senast den 31.5.2024 uppe till höger på sidan. Ramavtalet kan tillämpas endast av kunder som anslutit sig innan upphandlingsannonsen publicerades. Anslut dig alltså i god tid!

Kunderna kan börja köpa in via ramavtalet antingen genast i början av avtalsperioden eller först senare under avtalsperioden (till exempel efter att kundens egna giltiga upphandlingsavtal har upphört att gälla).

När du ansluter dig begär vi en uppskattning det totala värdet av de kommande upphandlingarna. Uppgiften förutsätts numera i alla offentliga upphandlingsannonser och vi hjälper er vid behov med att ta fram en uppskattning. 

Efter att du har anslutit dig skickar vi en separat upphandlingsförfrågan där vi ber dig lämna närmare uppskattningar om användningen av det kommande avtalet. Vi behöver svaren i upphandlingsenkäten för att kunna förbereda en noggrannare anbudsbegäran. Avsikten är att upphandlingsenkäterna ska börja skickas ut i maj 2024.

Om du inte lyckas ansluta dig ber vi dig kontakta asiakaspalvelu@hansel.fi.

Kundsamarbete

Vi förbereder våra gemensamma inköp i samarbete med våra kunder i kundarbetsgrupperna, och den nära kontakten med grupperna fortsätter ofta även under kontraktsperioden. Vi ordnar också öppna informationsmöten där vi redogör för fördelarna med gemensam upphandling och hur den används.

Kundarbetsgrupp 

Vi inrättar en kundarbetsgrupp för beredningen av konkurrensutsättningen. Syftet är att säkerställa att den gemensamma upphandlingen möter kundernas behov på bästa möjliga sätt. I kundarbetsgruppen har du möjlighet att påverka och kommentera konkurrensutsättningens innehåll, till exempel krav som gäller föremålet för upphandlingen, utbudet, avtalsvillkoren eller utvalsgrunderna. 
Kundarbetsgrupp:

  • Sammanträder uppskattningsvis 2–3 gånger under tiden då konkurrensutsättningen bereds.
  • Kommenterar upphandlingsdokumenten innan anbudsbegäran publiceras
  • Kommenterar kundmaterial 

Du är välkommen att anmäla dig till kundarbetsgruppen senast den 11.3.2024 här, om du eller din kollega har kunskaper som kan behövas i gruppen och tid att aktivt delta i diskussionen och kommentera materialet. Kundarbetsgruppen börjar arbeta redan innan tidsfristen för anslutning går ut, preliminärt i månadsskiftet februari-mars.
 

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Anslut dig senast 31.05.2024

Avtalsperiod
01.01.2025 - 31.12.2026
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
30.06.2027
Verksamhetsmodell
Ranking

Ytterligare information

Jag vill ha ytterligare information om upphandlingens fas

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information om konkurrensutsättning

Nantte Luoma

Konkurrensutsättningskonsult

kilpailutus@hansel.fi

Ytterligare information om innehållet i upphandlingen

Katja Reinikainen

Kategorichef

katja.reinikainen@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga