<
Yhteishankinnat

Siivouspalvelut 2021–2025

DPS

Dynaamisen hankintajärjestelmän yhteenveto

Nimi

Siivouspalvelut 2021–2025

Liity viimeistään

31.12.2025

Sopimuskausi

24.05.2021 - 31.12.2025

Asiakaskohtaisten sopimusten viimeinen voimassaolopäivä

31.12.2028

Toimintamalli

Sisäinen kilpailutus

Tilaajavastuulain selvitykset tehdään keskitetysti Hanselin toimesta

 

Siivouspalvelut 2021–2025 on dynaaminen hankintajärjestelmä, jolla kaikki julkisen sektorin Hansel-asiakkaat voivat hankkia siivouspalvelua. Siivouspalveluiden yhteishankinta on Hanselin yksi pitkäaikaisimmista yhteishankintasopimuksista. Yhteishankinta tarjoaa joustavat ratkaisut siivouspalveluiden hankintaan, asiakastarpeiden ja toimintaympäristön mukaiset lisäpalvelut huomioiden.

Mitä voin hankkia?

Siivouspalvelut-yhteishankinta tarjoaa joustavat ratkaisut siivouspalveluiden hankintaan eri asiakastarpeisiin ja toimintaympäristöihin. Voit tehdä hankintojasi koko manner-Suomen alueella ja myös paikallisesti.

Siivouspalvelut voi sisältää:

  • asiakkaan tarpeen mukaisen ylläpito- ja perussiivouksen sekä
  • siivoustehtävään liittyvien tarvittavien tavaroiden ja palvelujen hankinnan sekä jakelun, kuten 
    • saniteettitarvikkeet ja muut hygieniatuotteet
    • tarviketäydennykset
  • erikseen tilattavan ylläpito- ja perussiivouksen, kuten
    • tilamuutoksista aiheutuvat siivoustyöt
    • vahinkojen jälkisiivoukset jne. kuten vesivahingot, tekstiilikalusteiden äkillinen likaantuminen esim. eritesiivous
    • tehostetun siivouksen tarve (äkillinen kohteen/tilan runsas likaantuminen)
    • tapahtumasiivous
  • siivouspalveluihin välittömästi liittyvien ja/tai prosessia tukevien lisäpalveluiden hankinnan, kuten
    • vaihtomattopalvelu
    • tietoaineiston käsittely ja hävittäminen tietoturvallisuusvaatimusten mukaisesti 
    • välipala-/juoma-automaattien hoitopalvelu
    • liinavaate- ja pyykkihuoltopalvelu mm. työvaatteiden ja virka-asujen pesulaan lähettäminen, pyykkihuolto asiakkaan tiloissa jne.
    • viherkasvien hoitopalvelu
    • asiakkaan vastuulla olevat kiinteistönhoitopalvelut, jotka eivät vaadi erityistä ammattitaitoa esim. lamppujen vaihto (alavalaisimet) hälytysjärjestelmien kytkeminen, ovien aukaisu/sulkeminen jne.
    • aula-, vastaanotto- ja virastotukipalvelu esim. työskentely neuvonnassa (ei edellytä vartijakorttia) ja puhelinvaihteenhoito, paperien kopiointi, postin jakelu, huonekalujen siirrot ja järjestelyt jne. 
    • ateriapalvelun tukitehtävät, jotka eivät vaadi erityistä ruokahuollon ammattitaitoa esim. astiahuolto, ruoan esillelaitto
    • muut pienehköt erikseen sovittavat asiakaskohtaiset lisäpalvelut.

Siivouspalveluihin välittömästi liittyvät ja/tai siivousprosessia tukevat lisäpalvelut eivät saa muodostaa kuitenkaan yli puolta hankittavien palvelujen arvosta.

Katso tarkemmat tiedot hankinnan kohteen kuvauksesta. (Kirjaudu sisään verkkopalveluun, niin näet asiakirjakirjaston sisällön.)

Yhteishankinnan edut asiakkaalle

  • Sopimustoimittajien soveltuvuus tarkistettu
  • Hyvät sopimusehdot
  • Hanselin asiantuntijoiden tuki sopimuskauden aikana (esim. asiakkaan edunvalvonta ja toimittajahallinta)
  • Vastuullisuus huomioitu
  • Maantieteellisesti hyvin saatavilla olevat palvelut
  • Minikilpailutuksen malliasiakirjat auttavat tarpeen kartoituksessa, kilpailutuksen toteutuksessa ja hankintapäätöksen tekemisessä
  • Tarpeitasi tukevat sopimus-, turvallisuus- ja palvelutasoehdot, joihin on mahdollisuus vaikuttaa asiakaskohtaisella sopimuksella.

Haluatko toimittajaksi?

Hyväksymme mukaan kaikki soveltuvuusehdot täyttävät toimittajat. Lue lisää DPS:stä hankintamenettelynä ja kurkkaa lisätietoja videolta! 

Edut

  • Julkinen sektori on mahdollisuuksien maailma – kiinnostaisiko siivu miljardien markkinasta?
  • Sähköiset, määrämuotoiset kilpailutukset ovat helppoja avoimiin kilpailutuksiin verrattuna
  • Voit tulla mukaan tarjoamaan koko DPS:n keston ajan

Tutustu tarkemmin osallistumispyyntöön.

'