Hyppää sisältöön

Infrastrukturutrustning för datacenter 2021 - 2025 DPS

Vad kan jag upphandla?

Genom det här dynamiska inköpssystemet (DPS) kan du upphandla infrastukturutrustning för datorhallar samt tjänster som hänför sig till dem.

Föremålet för DPS är:

  • Servrar
  • Lagrings- och säkringsenheter
  • Integrerade lösningar (hyperkonvergens- och konvergensenheter)
  • Utrustning och tillbehör för datacenter- och lagringsnätverk (bl.a. brandväggar och lastbalansering)
  • Tillbehör
  • Tjänster

Mer detaljerad information om innehållet av den gemensamma upphandlingen hittar du i beskrivningen av upphandlingsföremålet på Dokument-fliken.

Lämplighetskrav för avtalsleverantören

Avtalsleverantörerna har uppfyllt följande lämplighetskrav:

  1. Registering i yrkes- och näringsregister
  2. Betalning av skatter och pensionsförsäkringsavgifter
  3. Finansiell och ekonomisk ställning
    • Riskklass minst 4
    • Omsättning på minst 5 000 000 euro
  4. Uppfyllda referensvillkor som är följande:
    • Referensuppdragen ska ha bestått av leveranser av utrustning som avses i bilagan ”Föremålet för DPS”.
    • Den realiserade faktureringen för referensuppdragen ska ha varit:
      • Minst 300 000 euro per uppdrag för minst två referensuppdrag (moms 0%);
      • Minst 150 000 euro per uppdrag för minst två referensuppdrag (moms 0%); och
  5. Den realiserade faktureringen för referensuppdragen ska ha samlats under de tre senaste åren (räknat från inlämningen av deltagningsansökan).
  6. Referensuppdragen ska ha utförts åt minst fyra olika kundorganisationer.

Se begäran om att ansluta sig för de fullständiga lämplighetsvillkoren.

Instruktioner för användning av Kisa-apuri för våra leverantörer

Bekanta dig med användarmanualen och instruktionsvideon för Kisa-apuri här, innan du gör din första offert.

Om du har frågor gällande Kisa-apuri kan du kontakta kundtjänsten: tel. 029 444 4300 eller asiakaspalvelu@hansel.fi

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Anslut dig senast 30.05.2025

Avtalsperiod
05.07.2021 - 30.09.2025
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
30.09.2027
Verksamhetsmodell
Intern upphandling

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Ekonomiskt ansvar

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information om upphandlingen

Eero Korkeakoski

Kategorichef

eero.korkeakoski@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga