Luokka 2 Siivouspalvelut ja Ateriapalvelun avustavat tehtävät DPS

Tämä yhteishankinta on kaikkien asiakkaidemme käytettävissä. Jos olet toimittaja, siirry kohtaan "Haluatko toimittajaksi?".

Yhteishankinnan edut

  • Sopimustoimittajien soveltuvuus tarkistettu.
  • Hansel tarkistaa tilaajavastuulain mukaiset selvitykset. Toimittajat ja toimittajien käyttämät alihankkijat ovat toimittajavastuuseurannan piirissä koko sopimuskauden ajan.
  • Tarpeitasi tukevat sopimus- ja turvallisuusehdot, joita voit minikilpailutuksessa tarkentaa omilla vaatimuksillasi.
  • Vastuullisuus huomioitu ympäristövastuun, taloudellisen vastuun ja sosiaalisen vastuun osalta. Voit vielä täsmentää vaatimuksia ja ehtoja minikilpailutuksen yhteydessä.
  • Maantieteellisesti hyvin saatavilla olevat palvelut.
  • Minikilpailutuksen malliasiakirjat auttavat tarpeen kartoituksessa, kilpailutuksen toteutuksessa ja hankintapäätöksen tekemisessä.
  • Hanselin asiantuntijoiden laaja tuki koko sopimuskauden ajaksi, muun muassa asiakkaan edunvalvonta ja toimittajahallinta sekä kilpailutusasiakirjojen kommentointi halutessasi.

Mitä voin hankkia?

Toimitilojen käyttäjäpalveluiden Luokka 2 muodostuu Siivouspalveluiden sekä Ateriapalveluiden avustavat tehtävät palveluyhdistelmästä. Voit hankkia palveluita tästä luokasta tarpeittesi ja toimintaympäristösi mukaan. Voit tehdä hankintojasi joko koko manner-Suomen alueella tai paikallisesti.

Luokka 2 Siivouspalvelut ja Ateriapalvelun avustavat tehtävät

Siivouspalvelut voi sisältää seuraavat palvelut:

  • Asiakkaan tarpeen mukaisen ylläpito- ja perussiivouksen sekä
  • Siivoustehtävään liittyvien tarvittavien tavaroiden ja palvelujen hankinnan sekä jakelun, kuten
    • Saniteettitarvikkeet ja muut hygieniatuotteet
    • Tarviketäydennykset
  • Erikseen tilattavan ylläpito- ja perussiivouksen, kuten
    • Tilamuutoksista aiheutuvat siivoustyöt
    • Vahinkojen jälkisiivoukset, kuten vesivahingot, tekstiilikalusteiden äkillinen likaantuminen esimerkiksi eritesiivous
  • Siivouspalveluihin välittömästi liittyvät ja/tai prosessia tukevat lisäpalvelut, kuten
    • Vaihtomattopalvelu
    • Tietoaineiston käsittely ja hävittäminen tietoturvallisuusvaatimusten mukaisesti
    • Välipala-/juoma-automaattien hoitopalvelu
    • Liinavaate- ja pyykkihuoltopalvelu muun muassa työvaatteiden ja virka-asujen pesulaan lähettäminen, pyykkihuolto asiakkaan tiloissa
    • Viherkasvien hoitopalvelu
    • Asiakkaan vastuulla olevat kiinteistönhoitopalvelut, jotka eivät vaadi erityistä ammattitaitoa, esimerkiksi lamppujen vaihto (alavalaisimet) hälytysjärjestelmien kytkeminen, ovien aukaisu/sulkeminen
    • Aula-, vastaanotto- ja virastotukipalvelu, esimerkiksi työskentely neuvonnassa (ei edellytä vartijakorttia) ja puhelinvaihteenhoito, paperien kopiointi, postin jakelu, huonekalujen siirrot ja järjestelyt. Muut pienehköt erikseen sovittavat asiakaskohtaiset lisäpalvelut.

Siivouspalveluihin välittömästi liittyvät ja/tai siivousprosessia tukevat lisäpalvelut eivät saa muodostaa kuitenkaan yli puolta hankittavien palvelujen arvosta.

Ateriapalveluiden avustavat tehtävät voi sisältää seuraavat palvelut:

  • Astiahuoltotehtävät
  • Ruoan lämmitys annettujen ohjeiden mukaisesti
  • Ruoan esillepano ja poislaitto (mukaan lukien ylläpito, siistiminen)
  • Avustaminen ruoanjaossa
  • Pienet jakelukeittiön tehtävät

Tarvittava palvelu voi olla myös niin sanottua yhdistelmätyötä, johon voi liittyä esimerkiksi asiakkaan kohteen siivoustehtävät ja avustavat tehtävät keittiössä.

Katso tarkemmat tiedot Asiakirjat-välilehdeltä, hankinnan kohteen kuvauksesta.

Haluatko esitellä yhteishankinnan omalle organisaatiollesi? Lataa tästä yhteishankinnan lyhyt esittely.

Sopimuskausi

Tämä dynaaminen hankintajärjestelmä on voimassa 31.12.2027 saakka.

Asiakkaan hankintasopimuksen pituus voi olla enintään kuusi vuotta ja sen voimassaolon tulee päättyä viimeistään 31.12.2030.

Sopimustoimittajan soveltuvuusvaatimukset 

Sopimustoimittajat ovat täyttäneet seuraavat soveltuvuusvaatimukset:

  1. Rekisteröityminen ammatti- ja elinkeinorekisteriin
  2. Verojen ja eläkevakuutusmaksujen maksaminen
  3. Rahoituksellinen ja taloudellinen tilanne
    • Riskiluokitus vähintään RL1–3 (selvitys RL4)
    • Liikevaihto vähintään 5 miljoonaa euroa
    • Vastuuvakuutus 2 miljoonaa euroa
  4. Tekninen suorituskyky ja ammatillinen pätevyys
    1. Referenssivaatimusten täyttyminen
      • Kolmen (3) referenssin kohteena tulee olla sopimus, joka on sisältänyt ylläpito- ja perussiivousta sekä tavaran ja palveluiden hankintaa vähintään kaksitoista (12) kuukautta kestävän yhtäjaksoisen ajanjakson ajan ja jonka laskutussumma kahdentoista (12) kuukauden ajalta on vähintään 120 000 € (alv. 0 %). Ajanjakson tulee sijoittua kokonaan viimeisen kolmen vuoden ajalle laskettuna osallistumishakemuksen jättämisestä.
      • Kahden (2) referenssin kohteena tulee olla sopimus, joka on sisältänyt turvallisuus- ja aulapalveluiden hankintaa vähintään kaksitoista (12) kuukautta kestävän yhtäjaksoisen ajanjakson ajan ja jonka laskutussumma kahdentoista (12) kuukauden ajalta on vähintään 100 000 € (alv. 0 %). Ajanjakson tulee sijoittua kokonaan viimeisen kolmen vuoden ajalle laskettuna osallistumishakemuksen jättämisestä.
      • Tuotettavaan palveluun sisältyy toimittajan vastuulla oleva hälytyskeskus, jota toimittaja hyödyntää tuottaessaan hankintasopimuksen mukaista palvelua asiakkaalle.
      • Toimittaja tuottaa yhteen tai useampaan asiakkaan kohteeseen 24/7 päivystystä.
    2. Tarjoajalla on käytettävissään tarjouksessa ilmoitettujen alihankkijoiden voimavarat hankinnan toteuttamisessa.
    3. Tarjoajalla on hankinnan toteuttamista varten käytössään asianmukaiset työvälineet, kalusto ja tekniset laitteet.
    4. Palvelutuotannosta vastaavalla henkilöstöllä on asianmukainen osaaminen.
  5. Laadunvarmistustoimenpiteet 

Hankinnan kohteena olevien palvelujen toimittamisessa noudatetaan laadunvarmistusmenetelmää, joka kohdistuu hankinnan kohteena olevaan luokkaan ja sen palveluihin.

  1. Ympäristöasioiden hallintatoimenpiteet

Tarjoaja tai sen alihankkija noudattaa ympäristönhoitoon liittyviä toimenpiteitä, jotka kattavat hankinnan kohteena olevat luokan ja se palvelut.

Hansel on tarkastanut osallistumishakemuksen jättäneiden sopimustoimittajien rikosrekisteriotteet asiakkaan puolesta. Lisäksi on tarkistettu, että toimittajaa ei koske pakollinen eikä harkinnanvarainen poissulkuperuste.

Yksityiskohtaiset soveltuvuusvaatimukset löytyvät osallistumispyynnöltä.

Haluatko toimittajaksi?

Hyväksymme mukaan kaikki soveltuvuusehdot täyttävät toimittajat. Lue lisää DPS:stä hankintamenettelynä ja kurkkaa lisätietoja videolta! 

Edut

  • Julkinen sektori on mahdollisuuksien maailma – kiinnostaisiko siivu miljardien markkinasta?
  • Sähköiset, määrämuotoiset kilpailutukset ovat helppoja avoimiin kilpailutuksiin verrattuna
  • Voit tulla mukaan tarjoamaan koko DPS:n keston ajan

Tutustu tarkemmin osallistumispyyntöön.

Näet vain osan sisällöstä, koska et ole kirjautunut. Kirjaudu sisään

Ei vielä tunnuksia? Rekisteröidy

Kirjaudu sisään

Liittyminen

Liity viimeistään

Sopimuskausi
18.06.2021 - 31.12.2027
Asiakkaan hankintasopimusten viimeinen voimassaolopäivä
31.12.2030
Toimintamalli
Sisäinen kilpailutus
Tilaajavastuulaki
Tilaajavastuulain selvitykset tehdään keskitetysti Hanselin toimesta

Vastuullisuus

Kaikki yhteishankintamme on vastuullisuusanalysoitu ja merkitty vastuullisuustunnuksin. Tässä yhteishankinnassa on huomioitu:

  • Ympäristövastuu
  • Sosiaalinen vastuu
  • Taloudellinen vastuu

Yhteystiedot

Kysy lisää asiantuntijoiltamme

Lisätietoja yhteishankinnasta

Eija Hirvonen

Kategoriapäällikkö

eija.hirvonen@hansel.fi

Hankinnan vaihe

  1. Esiselvityksessä
  2. Valmistelussa
  3. Kilpailutuksessa
  4. Käynnissä
  5. Päättynyt, asiakaskohtaiset sopimukset voimassa