Tietoa toimittajillemme: Raportointi Hanselille ottaa edistysaskeleita

17.06.2019

Hanselin raportointijärjestelmä uudistuu entistä sujuvammaksi.

Toimittajien velvollisuudet pysyvät pääosin samana kuin ennen. Raportointi helpottuu entisestään, sillä kaikki myynnit voi nyt tuoda järjestelmään yhtenä Excel-tiedostona, siinä missä vanhassa järjestelmässä tiedot piti raportoida sopimuskohtaisesti. Uusi järjestelmä pilkkoo tuodun tiedoston automaattisesti omiksi raporteikseen.

Virheiden mahdollisuus pienenee uudessa järjestelmässä, sillä järjestelmä tarkistaa tietoja aiempaa kattavammin virheiden varalta. Uudessa palvelussa voit myös tehdä raportoinnin omilla tuotetunnuksillasi. Ensimmäisellä raportointikerralla niille pitää hakea vastaavuus Hanselin tunnuksista, mutta järjestelmä oppii kertaalleen haetut tunnukset. Jatkossa ne löytyvät automaattisesti.

Raportointia tehdään siirtymäajalla sekä vanhassa että uudessa järjestelmässä. Kerromme teille vielä yhteishankintakohtaisesti, milloin uuteen järjestelmään siirtyminen tapahtuu. Uuden järjestelmän käyttöönotot aloitetaan syksyllä 2019.

Kerromme uuteen raportointipalveluun siirtymisestä lisää vielä myöhemmin.

Mikäli haluat testata uutta raportointijärjestelmää ensimmäisten joukossa elokuussa 2019, ota yhteyttä:

Tiina Luoma
palvelupäällikkö
Puh. 029 4444 312
tiina.luoma@hansel.fi