Företagshälsovårdstjänster 2024–2030 DPS

Företagshälsovårdstjänster 2024-2030

Företagshälsovårdstjänsterna hör till våra äldsta gemensamma upphandlingar och den har tagits emot väl av våra kunder. Vårt syfte är en gemensam upphandling som är flexibel med tanke på olika behov och som för med sig betydande fördelar för den gemensamma upphandlingens kunder. Läs mer här nedan och anslut dig! 

Om du vill bli avtalsleverantör i den här gemensamma upphandlingen, vänligen läs leverantörsanvisningarna här.     

Fördelar med gemensam upphandling 

  • Det har bestämts högstpriser för de väsentliga tjänsterna inom företagshälsovården och avtalsleverantörerna kan inte ta ut större avgifter än dessa fasta priser. 
  • Hansel tar hand om behandlingen av prisförhöjningar och ändringar som gäller avtalsleverantörerna samt övervakar för sin del avtalen. 
  • Avtalsvillkoren har utformats för att stöda kundens krav på företagshälsovård så väl som möjligt. 
  • En stor inköpsvolym medför fördelar som du får dra nytta av som kund i den här gemensamma upphandlingen. 
  • Med hjälp av en färdig modell kan du följa med resultatet av ditt eget kundspecifika avtal under avtalsperioden. 
  • Hansels stödteam hjälper den gemensamma upphandlingens kunder i minikonkurrensutsättningar. Du får färdiga modeller av oss som du endast behöver komplettera för minikonkurrensutsättningen.    

Vad kan jag upphandla? 

Med detta dynamiska upphandlingssystem får de tjänster som behövs för att möta ditt behov i den omfattning du önskar:  

  • Mångsidiga företagshälsovårdstjänster enligt era behov  
    • Lagstadgad förebyggande företagshälsovård 
    • Sjukvård och övrig hälsovård på allmänläkarnivå 
  • Tjänster som stöder företagshälsovården, till exempel digitala lösningar eller distanstjänster. 

Du har möjlighet att beakta den lokala anknytningen och de särskilda lokala behoven eftersom leverantörsvalet sker utifrån en minikonkurrensutsättning och med färdiga modelldokument. Våra avtalsvillkor och högstpriser skyddar kundens ställning och du får dra nytta av de fördelar som inköp av stora volymer möjliggör.  

Leverantörsvalet sker med hjälp av minikonkurrensutsättningen elektroniskt, i Cloudia-systemet eller med de färdiga materialen i Hansels Kisa-apuri-verktyg. 

Vill du presentera den gemensamma upphandlingen för din organisation? Ladda ner en kort presentation av den gemensamma upphandlingen här. (på finska)   

Avtalsperiod 

Vårt mål är att våra kunder ska kunna tillämpa avtalet från och med den 2.9.2024.  

Det dynamiska inköpssystemet är i kraft fram till den 31.12.2030. 

Med tanke på ledningen av samarbetet av företagshälsovården lönar det sig under avtalsperioden också bekanta sig med ledarskapet under avtalsperioden som KEVA erbjuder. Läs mer på KEVA:s webbplats

Det lönar sig att gå med 

Även om det inte är nödvändigt att ansluta sig till det dynamiska inköpssystemet rekommenderar vi detta varmt. Genom att gå med i DPS längst upp till höger på sidan får du information om till exempel ändringar som rör kontraktet och andra aktuella frågor. Om du inte lyckas ansluta dig ber vi dig kontakta asiakaspalvelu@hansel.fi

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Anslut dig senast 31.12.2030

Avtalsperiod
02.09.2024 - 31.12.2030
Verksamhetsmodell
Intern upphandling

Ytterligare information

Jag vill ha ytterligare information om upphandlingens fas

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information om konkurrensutsättning

Kirsi Salminen

Konkurrensutsättningskonsult

kilpailutus@hansel.fi

Ytterligare information om innehållet i upphandlingen

Mari Riivari

Kategorichef

mari.riivari@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga