Däck och däcktjänster 2024–2026 (2028) Ramavtal

Vi bereder en gemensam upphandling för däck och däcktjänster för fordon. Den ska erbjuda våra kunder som anslutit sig till ramavtalet täckande lösningar för inköp av däck och däcktänster för olika fordon runt om i landet.

Anslutning till ramavtalet är upphörd.

Fördelar med upphandlingen

  • Du säkerställer att din organisations upphandlingar är lagenliga.
  • Du minskar både kostnaderna och besväret som en egen upphandling medför
  • Du får ett täckande utbud av däck och tjänster i anslutning till dem allt efter ditt eget behov och du säkerställer att din organisations fordon är funktionssäkra.
  • Du säkerställer konkurrenskraftiga priser både i fråga om däck och däcktjänster.
  • Du får tillgång till avtals-, säkerhets- och servicenivåvillkor som stöder dina behov och som du ytterligare kan precisera genom ett kundspecifikt avtal.
  • Du säkerställer det omfattande stöd som Hansels sakkunniga kan ge dig under hela avtalsperioden, bland annat intressebevakning och leverantörsadministration.
  • Du kan anlita konkurrensutsatta avtalsleverantör vars lämplighet har kontrollerats. Ramavtalen som ingåtts med den valda levenrantör administreras under hela avtalsperioden.

Vad kan jag upphandla?

Med hjälp av ramavtalet kan du köpa däck för följande fordonsklasser (kommer att bli mera precis):

  • personbilar (också SUV- bilar)
  • paketbilar
  • lastbilar
  • lastbilssläp
  • bussar
  • traktorer och arbetsmaskiner
  • motorcyklar
  • fyrhjulingar
  • specialfordoner (säkerhetsdäcker) 

Via ramavtalet kan du också köpa tillbehör och tjänster för de ovan nämnda fordonsklasserna, till exempel säsongsbyten av däck och däckhotell, det vill Säga säsongsförvaring. Du kan köpa in tjänsterna för däck i de ovan nämnda fordonsklasserna i samband med köp av däck eller separat.

Däck och tjänster även för krävande behov

I enlighet med preliminära planer utformas ramavtalet så att alla kunder som har anslutit sig till det också får tillgång till avtalet i sin helhet. Preliminärt har det också planerats ett utbud som uppfyller behoven som en krävande användning ställer. De slutliga produkt- och tjänstehelheterna preciseras allt eftersom den gemensamma upphandlingen framskrider.

Avtalsperiod

Vårt mål är att kunder som anslutit sig till ramavtalet ska kunna tillämpa avtalsperioden i oktober 2024. Avtalsperioden skulle bestå av en fast avtalsperiod på två år. Därefter har Hansel enligt plan möjlighet att fortsätta ramavtalsperioden ytterligare med en option på högst två år. 

Kundens ”upphandlingsavtal” som baserar sig på ramavtalet kunde gälla till slutet ava ramavtalsperioden. Tidtabellen för avtalsperioden preciseras vid beredelse av ramavtal.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Avtalsperiod
01.10.2024 - 30.09.2026
Verksamhetsmodell
En leverantör

Ytterligare information

Jag vill ha ytterligare information om upphandlingens fas

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information om konkurrensutsättning

Nantte Luoma

Konkurrensutsättningskonsult

kilpailutus@hansel.fi

Ytterligare information om innehållet i upphandlingen

Mika Saarinen

Kategorichef

mika.saarinen@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga