Tapahtumat

Kohtaamisia hankintojen parissa työskenteleville

Tapahtumamme ovat asiantuntijoiden kohtaamispaikkoja, joissa jaetaan tietoa, vaihdetaan kokemuksia ja verkostoidutaan. Järjestämme tapahtumia ja tilaisuuksia myös yhteistyössä sopimustoimittajiemme sekä muiden yhteistyökumppaniemme kanssa.

Tulevat webinaarit asiakkaillemme

Pykälistä kokonaisuuksiin – hankintojen strateginen kehittäminen ja johtaminen
To 17.6. klo 13–14


Hankinnoilla voidaan vaikuttaa moneen asiaan, kun hankintaprosessi nähdään kokonaisuutena, ja hankintoja kehitetään ja johdetaan suunnitelmallisesti. 

Helsingin kaupungin asunnot Oy:ssä (Heka) on tehty määrätietoista hankintojen kehittämistyötä jo parin vuoden ajan. Kehittämispolkuun on sisältynyt mm. osallistuminen Keino-akatemiaan, nykytila- ja spend -analyysit, uusi hankintapolitiikka ja paljon muuta. 

Hekan ja Hanselin tiimit avaavat kehittämispolkua tarkemmin webinaarissa to 17.6. klo 13–14. Webinaarissa keskustelemassa Hekan lakiasiainjohtaja Sanna Auressalmi ja hankinta-asiantuntija Tarja Ahlfors sekä Hanselin kehityspäälliköt Anne Sores ja Tuula Risikko. Webinaarin juontaa tuttuun tapaan Hanselin asiakkuusjohtaja Maritta Mäkelä. 

Webinaari on tarkoitettu Hanselin asiakkaille ja on heille maksuton. 16.6. lähtien ilmoittautumiset osoitteeseen asiakaspalvelu@hansel.fi. 

Tutustu Hekan tarinaan jo ennakkoon!

Infotilaisuudet ja minikisaklinikat

Tankkaukset öljy-yhtiöiden maksuaikakortilla
ke 16.6. klo 13-14.30

Järjestämme yhteishankinnasta kiinnostuneille asiakkaille asiakasinfon Teamsin välityksellä keskiviikkona 16.6. klo 13.00-14.30.
Asiakasinfossa kerromme tarkemmin puitejärjestelyn valmistelusta ja eduista. Tervetuloa kuulolle sekä esittämään kysymyksiä ja toiveita tulevaa yhteishankintaa kohtaan! Ilmoittaudu tästä!
Lähetämme Teams-linkin ilmoittautuneille lähempänä asiakasinfon ajankohtaa. 
 

IT-laitehankintojen kuuma linja
18.6.

Kategoriapäälliköt Jungman & Lehtisaari ovat tavattavissa kevään ja alkukesän aikana joka toinen perjantai klo 9–10. Tule mukaan linjoille ja ideoi, kommentoi tai kysy tietokoneiden, monitoimilaitteiden, tulostimien, esitystekniikan, mobiilipäätelaitteiden tai muiden IT-laitteiden hankintoihin liittyvistä asioista. Tilaisuudet järjestetään Teamsissä, liity mukaan tästä linkistä!

***

Johtamisen ja kehittämisen konsultoinnin DPS:n minikisaklinikka
to 2.9. klo 13-15

Miten teet onnistuneen minikisan? Tule kuulemaan asiantuntijoidemme parhaat vinkit! Koulutuksessa:

  • Esitellään lyhyesti DPS toimintamallina
  • Neuvotaan kuinka käytät minikisan malliasiakirjoja
  • Keskustellaan hinnan ja laadun vertailuperusteiden käytöstä toimittajavalinnassa
  • Vastataan osallistujien kysymyksiin
  • Demotaan tarjouspyynnön tekeminen Cloudian sähköisessä kilpailutusjärjestelmässä.

Koulutus järjestetään Teamsin välityksellä. Paikan päällä osallistumisen mahdollisuudesta ilmoitetaan erikseen syksyllä tilanteen salliessa. Ilmoittautumiset: anni.airaksinen@hansel.fi

***

Tilintarkastuksen minikisaklinikka
ke 8.9. klo 13-15

Miten teet onnistuneen minikisan? Tule kuulemaan asiantuntijoidemme parhaat vinkit! Koulutuksessa:

  • Esitellään lyhyesti DPS toimintamallina
  • Neuvotaan kuinka käytät minikisan malliasiakirjoja
  • Keskustellaan hinnan ja laadun vertailuperusteiden käytöstä toimittajavalinnassa
  • Vastataan osallistujien kysymyksiin
  • Demotaan tarjouspyynnön tekeminen Cloudian sähköisessä kilpailutusjärjestelmässä.

Koulutus järjestetään Teamsin välityksellä. Paikan päällä osallistumisen mahdollisuudesta ilmoitetaan erikseen syksyllä tilanteen salliessa. Ilmoittautumiset: anni.airaksinen@hansel.fi

***

Viestintä- ja markkinointipalveluiden minikisaklinikka
ti 14.9. klo 13-15

Miten teet onnistuneen minikisan? Tule kuulemaan asiantuntijoidemme parhaat vinkit! Koulutuksessa:

  • Esitellään lyhyesti DPS toimintamallina
  • Neuvotaan kuinka käytät minikisan malliasiakirjoja
  • Keskustellaan hinnan ja laadun vertailuperusteiden käytöstä toimittajavalinnassa
  • Vastataan osallistujien kysymyksiin
  • Demotaan tarjouspyynnön tekeminen Cloudian sähköisessä kilpailutusjärjestelmässä.

Koulutus järjestetään Teamsin välityksellä. Paikan päällä osallistumisen mahdollisuudesta ilmoitetaan erikseen syksyllä tilanteen salliessa. Ilmoittautumiset: anni.airaksinen@hansel.fi

Muut tilaisuudet

Paneelikeskustelu sujuvista julkisista hankinnoista
ke 1.9.2021

Miten julkisten hankintojen kehitystyö etenee valtiolla ja miten kansallisen julkisten hankintojen strategian toimeenpano edistyy? Tervetuloa valtion konsernitoimijoiden yhteiseen paneelikeskusteluun sujuvista julkisista hankinnoista.

Ajankohta: ke 1.9. klo 9-11

Paikka: Teams, Osallistumislinkki lähetetään osallistujille ennen tilaisuutta.

Ilmoittaudu tästä!

Paneelikeskustelussa sujuvia julkisia hankintoja pohditaan vastuullisuuden, vaikuttavuuden ja tiedolla johtamisen näkökulmista.

Paneelissa ovat mukana talousjohtaja Kirsi Koivusaari Hanselista, ohjelmajohtaja Tarja Sinivuori-Boldt valtiovarainministeriöstä, hankejohtaja Seija Friman Valtiokonttorista, kehityspäällikkö Kati Siikonen Palkeista ja johtaja Mikko Vuorikoski Valtorista. Keskustelua moderoi Valtiokonttorin Talous, tieto ja työelämä -toimialan viestintäasiantuntija Henni Purtonen. Katso koko ohjelma!

Kuntamarkkinat
Ke-to 15.-16.9.


Hansel mukana osastolla ja tietoiskuilla - sekä livenä Kuntatalolla että virtuaalisesti!

 

Tunnelmia ICT-päivästä 2021

Hanselin ICT-päivää vietettiin tänä vuonna webinaarin muodossa. Lauteilla oli mm. robotiikan, tekoälyn ja julkisten hankintojen huippuosaajia ja linjoilla satoja kiinnostuneita kuulijoita. Tapahtuman tallenne ja esitysmateriaali on asiakkaidemme katsottavissa vuoden 2021 ajan, kurkkaa lisätietoja!