Hyppää sisältöön

Ateriapalvelut 2025–2030 DPS

Päivitämme parhaillaan materiaaleja tälle sivulle.

Etsitkö ratkaisuja ateria-, tilaus- tai kokoustarjoilupalvelujen hankintaan?

Ateriapalvelut 2025 -dynaaminen hankintajärjestelmä (DPS) tarjoaa raamit ja joustaa tarpeittesi mukaan. Tämä hankintajärjestelmä on jatkoa aiemmalle Ravintolapalvelut 2021–2025 -DPS:lle.

Tämä yhteishankinta on kaikkien asiakkaidemme käytettävissä. Jos olet toimittaja, siirry kohtaan "Haluatko toimittajaksi?".

Yhteishankinnan edut

  • Enimmäishinnan korotusrajat suojaavat asiakkaidemme asemaa. Neuvotteluvoimamme on hyvä esimerkiksi hinnankorotuspaineiden hallitsemisessa. 
  • Tarpeitasi tukevat sopimus-, turvallisuus- ja palvelu- ja laatutasoehdot, joihin on mahdollisuus vaikuttaa omalla hankintasopimuksella.
  • Asiantuntijoidemme laaja tuki koko sopimuskauden ajaksi, muun muassa malliasiakirjat, minikisaklinikat, asiakkaan edunvalvonta ja toimittajahallinta.
  • Taloudellinen, sosiaalinen ja ympäristövastuullisuus on huomioitu.
  • Hyvin saatavilla olevat palvelut ja luotettavat, osaavat toimittajat.
  • Voit itse rajata maantieteellisen alueen eli valita kohteet, jotka haluat yhteen kilpailutukseen.
  • Sopimustesi määrän voit valita jokaisessa kilpailutuksessa jakamalla kilpailutuksen osa-alueisiin.
  • Paikallisesti toimiville PK-sektorin yrityksille hyvät mahdollisuudet osallistua paikalliseen kilpailutukseen (edellyttäen että ovat jättäneet osallistumishakemuksen).
  • Vältät omasta kilpailutuksesta aiheutuvat prosessikustannukset: Hansel varmentaa dynaamiseen hankintajärjestelmään osallistuvat toimittajat ja valvoo heitä koko sopimuskauden ajan.
  • Saat käyttöösi oman hankintavolyymisi mukaiset kilpailukykyiset hinnat ja ennustettavan hintatason vuosiksi eteenpäin.

Mitä voin hankkia?

Tämän yhteishankinnan kautta voit hankkia seuraavia palveluita:

  • päiväkotiruokailu
  • kouluruokailu
  • opiskelijaruokailu
  • henkilöstöruokailu
  • ikäihmisten ruokailu
  • potilasruokailu
  • kahvilapalvelut
  • välipalatarjoilu tai kioskimyynnin järjestäminen
  • kokous- ja tilaustarjoilut

Voit hankkia myös edellä mainittujen ateriapalveluiden kuljetukset määrittelemääsi kohteeseen.

Lisäksi voit hankkia:

  • kahvi-, vesi-, kioski-, välipala- ja/tai ruoka-automaatit ylläpitopalveluineen
  • 24/7 ruokaa tai juotavaa sisältävät itsepalvelupisteet.

Lisäksi voit hankkia esimerkiksi seuraavia lisäpalveluita, kun ne täydentävät ateriapalveluja ja ovat enintään 50 % hankinnan kokonaisarvosta sekä tapahtua ateriapalveluiden kanssa samoissa tiloissa:

  • aula-, vastaanotto-, virastotukipalvelut
  • viherkasvipalvelut ravintolassa/kokoustiloissa
  • siivouspalvelut, kiinteistönhoitopalvelut
  • asiantuntijapalvelut, kuten ravitsemusasiantuntijan konsultointi erityisruokavalioissa tai muussa ravitsemussuunnittelussa.

Voit hankkia myös muita kuin edellä mainittuja ateriapalveluja ja lisäpalveluja, jos ne liittyvät välittömästi DPS:n kohteeseen ja niiden arvo ei ole merkittävä.

Sopimuskausi

Yhteishankinnan sopimuskausi on 3.3.2025–31.12.2030.

Liittyminen kannattaa

Vaikka dynaamisiin hankintajärjestelmiin (DPS) ei ole välttämätöntä liittyä, suosittelemme sitä kuitenkin lämpimästi. Liittymällä DPS:ään sivun oikeasta ylälaidasta, saat tietoa esimerkiksi sopimusta koskevista muutoksista ja muista ajankohtaisista asioista. Jos et pääse tekemään liittymistä, otathan yhteyttä asiakaspalvelu@hansel.fi.

Miten hankin?

Toimittajavalinta tehdään DPS:n sisäisellä kilpailutuksella. Minikilpailutukseen saat tueksesi valmiit malliasiakirjat.

Päätä millä työvälineellä teet minikilpailutuksen:

Vaihtoehto 1. Cloudia-järjestelmästä löydät valmiin Hanselin laatiman tarjouspyynnön mallipohjan minikilpailutuksen tekemiselle. Täydennä tarvittavat tiedot tarjouspyyntöön ja liitä tarvittavat lomakkeet ja liitteet sekä hankintasopimusmalli osaksi minikilpailutusta.

Vaihtoehto 2. Käytä Hanselin ylläpitämää Kisa-apuria. Kisa-apurin löydät tämän sivun oikeasta reunasta kohdasta ”Tee tarjouspyyntö”. Kisa-apuri on käytettävissäsi maksutta, ilman asentamista ja ilman erillistä kirjautumista.

Haluatko toimittajaksi?

Haluatko toimittajaksi Ateriapalvelut 2024-2028 DPS:ään? 

Voit jättää osallistumishakemuksen tähän DPS:ään Hilmassa.

Näet vain osan sisällöstä, koska et ole kirjautunut. Kirjaudu sisään

Ei vielä tunnuksia? Rekisteröidy

Kirjaudu sisään

Liittyminen

Liity viimeistään 31.12.2030

Sopimuskausi
03.03.2025 - 31.12.2030
Asiakkaan hankintasopimusten viimeinen voimassaolopäivä
31.12.2036
Toimintamalli
Sisäinen kilpailutus
Tilaajavastuulaki
Tilaajavastuulain selvitykset tehdään keskitetysti Hanselin toimesta

Vastuullisuus

Kaikki yhteishankintamme on vastuullisuusanalysoitu ja merkitty vastuullisuustunnuksin. Tässä yhteishankinnassa on huomioitu:

  • Ympäristövastuu
  • Sosiaalinen vastuu
  • Taloudellinen vastuu

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Tilaajavastuulaki

Tilaajavastuulain selvitykset tehdään keskitetysti Hanselin toimesta

Yhteystiedot

Kysy lisää asiantuntijoiltamme

Lisätietoja yhteishankinnasta

Anna Kara

Kategoriapäällikkö

anna.kara@hansel.fi

Hankinnan vaihe

  1. Esiselvityksessä
  2. Valmistelussa
  3. Kilpailutuksessa
  4. Käynnissä
  5. Päättynyt, asiakaskohtaisesti voimassa