Städtjänster 2021–2025 DPS

Dynaaminen hankintajärjestelmä on jaettu kahteen toisistaan riippumattomaan luokkaan, jotka ovat. Luokka 1 Siivouspalvelut ja Luokka 2 Siivouspalvelut. Luokat sisältävät samat palvelut, mutta niiden käyttöedellytykset ja soveltuvuusvaatimukset eroavat toisistaan. 

Voit käyttää luokkaa 1, mikäli luokan 1 käyttöedellytykset täyttyvät. Mikäli luokan 1 käyttöedellytykset eivät täyty, sisäinen kilpailutus tehdään luokassa 2.

Luokan 1 käyttöedellytykset ovat:

  • Hankinnan ennakoitu arvo on vähintään 500 000 euroa tai
  • Hankinnan kohteena olevat palvelut sijaitsevat vähintään kahdessa eri kunnassa tai
  • Muusta perustellusta syystä, kuten hankinnan kohteen erityinen toimintavarmuus ja palvelutaso.

Toimittajat ovat jättäneet osallistumishakemuksen dynaamisen hankintajärjestelmän luokkiin 1 ja/tai 2. Toimittaja on voinut tulla valituksi luokkaan 1 tai 2 tai molempiin luokkiin. Kukin dynaamisen hankintajärjestelmän sisäinen kilpailutus tulee tehdä yhdestä luokasta.

Hanselin tukitiimi avustaa omassa minikisassasi ja käytössäsi ovat myös valmiit mallipohjat, joita täydentämällä voit tehdä minikisan.

Yhteishankinnan edut

  • Sopimustoimittajien soveltuvuus tarkistettu
  • Hansel tarkistaa tilaajavastuulain mukaiset selvitykset. Toimittajat ja alihankkijat ovat toimittajavastuuseurannan piirissä koko sopimuskauden ajan (toimittaja voi käyttää vain Hanselin hyväksymiä alihankkijoita). 
  • Tarpeitasi tukevat sopimus- ja turvallisuusehdot, joihin on mahdollisuus vaikuttaa minikilpailutuksen tarjouspyynnössä tarkennettavilla vaatimuksilla.
  • Vastuullisuus huomioitu ympäristövastuun, taloudellisen vastuun ja sosiaalisen vastuun osalta. Voit vielä täsmentää vaatimuksia ja ehtoja minikilpailutuksen yhteydessä.
  • Maantieteellisesti hyvin saatavilla olevat palvelut
  • Minikilpailutuksen malliasiakirjat auttavat tarpeen kartoituksessa, kilpailutuksen toteutuksessa ja hankintapäätöksen tekemisessä.
  • Hanselin asiantuntijoiden laaja tuki koko sopimuskauden ajaksi, muun muassa asiakkaan edunvalvonta ja toimittajahallinta sekä kilpailutusasiakirjojen kommentointi halutessasi.

Mitä voin hankkia?

Siivouspalvelut-yhteishankinta tarjoaa joustavat ratkaisut siivouspalveluiden ja siihen liittyvien lisäpalveluiden hankintaan eri asiakastarpeisiin ja toimintaympäristöihin.

Voit tehdä hankintojasi koko manner-Suomen alueella ja myös paikallisesti.

Siivouspalvelut voi sisältää seuraavat palvelut:

  • Asiakkaan tarpeen mukaisen ylläpito- ja perussiivouksen sekä
  • Siivoustehtävään liittyvien tarvittavien tavaroiden ja palvelujen hankinnan sekä jakelun, kuten
    • Saniteettitarvikkeet ja muut hygieniatuotteet
    • Tarviketäydennykset
  • Erikseen tilattavan ylläpito- ja perussiivouksen, kuten
    • Tilamuutoksista aiheutuvat siivoustyöt
    • Vahinkojen jälkisiivoukset jne. kuten vesivahingot, tekstiilikalusteiden äkillinen likaantuminen esim. eritesiivous
  • Siivouspalveluihin välittömästi liittyvät ja/tai prosessia tukevat lisäpalvelut, kuten
    • Vaihtomattopalvelu
    • Tietoaineiston käsittely ja hävittäminen tietoturvallisuusvaatimusten mukaisesti
    • Välipala-/juoma-automaattien hoitopalvelu
    • Liinavaate- ja pyykkihuoltopalvelu mm. työvaatteiden ja virka-asujen pesulaan lähettäminen, pyykkihuolto asiakkaan tiloissa jne.
    • Viherkasvien hoitopalvelu
    • Asiakkaan vastuulla olevat kiinteistönhoitopalvelut, jotka eivät vaadi erityistä ammattitaitoa esim. lamppujen vaihto (alavalaisimet) hälytysjärjestelmien kytkeminen, ovien aukaisu/sulkeminen jne.
    • Aula-, vastaanotto- ja virastotukipalvelu esim. työskentely neuvonnassa (ei edellytä vartijakorttia) ja puhelinvaihteenhoito, paperien kopiointi, postin jakelu, huonekalujen siirrot ja järjestelyt jne.
    • Ateriapalvelun tukitehtävät, jotka eivät vaadi erityistä ruokahuollon ammattitaitoa esim. astiahuolto, ruoan esillelaitto
    • Muut pienehköt erikseen sovittavat asiakaskohtaiset lisäpalvelut.

Siivouspalveluihin välittömästi liittyvät ja/tai siivousprosessia tukevat lisäpalvelut eivät saa muodostaa kuitenkaan yli puolta hankittavien palvelujen arvosta.

Katso tarkemmat tiedot hankinnan kohteen kuvauksesta. (Kirjaudu sisään verkkopalveluun, niin näet asiakirjakirjaston sisällön.)

Haluatko toimittajaksi?

Hyväksymme mukaan kaikki soveltuvuusehdot täyttävät toimittajat. Lue lisää DPS:stä hankintamenettelynä ja kurkkaa lisätietoja videolta!

Edut

  • Julkinen sektori on mahdollisuuksien maailma – kiinnostaisiko siivu miljardien markkinasta?
  • Sähköiset, määrämuotoiset kilpailutukset ovat helppoja avoimiin kilpailutuksiin verrattuna
  • Voit tulla mukaan tarjoamaan koko DPS:n keston ajan

Tutustu tarkemmin osallistumispyyntöön.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Anslut dig senast

Avtalsperiod
24.05.2021 - 31.12.2025
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
31.12.2028
Verksamhetsmodell
Intern upphandling
Tilaajavastuulaki
Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Ansvarsfullhet

Kaikki yhteishankintamme on vastuullisuusanalysoitu ja merkitty vastuullisuustunnuksin. Tässä yhteishankinnassa on huomioitu:

Miljöansvar
Socialt ansvar
Ekonomiskt ansvar

Kontaktuppgifter

Kysy lisää asiantuntijoiltamme

Ytterligare information om upphandlingen

Eija Hirvonen

Kategorichef

eija.hirvonen@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga