Internrevisionstjänster 2020-2025 DPS

Fördelar

  • Dynamiskt upphandlingssystem som verksamhetsmodell möjliggör beaktande av mycket kundspecifika behov.
  • Du får till ditt förfogande pålitliga avtalspartners, eftersom man har granskat lämpligheten av anbudsgivare (bl.a. erfarna experter samt företagets ekonomiska belägenhet och referenser på leveranser av motsvarande tjänster). Hansel tar hand om övervakning av avtalsleverantörers skyldigheter enligt Beställaransvarslagen!
  • Du sparar tid och slipper besvär jämfört med en öppen konkurrensutsättning: det är behändigt att genomföra en minitävling elektroniskt i Hanki-tjänsten med hjälp av färdiga dokumentmallar.
  • Hansels sakkunniga är färdiga att stödja dig när du genomför en minikonkurrensutsättning, och under hela avtalsperioden.
  • Dynamiskt upphandlingssystem som verksamhetsmodell möjliggör beaktande av mycket kundspecifika behov.
  • Du får till ditt förfogande pålitliga avtalspartners, eftersom man har granskat lämpligheten av anbudsgivare (bl.a. erfarna experter samt företagets ekonomiska belägenhet och referenser på leveranser av motsvarande tjänster). Hansel tar hand om övervakning av avtalsleverantörers skyldigheter enligt Beställaransvarslagen!
  • Du sparar tid och slipper besvär jämfört med en öppen konkurrensutsättning: det är behändigt att genomföra en minitävling elektroniskt i Hanki-tjänsten med hjälp av färdiga dokumentmallar.
  • Hansels sakkunniga är färdiga att stödja dig när du genomför en minikonkurrensutsättning, och under hela avtalsperioden.

Vad kan jag upphandla?

Det dynamiska inköpssystemet (DPS) för internrevisionstjänster är avsett för Hansels nya klientel, sådana som kommuner, samkommuner och församlingar. Kunder inom statsförvaltningen kan utnyttja DPS för internrevisionstjänster 2019 – 2025.

Genom det här DPS kan du upphandla tjänster för internrevision.

Avtalet möjliggör att externalisera internrevisionen antingen helt eller delvis, eller att skaffa tilläggsresurser för internrevision som organisationen själv genomför. Organisationens alla funktioner, processer och tjänster kan vara föremålet för internrevision.

Bl.a. följande revisionsföremål / tjänster:

  • Riskhantering
  • God förvaltningspraxis och Corporate Governance
  • Utvärdering och granskning av kundens interna övervakningsmiljö och kontroller
  • Granskning av processer, funktioner och verksamhet
  • Granskning av projekt och projektplaner
  • IT-granskningar
  • Ansvarsfullhet, företags- och miljöansvarstjänster (Corporate Social Responsibility)
  • Konsultativa tjänster (bl.a. extern kvalitetssäkring av internrevision; införande eller omorganisering av internrevision)
  • Du kan välja en samarbetspartner för genomförande av tjänsthelheten under hela avtalsperioden eller för en enskild projekthelhet.

Lämplighetskrav för avtalsleverantörer

Avtalsleverantörer har uppfyllt följande kvalificeringskrav:

  1. Registrering i yrkes- och näringsregister
  2. Betalning av skatter och pensionsförsäkringsavgifter
  3. Finansiell och ekonomisk ställning
  • Omsättning: på minst 200 000 EUR
  • Krav på riskklassificering: RK1 ˗ 4
  • Ansvarsförsäkring: 500 000 euro
  1. Teknisk prestationsförmåga och yrkesmässig kompetens
    1. Leverantörerna har lämnat minst åtta referenser för uppdrag inom internrevision, som har utförts för minst tre olika kundorganisationer.
    2. Leverantören har till sitt förfogande minst nedan beskrivna personresurser under hela avtalsperioden:
  • Minst två huvudansvariga interna revisorer
    • Huvudansvarig intern revisor ska ha avlagt minst lägre högskoleexamen och minst ett av följande yrkesexamen: CIA, CGAP, CGR, OFGR eller OFR
    • Huvudansvarig intern revisor har erfarenhet om internrevisionsuppgifter som omfattar minst 250 dagsverken
  • Minst en intern revisor
    • Intern revisor har avlagt minst lägre högskoleexamen och minst ett av följande yrkesexamen: CIA, CGAP, CISA, CRISC, CGEIT, CISM, CRMA, CCSA, CFE, CFSA, CGR, OFR, OFGR eller GRM
    • Intern revisor har erfarenhet om internrevisionsuppgifter som omfattar minst 150 dagsverk.
  • Minst en av de huvudansvariga interna revisorerna ska ha avlagt CIA-examen som fortfarande är giltigt.

I DPS har man inte ställt minimikrav för alla experter. Du kan välja ett team som bäst lämpar sig till din organisation, oavsett av dessa lämplighetskrav, exempelvis genom att definiera kravet på examen eller erfarenheter helt enligt dina behov.

Utöver uppfyllelse av kvalificeringskraven har man kontrollerat att ingen av de obligatoriska grunder eller avvägningsgrunder som avses i upphandlingslagen gäller för leverantören. Hansel ser till att avtalsleverantörerna under avtalsperioden fullgör sina förpliktelser som beställaransvarslagen förutsätter.

Se begäran om att ansluta sig för de fullständiga lämplighetsvillkoren.

Ytterligare information

Ytterligare information ges av Hansels Stöd för upphandling-enheten: tuki@hansel.fi
Telefonjour 0294 444 288, vardagar kl. 9 ˗ 15.

Vill du bli leverantör?

Vill du bli leverantör i DPS för internrevisionstjänster? Bekanta dig med begäran om deltagande.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Anslut dig senast 30.11.2026

Avtalsperiod
09.11.2020 - 30.04.2025
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
30.04.2027
Verksamhetsmodell
Intern upphandling
Tilaajavastuulaki
Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Ekonomiskt ansvar

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information om upphandlingen

Anni Airaksinen

Kategorichef

anni.airaksinen@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga