Dynaamisen hankintajärjestelmän yhteenveto

Nimi

Sisäisen tarkastuksen palvelut 2019–2025

Sopimuskausi

02.05.2019 - 30.04.2025

Asiakaskohtaisten sopimusten viimeinen voimassaolopäivä

30.04.2027

Toimintamalli

Kevennetty kilpailutus, hankintalaki 1397/2016

Tilaajavastuulain selvitykset tehdään keskitetysti Hanselin toimesta

Mitä voin hankkia?

Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän kautta voit hankkia sisäisen tarkastuksen palveluita.

Sisäinen tarkastus on riippumaton hallituksen ja ylimmän johdon tukitoiminto, jonka tehtävänä on selvittää organisaation johdolle sisäisen valvonnan asianmukaisuus ja riittävyys. Sisäisen tarkastuksen työ kohdistuu koko organisaation toiminnan sisäiseen valvontaan, riskienhallintaan sekä johtamis- ja hallintoprosesseihin.

Sisäisissä tarkastuksissa arvioidaan tyypillisesti toiminnan, prosessien, toimintojen, palveluiden ja projektien riskienhallinnan, sisäisen valvonnan ja johtamismenettelyiden asianmukaisuutta, toimivuutta ja riittävyyttä. Sisäisissä tarkastuksissa voidaan arvioida myös operatiivisen toiminnan tehokkuutta, tuloksellisuutta, tarkoituksenmukaisuutta sekä vaikuttavuutta; informaation luotettavuutta sekä lakien, säännösten ja toimintaperiaatteiden noudattamista. Sisäinen tarkastus voidaan järjestää joko organisaation omana työnä, ulkoistettuna palveluostona tai näiden yhdistelmänä.

Voit hankkia yksittäisen tarkastuksen tai saada pysyvän yhteistyökumppanin tietylle sopimuskaudelle.

Sisäisen tarkastuksen kohteena voivat olla kaikki organisaationne toiminnot, prosessit ja palvelut, kuten:

  • Riskienhallinta
  • Hyvä hallintotapa ja Corporate Governance
  • Asiakkaan sisäisen valvontaympäristön ja kontrollien arviointi sekä tarkastaminen
  • Prosessien, toimintojen ja toiminnan tarkastukset
  • Projektien ja -hankkeiden tarkastukset
  • IT-tarkastukset
  • Vastuullisuus, yritys- ja ympäristövastuupalvelut (Corporate Social Responsibility)
  • Konsultatiiviset palvelut