Revisionstjänster 2020-2025 DPS

Nyttor 

  • Dynamiskt upphandlingssystem som verksamhetsmodell möjliggör beaktande av mycket kundspecifika behov.  
  • Du får till ditt förfogande pålitliga avtalspartners, eftersom man har granskat lämpligheten av anbudsgivarna (bl.a. erfarna experter samt företagets ekonomiska belägenhet och referenser på leveranser av motsvarande tjänster).  
  • Hansel tar hand om övervakning av avtalsleverantörers skyldigheter enligt Beställaransvarslagen! 
  • Du sparar tid och slipper besvär jämfört med en öppen konkurrensutsättning: det är behändigt att genomföra en minitävling elektroniskt i Hanki-tjänsten med hjälp av färdiga dokumentmallar.  
  • Hansels sakkunniga är färdiga att stödja dig när du genomför en minikonkurrensutsättning, och under hela avtalsperioden.  

Vad kan jag upphandla? 

Det dynamiska inköpssystemet (DPS) för revisionstjänster är avsett till förfogande av Hansels nya klientel, sådana som kommuner, samkommuner och församlingar. Kunder inom statsförvaltningen kan utnyttja DPS Revisionstjänster 2019–2025.  

Genom det här DPS kan du upphandla revisionstjänster, till exempel lagstadgad revision, stödtjänster för revisionsnämnden samt projektrevisioner.  

Därtill finns det bland valfria tjänster också kompletterande revisionstjänster, till exempel särskilda revisioner och insolvenstjänster. Du kan välja en samarbetspartner för genomförande av en revisionstjänsthelhet som omfattar hela avtalsperioden, eller för revision av en enskild projekthelhet.

Lämplighetskrav för avtalsleverantörer 

Leverantörer som uppfyller kraven godkänns i DPS under hela dess giltighetstid. En uppdaterad lista över leverantörer finns i Cloudia. Leverantörsuppgifter uppdateras också på fliken Leverantörer. 

En leverantör har rätt att anlita underleverantörer vid uppdrag för sina kunder. Anbudsgivaren ska ange sina underleverantörer i sitt anbud som den lämnar in i en minikonkurrensutsättning. Hansel upprätthåller inte uppgifter om underleverantörer.  

Avtalsleverantörer har uppfyllt följande lämplighetskrav: 

  1. Registrering i yrkes- och näringsregister 
  2. Betalning av skatter och pensionsförsäkringsavgifter 
  3. Finansiell och ekonomisk ställning 
  • Omsättning: på minst 400 000 EUR 
  • Krav på riskklassificering: RK 1 ˗ 4 
  • Ansvarsförsäkring: 500 000 euro 

4. Teknisk prestationsförmåga och yrkesmässig kompetens 

  1. Leverantörerna har lämnat referenser för uppdrag för minst fem olika kundorganisationer som kan vara verksamma inom den privata och/eller offentliga sektorn. Den sammanlagda omfattningen av det revisionsarbete som referenserna omfattar är minst 100 dagsverk.  
  2. Revisionssammanslutningen är godkänd av Patent- och registerstyrelsen 
  3. Leverantören har till sitt förfogande minst de nedan beskrivna personresurserna under hela avtalsperioden:  

Minst 2 huvudansvariga revisorer 

  • De huvudansvariga revisorerna ska ha avlagt minst en av följande yrkesexamen som fortfarande är giltigt: OFGR, OFR eller CGR 
  • De huvudansvariga revisorerna har erfarenheter om revisionsuppgifter som omfattar minst 400 dagsverk.  
  • Av erfarenheterna har minst 100 dagsverk fåtts i rollen som huvudansvarig revisor.  

Minst 2 revisorer 

  • Revisorerna har avlagt minst ett av följande yrkesexamen som fortfarande är giltigt: OFGR, OFR, CGR eller GR 
  • Revisorernas erfarenheter av revisionsuppgifter omfattar minst 250 dagsverk. Erfarenheterna räknas från och med datumet då OFGR, OFR, CGR eller GR-examen har avlagts.  

I DPS har man inte ställt minimikrav för alla experter. Du kan välja ett team som bäst lämpar sig till din organisation, oavsett av dessa lämplighetskrav, exempelvis genom att definiera kravet på examen eller erfarenhet helt enligt dina behov.  
Utöver uppfyllelsen av kvalificeringskraven har man kontrollerat att ingen av de obligatoriska grunder eller avvägningsgrunder som avses i upphandlingslagen gäller för leverantören. Hansel ser till att avtalsleverantörerna under avtalsperioden fullgör de förpliktelser som beställaransvarslagen förutsätter.  

Se begäran om att ansluta sig för de fullständiga lämplighetsvillkoren.

Vill du bli leverantör?

Vill du bli leverantör? Bekanta dig med begäran om deltagningsansökningar.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Anslut dig senast 30.11.2026

Avtalsperiod
09.11.2020 - 30.04.2025
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
30.06.2027
Verksamhetsmodell
Intern upphandling
Tilaajavastuulaki
Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Ekonomiskt ansvar

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information om upphandlingen

Anni Airaksinen

Kategorichef

anni.airaksinen@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga