Programrobotik och artificiell intelligens 2019-2025 DPS

Den här gemensamma upphandlingens maximala varaktighet har förlängts med två år. Observera att du hittar denna upphandling i vårt elektroniska budgivningssystem och i Hilma under rubriken Programrobotik och artificiell intelligens 2019–2023.

Fördelar med upphandlingen

En snabbare och enklare konkurrensutsättning samt stöd under upphandlingsavtalsperioden:

  • Hansel har kontrollerat leverantörernas lämplighet, bland annat företagets ekonomiska situation samt referenser av leveranser som gäller motsvarande tjänster
  • Hansel har kontrollerat utdrag ur leverantörernas straffregister
  • Det finns färdiga dokumentmallar, en elektronisk lösning för konkurrensutsättning samt anvisningar för olika faser av minikonkurrensutsättningen
  • Hansels experter ger stöd för minikonkurrensutsättningen, bland annat översikter och kommentarer till materialet för minikonkurrensutsättning
  • Fördelaktiga avtalsvillkor för kunden och vid behov stöd för leverantörsadministrationen under avtalsperioden

Vad kan jag upphandla? 

Genom det här dynamiska inköpssystemet kan du upphandla programrobotiklösningar, AI-lösningar samt relaterade till dem experttjänster.  

På basis av programrobotik- och AI-lösningar kan man bland annat automatisera rutinprocesser och processa naturligt språk, och de kan utnyttjas för text-, bild- och mönsterigenkänning samt dataöverföring mellan system. Till tjänster inom DPS hör bland annat planering, definiering, realisering, ibruktagande och utbildning som hänför sig till programrobotik- och AI-lösningar. Till tjänsterna hör också stöd- och underhållstjänst. Genom en intern minikonkurrensutsättning inom DPS kan du upphandla en helhet som motsvarar dina behov. 

Mer detaljerad information om innehållet av den gemensamma upphandlingen hittar du i beskrivningen av föremålet för upphandlingen på ”Dokument”-fliken. 

Kvalificeringskrav på avtalsleverantör 

Avtalsleverantörer uppfyller följande kvalificeringskrav:  

  1. Registrering i yrkes- och näringsregister 
  2. Betalning av skatter och pensionsförsäkringsavgifter 
  3. Finansiell och ekonomisk belägenhet 
    • Riskklassificering minst 4 
    • Omsättning på minst 400 000 euro.  
  4. Uppfyllelse av följande referenskrav: 
    • Referensuppdrag ska ha hänfört sig till tjänster eller lösningar på området av programrobotik eller artificiell intelligens som hänvisas till i bilaga 1 avsnitt 2 ”Föremålet för DPS”.  
    • Den realiserade debiteringen av tjänster eller lösningar vid referensuppdrag som är i enlighet med föremålet för DPS ska ha varit: 
      • minst 40 000 euro (moms 0%) per uppdrag vid två referensuppdrag; och 
      • minst 20 000 euro (moms 0%) per uppdrag vid fyra referensuppdrag.  
  5. Den realiserade debiteringen vid referensuppdrag ska ha skett under de tre föregående åren (räknat från tidpunkten då anslutningsansökan inlämnats).  
  6. Referensuppdragen ska ha utförts åt minst tre olika kundorganisationer.  
  7. Minst tre av de tjänster eller lösningar som är föremålet för referensuppdrag ska fortfarande vara i produktionsanvändning vid tidpunkten då anslutningsansökan inlämnas.

Se begäran om att ansluta sig för de fullständiga lämplighetsvillkoren.

Reklamationer

Kom ihåg att granska den mottagna tjänsten eller produkten. Reklamera upptäckta fel till avtalsleverantören. Så upprätthåller du möjligheten att utnyttja de rättigheter, till exempel avtalsvite eller skadeersättning, som avtalet medför.

Det viktigaste är att i tid informera avtalsleverantören om fel. Om det finns bestämmelser om reklamationstid i avtalet, ska du göra reklamation inom den tidsfrist som avtalet förutsätter.

Du kan skriva en reklamation på Hansels Icon reklamationsblanket (34,1 kB)  eller formfritt. Vi rekommenderar att du använder vår blankett.

Du ska göra en reklamation omedelbart när en mottagen produkt eller tjänst inte motsvarar det som överenskommits om. Fyll in dina kontaktuppgifter i blanketten och redogör felen tydligt.

Välj genom att kryssa för det önskade alternativet om du vill framföra dina krav genast eller senare.

Skicka reklamationsblanketten till avtalsleverantörens kontaktperson och till Hansels kundtjänst asiakaspalvelu@hansel.fi

Ytterligare information hittar du i avtalet och genom att kontakta vår kundtjänst.

Tilläggsinformation

Om mer information kontakta kundtjänsten asiakaspalvelu@hansel.fi eller per telefon 029 444 4300.

Vill du bli avtalsleverantör?

Vi godkänner med alla leverantörer som uppfyller lämplighetskraven. Kolla på videon för mera information.

Du kan lämna in en deltagningsanmälan i DPS Programrobotik och artificiell intelligens 2019-2023 här nedan:

Tarjouspalvelu.fi - Den enklaste vägen till bra kontrakt

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Anslut dig senast 30.11.2025

Avtalsperiod
27.11.2019 - 30.11.2025
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
30.11.2029
Verksamhetsmodell
Intern upphandling

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Ekonomiskt ansvar

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information om upphandlingen

Mikko Jungman

Kategorichef

mikko.jungman@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga