Etsitkö ratkaisuja ateria-, tilaus- tai kokoustarjoilupalvelujen hankintaan?
Ateriapalvelut 2025 -dynaaminen hankintajärjestelmä (DPS) tarjoaa raamit ja joustaa tarpeidesi mukaan. Tämä hankintajärjestelmä on jatkoa aiemmalle Ravintolapalvelut 2021–2025 -DPS:lle.
Tämä yhteishankinta on kaikkien asiakkaidemme käytettävissä. Jos olet toimittaja, siirry kohtaan "Haluatko toimittajaksi?".
Yhteishankinnan edut
- Enimmäishinnan korotusrajat suojaavat asiakkaidemme asemaa. Neuvotteluvoimamme on hyvä esimerkiksi hinnankorotuspaineiden hallitsemisessa.
- Tarpeitasi tukevat sopimus-, turvallisuus- ja palvelu- ja laatutasoehdot, joihin on mahdollisuus vaikuttaa omalla hankintasopimuksella.
- Asiantuntijoidemme laaja tuki koko sopimuskauden ajaksi, muun muassa malliasiakirjat, minikisaklinikat, asiakkaan edunvalvonta ja toimittajahallinta.
- Taloudellinen, sosiaalinen ja ympäristövastuullisuus on huomioitu.
- Hyvin saatavilla olevat palvelut ja luotettavat, osaavat toimittajat.
- Voit itse rajata maantieteellisen alueen eli valita kohteet, jotka haluat yhteen kilpailutukseen.
- Sopimustesi määrän voit valita jokaisessa kilpailutuksessa jakamalla kilpailutuksen osa-alueisiin.
- Paikallisesti toimiville PK-sektorin yrityksille hyvät mahdollisuudet osallistua paikalliseen kilpailutukseen (edellyttäen että ovat jättäneet osallistumishakemuksen).
- Vältät omasta kilpailutuksesta aiheutuvat prosessikustannukset: Hansel varmentaa dynaamiseen hankintajärjestelmään osallistuvat toimittajat ja valvoo heitä koko sopimuskauden ajan.
- Saat käyttöösi oman hankintavolyymisi mukaiset kilpailukykyiset hinnat ja ennustettavan hintatason vuosiksi eteenpäin.
Mitä voin hankkia?
Tämän yhteishankinnan kautta voit hankkia seuraavia palveluita:
- päiväkotiruokailu
- kouluruokailu
- opiskelijaruokailu
- henkilöstöruokailu
- ikäihmisten ruokailu
- potilasruokailu
- kahvilapalvelut
- välipalatarjoilu tai kioskimyynnin järjestäminen
- kokous- ja tilaustarjoilut
Voit hankkia myös edellä mainittujen ateriapalveluiden kuljetukset määrittelemääsi kohteeseen.
Lisäksi voit hankkia:
- kahvi-, vesi-, kioski-, välipala- ja/tai ruoka-automaatit ylläpitopalveluineen
- 24/7 ruokaa tai juotavaa sisältävät itsepalvelupisteet.
Lisäksi voit hankkia esimerkiksi seuraavia lisäpalveluita, kun ne täydentävät ateriapalveluja ja ovat enintään 50 % hankinnan kokonaisarvosta sekä tapahtua ateriapalveluiden kanssa samoissa tiloissa:
- aula-, vastaanotto-, virastotukipalvelut
- viherkasvipalvelut ravintolassa/kokoustiloissa
- siivouspalvelut, kiinteistönhoitopalvelut
- asiantuntijapalvelut, kuten ravitsemusasiantuntijan konsultointi erityisruokavalioissa tai muussa ravitsemussuunnittelussa.
Voit hankkia myös muita kuin edellä mainittuja ateriapalveluja ja lisäpalveluja, jos ne liittyvät välittömästi DPS:n kohteeseen ja niiden arvo ei ole merkittävä.
Sopimuskausi
Yhteishankinnan sopimuskausi on 3.3.2025–31.12.2030.
Liittyminen kannattaa
Vaikka dynaamisiin hankintajärjestelmiin (DPS) ei ole välttämätöntä liittyä, suosittelemme sitä kuitenkin lämpimästi. Liittymällä DPS:ään sivun oikeasta ylälaidasta, saat tietoa esimerkiksi sopimusta koskevista muutoksista ja muista ajankohtaisista asioista. Jos et pääse tekemään liittymistä, otathan yhteyttä asiakaspalvelu@hansel.fi.
Sopimustoimittajan soveltuvuusvaatimukset
Sopimustoimittajat ovat täyttäneet seuraavat soveltuvuusvaatimukset:
- Rekisteröityminen ammatti- ja elinkeinorekisteriin
- Verojen ja eläkevakuutusmaksujen maksaminen
- Rahoituksellinen ja taloudellinen tilanne
- Riskiluokan pitää olla tasolla 1–3. Jos RL 4, niin vaaditaan luotettava selvitys toimenpiteistä, joihin toimittaja ryhtyy tai on ryhtynyt riskiluokan parantamiseksi.
- Liikevaihto vähintään 300 000 euroa.
- Vastuuvakuutus vähintään 1 000 000 euroa.
- Tekninen suorituskyky ja ammatillinen pätevyys
- Referenssivaatimus
- Yhden referenssin kohteena on tullut olla sopimus, joka on sisältänyt ravintolapalvelua ja/tai ruoka- ja/tai juoma-automaatteja palveluna, jonka keskimääräinen päivittäinen asiakasmäärä on ollut yli 100 asiakasta vähintään 12 kuukautta kestävän yhtäjaksoisen ajanjakson ajan. Ajanjakson tulee sijoittua kokonaan viimeisen kolmen vuoden ajalle laskettuna osallistumishakemuksen jättämisestä.
- Yhden referenssin kohteena on tullut olla sopimus, joka on sisältänyt ravintolapalvelua ja/tai ruoka- ja/tai juoma-automaatteja palveluna ja referenssin arvon (laskutetun palvelun / myynnin arvon) tulee olla ollut vähintään 100 000 euroa vuodessa (alv 0 %) vähintään yhdeltä yhden vuoden mittaiselta ajanjaksolta. Ajanjakson tulee sijoittua kokonaan viimeisen kolmen vuoden ajalle laskettuna osallistumishakemuksen jättämisestä.
- Laadunvarmistustoimenpiteet
- Ympäristöasioiden hallintatoimenpiteet
- Referenssivaatimus
Hansel on tarkastanut osallistumishakemuksen jättäneiden sopimustoimittajien rikosrekisteriotteet asiakkaan puolesta. Lisäksi olemme tarkastaneet, että toimittajaa ei koske pakollinen eikä harkinnanvarainen poissulkuperuste.
Yksityiskohtaiset soveltuvuusvaatimukset löytyvät osallistumispyynnöltä.
Haluatko toimittajaksi?
Haluatko toimittajaksi Ateriapalvelut 2024-2028 DPS:ään?
Voit jättää osallistumishakemuksen tähän DPS:ään Hilmassa.
Näet vain osan sisällöstä, koska et ole kirjautunut. Kirjaudu sisään
Ei vielä tunnuksia? Rekisteröidy