Hansel lyhyesti <

Hanselin ABC

Mitä ja kenelle?

Asiakkaidemme käytettävissä on yli 90 kilpailutettua yhteishankintaa (eli puitejärjestelyä tai dynaamista hankintajärjestelmää) erilaisista tuotteista ja palveluista. Niiden lisäksi tarjoamme asiakkaillemme hankintojen asiantuntijapalveluita.

Ketkä voivat olla asiakkaitamme?

Asiakkaamme saavat meiltä hankintoihinsa turvallisuutta ja helppoutta.

Asiakkaitamme ovat:

  • kunnat ja kuntayhtymät
  • valtion virastot ja laitokset
  • valtion liikelaitokset
  • valtion talousarvion ulkopuoliset rahastot. 
  • eduskunta sekä sen alaisuudessa, valvonnassa ja yhteydessä toimivat yksiköt
  • yliopistot ja korkeakoulut (mukaan lukien ammattikorkeakoulut)  
  • evankelis-luterilainen kirkko, ortodoksinen kirkko sekä näiden seurakunnat.

Palvelujamme voivat käyttää myös Euroopan Unionin kemikaalivirasto, Keva ja tietyt julkisoikeudelliset laitokset, joihin Suomen valtio käyttää määräysvaltaa.

Mistä asiakkaamme kannattaa aloittaa?

  1. Pyydä meidät käymään. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme 0294 444 300 ja asiakaspalvelu@hansel.fi. Sovitaan tapaaminen, niin voimme katsoa yhdessä miten voimme auttaa hankintojesi haltuun ottamisessa.
  2. Tutustu myös palveluihimme rekisteröitymällä ja kirjautumalla verkkopalveluumme.

Miten voit hyödyntää yhteishankintaa?

  1. Rekisteröidy ja kirjaudu verkkopalveluumme.
  2. Tutustu yhteishankintoihin ja niiden materiaaleihin palvelussa.
  3. Liity yhteishankintaan.

    - Liittyminen tehdään yhteishankintakohtaisesti ja keskitetysti koko organisaatiota koskevana.
    - Jokaisella organisaatiolla on omat nimetyt henkilöt, jotka voivat liittymisilmoituksia tehdä.
    - Tee toimittajavalinta ouitejärjestelyn tai DPS:n sisällä etukäteen määritellyn valintaprosessin mukaisesti.

    Apunasi ovat verkkopalvelusta saatavilla olevat ohjeet ja malliasiakirjat.

    Tukea saat myös:
    - asiakaspalvelustamme
    - asiakkuuspäälliköiltämme
    - substanssin tuntevilta toimiala-asiantuntijoilta sekä
    - minikisatiimiltä puitejärjestelyn sisäisiin kevennettyihin kilpailutuksiin
     
  4. Tee  tarvittaessa asiakaskohtainen sopimus sopimustoimittajan kanssa.
  5. Aloita hankinnat.
  6. Sopimuskaudella Hansel valvoo hinnankehitystä ja sopimusehtojen toteutumista sekä informoi liittymisten yhteyshenkilöitä muutoksista.

Miksi käyttäisin yhteishankintaa?

  • Teet hankinnat ilman omaa kilpailutusta
  • Tarjolla on laaja tuote- ja palveluvalikoima
  • Säästät aikaa ja rahaa
  • Hyödyt hyvistä sopimusehdoista
  • Teet vastuullisia yhteishankintoja

Rekisteröidy ja kirjaudu verkkopalveluumme – saat kaiken mahdollisen infon

Rekisteröitymällä ja kirjautumalla verkkopalveluumme kaikki asiakkaamme saavat kaikkien yhteishankintojen tiedot ja materiaalit.

Tunnukset saa käyttöön heti. Ne ovat aina henkilökohtaisia.

Kaikki kirjautumisen takana olevat tiedot ja materiaalit ovat aina luottamuksellisia.

Kirjautumisen jälkeen asiakkaamme voivat tarkastella näppärästi oman organisaationsa liittymistietoja yläpalkin kohdasta ”Liittymistiedot”.