Hyppää sisältöön

Livsmedel och non-food -produkter 2023–2027 Ramavtal

Fördelar med gemensam upphandling

  • Konkurrenskraftiga priser
  • Förutsägbar prisnivå
  • Goda avtalsvillkor
  • Det ekonomiska och sociala ansvaret och miljöansvaret har beaktats
  • Kundarbetsgruppen sammanträder under hela avtalsperioden
  • Du minskar kostnaderna för den egna upphandlingen 
  • Avtalsleverantörens lämplighet har kontrollerats
  • Stöd av Hansels sakkunniga under avtalsperioden (t.ex. intressebevakning och leverantörshantering för kunden)
  • Du säkerställer att din organisations upphandlingar är lagenliga

Vad kan jag upphandla?

Via ramavtalet kan du köpa livsmedel och förbrukningsmaterial för storkök av en partihandlare levererade i kundens lokaler. 

Via ramavtalet kan du köpa:

  • mjölkprodukter
  • växtbaserade produkter
  • matfett
  • köttprodukter
  • fiskprodukter
  • växtproteinprodukter
  • färdig mat
  • bageriprodukter, frysta varor
  • bageriprodukter, andra
  • grönsaker och frysta grönsaker
  • potatis
  • ägg
  • industriella livsmedel
  • konserver, mos, safter
  • läskdrycker
  • speciella industriella livsmedel
  • puréer
  • köksmaterial och andra non-food produkter i små mängder
  • transport av ovan nämnda produkter och tjänster i anknytning till dem

Produkterna säljs i partihandelsmängder (ME). Vissa produkter finns tillgängliga i försäljningspartier (PME). Koden PME anger att det är fråga om ett försäljningsparti. 
Detaljvaruhandelsprodukter finns det begränsat av och de säljs i partihandelsmängder (till exempel Juhla Mokka-kaffe 500 g x 12 paket är en ME, det vill säga ett försäljningsparti).

I ramavtalet ingår inte köpkassetjänster, det vill säga försäljning av enskilda konsumentlivsmedel. 

Avtalsperiod

Den gemensamma upphandlingens avtalsperiod är 1.10.2023–31.12.2027.

Beställningar som baserar sig på ramavtalet kan göras under den tid som ramavtalet eller upphandlingsavtalet är i kraft så att produkterna levereras senast en månad efter att avtalet upphört att gälla.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Avtalsperiod
01.10.2023 - 31.12.2027
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
31.12.2027
Verksamhetsmodell
En leverantör
Tilaajavastuulaki
Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Miljöansvar
  • Socialt ansvar
  • Ekonomiskt ansvar

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Tilaajavastuulaki

Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information

Milja Virtanen

Kategorichef

milja.virtanen@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga